Linda Smulders KNHS-kampioen Eventing 2*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110824
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Linda Smulders KNHS-kampioen Eventing 2*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 08:59

www.knhs.nl


Na een zeer spannende strijd werd Linda Smulders tijdens het Varssevelds Hippisch Festijn gehuldigd als nieuwe KNHS-kampioen 2*, voorheen klasse ZZ genoemd. De amazone uit het Limburgse Horst passeerde haar concurrenten door met O’Neill S een razendsnelle cross te rijden. ‘De cross is zijn ding. Ik hoef alleen maar te sturen en dan kan ik van start tot finish genieten.’

De 27-jarige Smulders bleef genieten. Stralend stond ze op het podium tussen zilveren medaillewinnares Ilonka Kluytmans (Prinsenbeek) en Jenny van Rijsewijk-Voskens (Oisterwijk), die brons won, om de versierselen horend bij het KNHS-kampioenschap in ontvangst te nemen. ‘Ik was hier zonder verwachtingen naartoe gekomen. ‘Het kan vriezen en dooien met O’Neill, maar alles viel dit weekend op zijn plaats. Hij liep zijn beste dressuurproef ooit. Toen ik er na het springen goed voorstond, dacht ik dat een podiumplaats er misschien in zat. O’Neill is een ideaal crosspaard. De cross is zijn ding!’ Smulders leidde O’Neill, een eigen fokproduct van Junior (v. El Corona) uit een Triton-merrie, zelf op. Ze combineert haar gezin, dochter Jody is tweeënhalf, en het werk op het familiebedrijf met haar paardenhobby. ‘Ik heb maar één paard. Dit is nog goed te combineren met gezin en bedrijf. Als ik drie sterren wil rijden, moet ik meer naar het buitenland en dan heb je sponsors nodig. Ik rijd liever goed mee op twee sterren niveau, zo is het hartstikke leuk. En kampioen worden… ik kan het nog amper geloven.’

In het internationale klassement van de CIC2* finishte Smulders op een achtste plaats. Het podium werd bezet door drie Nederlanders, de routiniers Alice Naber-Lozeman, Tim Lips en Madeleine Brugman. Lips met Van Schijndel´s Owaola en Brugman met Sundancer waren voor het twee sterren kampioenschap te hoog gekwalificeerd. Naber mocht met haar nieuwe aanwinst Coral Estate Tom Cruise wel meedoen aan het kampioenschap, maar de ervaren amazone uit Biddinghuizen trok zich daarvoor terug. Ze wil deelnemen aan het Nederlands Kampioenschap senioren (CCI3* te Boekelo). ‘Ik ga voor Boekelo, ik hoop dat ik deze stijgende lijn kan vasthouden.’ Naber was ook in de CIC1* de beste, nu met Coral Estate Pepper.

Auteur: Petra Baas

Uitslagen:

KNHS-kampioenschap 2*:
1. Linda Smulders (Horst) O’Neill S 53,4
2. Ilonka Kluytmans (Prinsenbeek) Buitenlust Here I Am 54,5
3. Jenny van Rijsewijk (Oisterwijk) Misty Brown 55,2
4. Harm Snoeck (Radewijk) Flathley 56,1
5. Jan van Beek (Rijsbergen) Scarlet vd Peerdebos 64,9

CIC2* (internationaal):
1. Alice Naber (Biddinghuizen) Coral Estate Tom Cruise 38,4
2. Tim Lips (Made) Van Schijndel’s Owaola 40,9
3. Madeleine Brugman (Ambt Delden) Sundancer 41,6

CIC1* (internationaal):
1. Alice Naber (Biddinghuizen) Coral Estate Pepper 47,8
2. Henrieke Boonzaaijer (Renswoude) Bobby 49,9
3. Sanne Geerts (Chaam) Royal 54,0