Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 07:26

www.anky.nl


Dit weekend worden de medailles uitgereikt in het Belgisch dressuurkampioenschap in Herentals. De kans is klein dat Jeroen Devroe, die de voorbije drie jaar goud won, zijn titel zal verlengen. Zijn toppaard Paganini is nog steeds herstellende, waardoor Devroe beroep doet op Paganini’s opvolger Apollo, talentvol maar onervaren.

Stefan Van Ingelgem en Whitney zijn de topfavorieten voor goud. Françoise Hollogne (Born), vorig jaar goed voor zilver, heeft ook nu zicht op een podiumplaats.

Hans Meganck en Peter Spahn treden aan met een Fries. Het Belgisch Kampioenschap krijgt vijf deelnemers aan de start.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:32

Hup Peter!! Friesians rule!! Knipoog

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:19

Tsja, het is een begin....maar 5 deelnemers is niet heel geweldig, er zijn toch wel wat meer grand prix combi's? Hebben die zich dan niet geselecteerd, of even geen tijd, of...

mistral19

Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Canada

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:21

Ja idd getup. Ik dacht juist hetzelfde: 5 deelnemers: wauw!

mister_m
Berichten: 267
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: brugge

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:49

vijf startende deelnemers is mschn geen niet super maar voor belgië denk ik wel dat dit een record is. Meestal moet men overal zoeken om aan drie starters te geraken. Hopelijk volgend jaar naar zes deelnemers.

WildThing

Berichten: 438
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: België

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:50

Ben eens benieuwd of de mooie Apollo die ik destijds in de L7 meermaals verslaan heb Haha! Haha! belgisch kampioen wordt. Als dat zo is ben ik stiekem toch ook een beetje trots Bloos

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:00

Op een willekeurige wedstrijd kunnen er in de hoge klasses best weinig deelnemers zijn, maar dit is hét belgisch kampioenschap dressuur!
Wordt je iig 5e Knipoog .
@WildThing: trots omdat je 'm vroeger verslagen hebt?

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:22

't is geen vette. Maar het aantal deelnemers is toch aan het groeien. ik zal nog een paar jaar moeten wachten, maar hoop ook ooit eens mee te doen... Schijnheilig
Ik duim voor Peter, is vroeger mijn lesgever geweest..

mister_m
Berichten: 267
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: brugge

Re: Belgisch Kampioenschap Dressuur in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:17

Stefan Van Ingelgem-Withney van 't Genthof Belgisch kampioen !

Stefan Van Ingelgem begon als torenhoog favoriet aan het kampioenschap en maakte die status volledig waar. Met de onlangs verkochte Withney van ’t Genthof reed Stefan vrijwel zonder problemen naar winst in alle proeven. In de kür behaalde hij 74,750%. Over de drie dagen liet hij 215,242% noteren en liet daarmee de nummer twee, Françoise Hologne-Joux, ver achter zich. Zij behaalde 204,665%. Jeroen Devroe moest dus zijn kampioenstitel afstaan, maar stond zelf ook op het podium. Paginini is nog steeds herstellende van een blessure en daarom moest Jeroen beroep doen op de jonge Apollo van het Vijverhof. Hoewel Apollo nog relatief onervaren is op Grand-Prixniveau, liet Jeroen in Herentals zien dat Apollo veel in zijn mars heeft. Hij pakte toch maar mooi het brons mee naar huis met 201,408%. Dit belooft alleszins voor de toekomst!

Plaatsen vier en vijf waren respectievelijk voor Peter Spahn-Adel 357 en Hans Meganck-Rintje V.

bron: Galop

BK dressuur : goud voor Stefan Van Ingelgem 29/09/2008
Door de moeizame herstelperiode van Paganini, moest viervoudig Belgisch kampioen Jeroen Devroe terugvallen op de jonge Apollo vh Vijverhof en wist hij vooraf dat het moeilijk zou worden om zijn titel te verlengen. Als sportman was hij teleurgesteld met zijn bronzen medaille, als paardenman kon hij leven met het resultaat. Françoise Hologne (Born) werd voor de zoveelste maal tweede. Stefan Van Ingelgem en Whitney vh Genthof maakten hun favorietenrol waar. Ze wonnen de drie manches van het BK en bijgevolg de gouden medaille. ‘Dit was de bekroning van een geslaagd seizoen', aldus Van Ingelgem : 'Whtiney gaf een super goed gevoel, heet en toch onder controle. Dit was onze meest frisse Kür. In Aken haalde ik 73% en ik hoop op iets meer’. Hij kreeg finaal 74,75% en won het BK met tien procent voorpsprong.

bron: KBRSF