Brommer in botsing met paard en wagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:44

http://www.waldnet.nl


Op de Mandewyk bij Bakkeveen is zaterdagmiddag een 50-jarige vrouw uit Dokkum met haar bromfiets op het fietspad in botsing gekomen met een paard en wagen. Deze werd bestuurd door een 19-jarige man uit Bakkeveen.

De bromfietsster haalde de wagen in waardoor het paard schrok en harder begon te lopen. Een getuige zag dat en wilde de man tot kalmte bedaren. De vrouw op de bromfiets dacht echter dat deze getuige het tegen haar had en dat ze links af moest slaan terwijl op dat moment de paard en wagen haar weer voorbij reden. De bromfietsster kwam onder de wagen terecht komt. Per ambulance is ze met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek.

Elbrich

Berichten: 1790
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Fryslân!

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:48

oeeh, vreselijk! Vriendjes zijn?

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:50

Goh, dat is hier vlakbij. Bah. Ik hoop dat die vrouw er goed vanaf gekomen is ..!

hilden1971
Berichten: 674
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:23

Weet wat je doet in het verkeer wanneer je een paard ontmoet? Letterlijk en figuurlijk.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:26

Hoe goed heb je dan uitgekeken voor je zomaar linksaf draaide? Dan kijk je toch eerst even om, of ben ik nou gek?

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:35

Beetje raar verhaal... Hopelijk komt het weer goed!
Is het met de man op de wagen en het paard wel goed?

maximee

Berichten: 1024
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:37

Jeetje dat lijkt me echt erg! Hopelijk komen ze er allemaal weer goed bovenop Ach gut

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:37

Blue_Eyes schreef:
Hoe goed heb je dan uitgekeken voor je zomaar linksaf draaide? Dan kijk je toch eerst even om, of ben ik nou gek?


De vrouw is al 50 en zal dit dus in schrik/paniek gedaan hebben denk ik...een misverstand met niet zo'n leuke gevolgen...

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:52

Dustinlover schreef:
Blue_Eyes schreef:
Hoe goed heb je dan uitgekeken voor je zomaar linksaf draaide? Dan kijk je toch eerst even om, of ben ik nou gek?


De vrouw is al 50 en zal dit dus in schrik/paniek gedaan hebben denk ik...een misverstand met niet zo'n leuke gevolgen...

Ja, en.... Nors opkijken ROFLdus je wilt zeggen dat ouderen eerder schrikken of zo..
Ik vind het ook een vaag verhaal en begrijp het ook niet helemaal. Maar misschien ben ik daar wel te oud voor ROFL ROFL

Ik heb er ook niets van gehoord en het is maar 5 km bij ons vandaan

*edit tiepvaud*

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:09

Dustinlover schreef:
Blue_Eyes schreef:
Hoe goed heb je dan uitgekeken voor je zomaar linksaf draaide? Dan kijk je toch eerst even om, of ben ik nou gek?


De vrouw is al 50 en zal dit dus in schrik/paniek gedaan hebben denk ik...een misverstand met niet zo'n leuke gevolgen...


Is al 50? Hahaha ROFL

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:17

Dustinlover schreef:
Blue_Eyes schreef:
Hoe goed heb je dan uitgekeken voor je zomaar linksaf draaide? Dan kijk je toch eerst even om, of ben ik nou gek?


De vrouw is al 50 en zal dit dus in schrik/paniek gedaan hebben denk ik...een misverstand met niet zo'n leuke gevolgen...

Wat heeft haar leeftijd daarmee te maken? Als een vreemde naar je staat te zwaaien dat je naar links moet en je bent net een paard gepasseerd (of willekeurig welke andere weggebruiker) dan kijk je toch eerst even om?

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:20

Dat niet alle 50 tig jarige mensen nog zo goed van begrip zijn.. je weet niks over die vrouw.. waarom dan verwijten maken..

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:21

Verwijten maken? Ik zeg alleen dat ik het dom vind. En ik weet niet hoe oud jij denkt dat 50 is... maar mensen van 50 zijn echt nog niet bejaard of meestal al dement of zo hoor.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:23

Misschien dat je daarom met een aanspanning niet op een fietspad thuishoort? Fietsers zijn zooooooo onberekenbaar.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:26

Bijna net zo onberekenbaar als paarden Knipoog

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:19

Weer grappig; de aanspanning is op een voor hen illegaal deel van de weg aan het rijden, en is niet onder controle van de bestuurder. Dubbel fout dus.
En wie krijgt van het gros van de posters de schuld? Juist, de onfortuinlijke bromfietser die slachtoffer is van de situatie.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:28

ik vind ze beiden fout... menner hoort daar niet en paard hoort niet onder de indruk te raken van een brommer, dan zou ik toch echt met meer begeleiding de weg op gaan! Maar dat is makkelijk oordelen vanaf hier, we weten de exacte situatie natuurlijk niet.
Toch vind ik linksaf slaan zonder te kijken waar je heen gaat altijd fout. Opletten is altijd belangrijk en dat doen mensen veel te weinig in het verkeer. Of de vrouw nou 5, 50 of 500 is zal me dan worst wezen eerlijk gezegd. Mocht het een demente vrouw o.i.d. wezen aangezien ze "al 50 is" (sinds wanneer is dat oud? maar goed...) dan hoort zij ook niet op het fietspad op een brommer...

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:39

Cayenne schreef:
De bromfietsster haalde de wagen in waardoor het paard schrok en harder begon te lopen. Een getuige zag dat en wilde de man tot kalmte bedaren.


Dit gedeelte van het verhaal snap ik echt niet Verward . Het lijkt mij dat het paard tot bedaren moest worden gebracht?

Ik hoop dat de vrouw er weer snel bovenop is.
Alleen jammer dat er niks in staat over de toestand van het paard.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:00

Dus eigenlijk is het de fout van de zwaai meneer? Maar het stukje blijft erg onduidelijk.

Hoe kan een bromfietser nu linksaf willen en onder het paard terecht komen??? Die moet ze dan toch net rechts gepasseerd zijn?
Waarom liep dat paard links van het fietspad? Slechte zaak van de menner in dat geval.

Of is het hier en fietsstrook? En de menner gewoon op de weg?

Laat de waarheid eerst maar horen, dan oordelen we wel. Maar afschuwelijk blijft het inderdaad voor de betrokkenen.

p.s. bedankt voor die opmerking dat ze een oude vrouw is die niet meer goed weet wat ze doet...... Over ongegronde aannames gesproken....... Waarschijnlijk reed ik al motor toen de schrijver daarvan nog niet eens op een 3 wieler kon rijden.......

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:32

Ach, hoe partijdig zijn we toch weer op Bokt. Al deze ellende was niet gebeurd als de menner op de rijweg had gereden, en NIET op een foets/bromfietspad.
Dus, kort en duidelijk: de menner is de veroorzaker van al deze ellende. Helaas, maar ook paardenmensen maken wel eens een fout. Het is nl niet altijd de schuld van de andere weggebruikers.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:09

In sommige gevallen mag je wel op de fietsbaan rijden met je aanspanning. Bv als de autoweg een 70 km weg is dan mag/moet je op het fietspad.

Misschien dat die man zijn paard niet meer goed kon houden en daarom links inhaalde zodat hij niet over de vrouw heen zou rijden. En tsja die zwaaimeneer bracht dan idd die vrouw in verwarring. Een samenloop van omstandigheden denk ik.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:40

Peachy schreef:
In sommige gevallen mag je wel op de fietsbaan rijden met je aanspanning. Bv als de autoweg een 70 km weg is dan mag/moet je op het fietspad.

.


hoe kom je daar nou bij? Een fietspad is voor fietsers! NOOIT voor paard en wagen, die moeten gewoon op de 80 km weg voor overig verkeer.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:35

Nou daar ben ik het niet mee eens.

Letterlijk vertaald vanuit het koetsiersbewijs:

"Als het uit oogpunt van verkeersveiligheid is vereist, kan het op 80 km wegen buiten de bebouwde kom voor zowel koetsiers, ruiters als geleiders van een paard veiliger zijn om naar het fiets/bromfietspad uit te wijken. In die gevallen laat u fietsers en bromfietsers altijd voorgaan."

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:11

Ik geef overigens niemand de schuld, ik zeg alleen dat het niet slim is om zonder kijken naar links te komen. En dat is gewoon zo, altijd, of die menner nou fout was of niet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Brommer in botsing met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:11

Blue_Eyes schreef:
Ik geef overigens niemand de schuld, ik zeg alleen dat het niet slim is om zonder kijken naar links te komen. En dat is gewoon zo, altijd, of die menner nou fout was of niet.

precies mijn gedachte! Jij verwoord het dan nog subtieler door "niet slim" te zeggen, ik vind het ronduit dom Haha! Maar zoals ik al zei zou ik dat ook vinden als ik het zelf zou doen... En tja iedereen maakt fouten maar dat maakt het niet minder dom he?