Leen Taal, Windhandel in een paardenmiddel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Leen Taal, Windhandel in een paardenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:22

kmvreter schreef:
Wij hebben meegedaan aan het zomereczeem onderzoek van het fjordenstamboek en zijn meer dan 100 euro armer en hebben zelf de uitslagen van het bloedonderzoek niet ontvangen. Kortom wij zijn er met open ogen ingestonken..


Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die maar eens bellen en de kwestie voorleggen. Hij blijft in gebreke, door niet te leveren wat jij redelijkerwijs had kunnen verwachten.

Ik zal eens kijken of de stichting Skepsis in deze zaak wat voor ons kan betekenen, geen flauw idee of ze er iets aan kunnen doen, maar wie weet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Leen Taal, Windhandel in een paardenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:35

Horses meldt, zichzelf op de borst slaand, dat Bit een artikel over de praktijken van Leen Taal gepubliceerd heeft.
Horses vergeet erbij te zetten dat slechts na voortdurend verwijzen naar de rol die de aan Bit gerelateerde Paardenkrant speelde door een lovend artikel te schrijven over Taal en companen, men er toe overgegaan is om een meer waarheidsgetrouw artikel te publiceren.
Het is aan de Paardenkrant te danken geweest dat zoveel mensen in Taal en zijn "medicijnen" voor hun paarden geloofden.
Het is aan de velen op Bokt, die hun ervaringen hier neerschreven, te danken dat zijn rol in de paardenwereld uitgespeeld is. Dat is niet iets waar Bit trots op mag zijn, ze gingen met de gegevens hier aan de haal.
Prima als dat een doel dient, maar geen verkeerde voorstelling van zaken geven.

Anoniem

Re: Leen Taal, Windhandel in een paardenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:24

De nieuwe willem van moosdijk Haha! Haha!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_van_de_Moosdijk

Heb een aantal maanden een docu over hem gezien,die man had een goudmijntje met zijn kruidenbuiltjes, is het zelfde verhaal lijkt het wel. Misschien was Willem een inspirator voor de heer Taal?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Leen Taal, Windhandel in een paardenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:44


Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Leen Taal, Windhandel in een paardenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:51

http://www.asg.wur.nl/NR/rdonlyres/F81D8745-6596-4296-A292-8553950E2B98/42667/45.pdf

Een onderzoek onder koeien, waar de methode van dhr. Taal ook gebruikt werd. Ik heb niet alles gelezen, maar er staat wel het volgende in:

Citaat:
De referentiewaarden van de alternatieve bloedparameters zijn afgeleid van humane waarden. Uit de metingen
blijkt dat het merendeel van de koeien afwijkt van deze waarde, ofwel niet gezond is. In een ander onderzoek
waarin bij koeien en zogende kalveren dezelfde parameters zijn bepaald bleken nog minder dieren aan de
referentiewaarden te voldoen. Het is de vraag of deze referentiewaarden voor runderen correct zijn. Ook de te
controleren typeringen van de koeien (leeftijd, kreupel) op basis van uitslagen zijn vaak niet in overeenstemming
met de waarnemingen aan het dier zelf. Ernstig zieke dieren worden wel als zodanig herkend op basis van de
HIPP.
De parameters van zieke koeien blijken wel significant te verschillen van die van gezonde koeien. Dit betekent dat
deze methode een rol zouden kunnen spelen bij verder onderzoek naar weerstand van koeien. Meer inzicht in
betrouwbaarheid en referentiewaarden is dan gewenst.

Anoniem

Re: Leen Taal, Windhandel in een paardenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:54

Mistic schreef:
http://www.subli.nl/Subli_Semit_Speciaalmix.pdf

Dit vond ik overigens op internet.
Zou Subli dan nog steeds niet weten wat deze man doet?

Voor mij een reden om alles van Subli te laten staan.



Ik denk dat dat middel helemaal niet slecht is, maar het doet helemaal niets extra's. Het zou kunnen dat ze een aantal jaren een contract met Taal hebben en dat gaat hun heel veel geld kosten als ze verbreken of er moet een officiele aanklacht tegen hem lopen. Ik heb niet het idee dat dat voer echt wel loopt. Ik kom regelmatig bij de boerenbond en er ligt maar 1 zak en die ligt er al heul lang.... Knipoog