Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:31

Hoe haal je het in je hoofd zeg. Boos! Kan me wel voorstellen dat die man denkt aan een jaloerse concurrent. Wie geen concurrent is van hem en zijn zonen doet dit niet.

besita
Berichten: 6816
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:33

is op een km bij mij vandaag ..wat ik raar vind is idd ook ..bij een 2.5 jarige en concurrentie ..gaat niet echt samen ...bloed weggespoeld ..eris hier al drie weken geen druppel gevallen ..vannacht voor het eerst een klein beetje ..dus om een hele plas weg te krijgen ..
wat ik me dan afvraag ..er kunnen hele pezen overgesneden worden met ijzerdraad ..heeft dit paard mss de draad in de mond genomen en is in paniek gaan trekken
of het is idd dierenmishandeling
ze zeggen bovendien dat ze echte amateurs zijn ...hoe groot is dan de concurrentie Cool om een paard zijn tong eraf te halen ..
bitloos ..zou kunnen maar ik vraag me toch echt af in hoeverre straks dat paard geen last gaat krijgen van deze handicap ..nu staat ie op het land ..wat als hij straks hooi en brok moet eten ..., speeksel moet verwerken

Trammelanda

Berichten: 1365
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:42

Dit is echt té ernstig! Zon mooi beestje, van Clinton! Jeetje zeg. Je zou maar een beestje met fijne afstamming in de opfok hebben staan en er gebeurd je dit. Vreselijk. Hoop dat ze de dader snel pakken en echt een fikse straf geven. Tegenwoordig heb je alleen maar van die zielige straffen waardoor daders het echt niet nog een keer laten hoor.

Sterkte ermee en succes met Grimbo.

Trammelanda

Berichten: 1365
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:44

besita schreef:
is op een km bij mij vandaag ..wat ik raar vind is idd ook ..bij een 2.5 jarige en concurrentie ..gaat niet echt samen ...bloed weggespoeld ..eris hier al drie weken geen druppel gevallen ..vannacht voor het eerst een klein beetje ..dus om een hele plas weg te krijgen ..
wat ik me dan afvraag ..er kunnen hele pezen overgesneden worden met ijzerdraad ..heeft dit paard mss de draad in de mond genomen en is in paniek gaan trekken
of het is idd dierenmishandeling
ze zeggen bovendien dat ze echte amateurs zijn ...hoe groot is dan de concurrentie Cool om een paard zijn tong eraf te halen ..
bitloos ..zou kunnen maar ik vraag me toch echt af in hoeverre straks dat paard geen last gaat krijgen van deze handicap ..nu staat ie op het land ..wat als hij straks hooi en brok moet eten ..., speeksel moet verwerken


Amateurs kunnen ook paarden verkopen he. En veel afstammingen van Clinton doen het tegenwoordig goed in de paardensport. Zo heeft Edwin Klokman er een staan die internationaal loopt. Wint grote prijzen in Poznan etc.
Een prof. kan evengoed slachtoffer van dit zijn geworden. Het gaat er niet om of de eigenaren amateurs of profs zijn. Of het paard goed is, daar gaat het om.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:48

Besita ik vraag mij net hetzelfde af. Wat als hij brokken, hooi etc moet eten. Zelfs van gras kan ik mij moeilijk voorstellen dat hij dat goed kan kan door slikken.

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:56

arm beessie... Verdrietig

Wel een beetje een vreemde manier van berichten. Er staat concurrent snijd bij paard.....
Maar dat is natuurlijk helemaal niet bewezen. Misschien was het wel een gestoorde paardenhater. Wie zal het zeggen.

Junior2019
Berichten: 2279
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:07

We leven in een zieke wereld bah!!!!!!!!!!

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:10

Brengt "paardenvolk" in een kwaad daglicht.
Ongelooflijk...

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:14

Ik heb hier geen woorden voor!

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:20

Blijft dan een vreemd verhaal, het feit dat er geen enkel spoor van bloed is gezien door de eigenaar of voorbijgangers.

Crocus

Berichten: 61
Geregistreerd: 03-02-08
Woonplaats: Noord-Oost Schotland

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:26

besita schreef:
wat ik me dan afvraag ..er kunnen hele pezen overgesneden worden met ijzerdraad ..heeft dit paard mss de draad in de mond genomen en is in paniek gaan trekken
of het is idd dierenmishandeling


Dan zou het restant tong nog ergens moeten liggen, toch ? Maar ergens wel te hopen dat het zo gegaan is, in die zin dat dat zou inhouden dat het dier dit niet door iemand is aangedaan, maar dat het een soort ongelukje was.

sheilarianne

Berichten: 687
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Zwolle

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:26

Alweer zo'n zieke actie! snap niet hoe mensen deze onschuldige dieren iets aan kunnen doen! Dier heeft er absoluut niets mee te maken, en kan er niets aan doen dat hij afstamt van Clinton!
Ook vind ik het wat raar van de eigenaar dat hij hem niet meer laat starten, alleen omdat zijn tong weg is, er bestaan ook Bitloze hoofdstellen en die zijn toegestaan in de springsport!

beetje raar!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:42

hoe ziek kun je zijn.....

CoonArt

Berichten: 23308
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:15

A gats wat is dat MONSTERLIJK!!!!!!!!!!!!!!! In wat voor wereld leven we nou? Die kan nooit meer lekker even aan een zoutblok likken of zo. Die persoon die dit geflikt heeft..... ah bah, hier heb ik gewoon geen woorden voor!!!!!!

Arm, arm paard!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:19

Huilen Arm paard, wat mensen toch doen om maar te winnen Boos!

_bloempje01_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:27

dit slaat toch werkelijk weer nergenst op Verward snij lekker ff die tong van die mensen eraf.... voelen ze ook eens wat zo een dier mee maakt! hopen dat dat paardje door middel van bitloos rijden nog de top haalt....

dennisje

Berichten: 4613
Geregistreerd: 18-03-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:30

fijn dat hij inderdaad hersteld maar het word steeds gekker we moeten bij de daders ook maar even de toch afsnijden kijken of hun het leuk vinden.

sarah_m
Berichten: 1331
Geregistreerd: 25-01-06

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:48

Echt vreselijk. Als ik iemand ooit hoort zeggen; ja laatst zag ik een paardje wat maar beter niet kon worden opgeleid voor onze stal of whatever dus ik heb zijn tong afgesneden dan trap ik hem in zijn ballen maak hem vast en snij vervolgens zijn eigen tong af, en als ik toch bezig ben ook zijn ballen want dit soort volk hoort geen kinderen te krijgen.

Echt vreselijk!!!

LoveleyHorse
Berichten: 844
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:04

zieke mensen . Over jaloers gesproken zeg ! dikke boete laten betalen !!! Arm beestje Ach gut

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:11

Ik vind dit een erg raar bericht...
De dader is al aangewezen (concurent, paardenvolk) alleen nog niet bekend...
En wat heeft de "concurentie" te vrezen van een amateur met een goede afstamming?? De afstammeling zal eerst getraind moeten worden voordat er iets te vrezen valt...
Paard zal vast ook wel goed verzekerd zijn, ookal heeft dat diertje hier zelf niks aan..
Zou deze man zelf iets te verbergen/verantwoorden hebben?? (ongeacht in welke richting..)
Zijn tekst komt op mij over alsof hij er alles aan doet, om een onbekende verdacht te kletsen, en zo doende de aandacht van zichzelf af te lijden... (overigens is dit mijn gevoel en geen beschuldiging naar de eigenaar..)
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit soort dingen bij dieren gebeuren...
Maar ik vind dit ook vreemde manier van berichtgeving, zoals het verhaal verteld is door de eigenaar...
Trieste zaak, en ik hoop echt dat de dader flink zal worden gestraft....

Tabino
Berichten: 53
Geregistreerd: 02-07-08

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:14

Wat een afschúwelijke daad weer. Bah, ik kan echt niks dan afschuw voor de dader voelen.
Ik hoop dat het paard ermee leert leven en dat de eigenaar het paard nog een goed leven gunt.

Bah bah bah! Boos!

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:31

KiWiKo schreef:
fijn dat hij hersteld!!! wat een bizarre daad.........

gelukkig mag je in de springsport bitloos starten


Ja... of wat heel algemeen is... een hackamore, toch? Knipoog

Maar wat anderen al opperden, wie is inderdaad de dader?
Ik ken de verhalen over veulens die het prikkeldraad zijn ingejaagd om zo verzekeringscenten te kunnen vangen.
Anderzijds, als het een van mijn paarden zou gebeuren en iemand zou aan mij gaan twijfelen... oei... dan zou ik wel heel heel boos worden.

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:43

Vertel mij eens hoe ik nu op zo'n berichtgeving normaal moet reageren............... Heb hier geen normale woorden voor namelijk.
En of het nu wel of niet iets met de prive sfeer te maken heeft, daar staat dit paard buiten.
Laf gewoon, Boos!

Maareh, als de daders toch nooit gevonden worden, zijn dan hierna onze kinderen aan de beurt als we een ruzie o.i.d hebben met een ander? Na de dieren komen de kinderen toch?
Mensen worden echt steeds zieker.

besita
Berichten: 6816
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:44

sheilarianne schreef:
Alweer zo'n zieke actie! snap niet hoe mensen deze onschuldige dieren iets aan kunnen doen! Dier heeft er absoluut niets mee te maken, en kan er niets aan doen dat hij afstamt van Clinton!
Ook vind ik het wat raar van de eigenaar dat hij hem niet meer laat starten, alleen omdat zijn tong weg is, er bestaan ook Bitloze hoofdstellen en die zijn toegestaan in de springsport!

beetje raar!

het dier is nog maar 2.5 dus het heeft weinig zin om nu al te speculeren over niet meer starten en bitloos rijden e.d Knipoog

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Concurrent snijdt bij jong raspaard de tong af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:47

Walgelijk Boos!

wie doet er nou zoiets Verward ze zouden bij degene die dat heeft gedaan eens in zijn tong moeten snijden dat die het ook eens zou voelen Boos!