Hippisch Centrum Ouddorp mogelijk slachtoffer Rhinopneumonie

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Hippisch Centrum Ouddorp mogelijk slachtoffer Rhinopneumonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:36

Geachte besturen,leden,



De uitslag van de bloedtest van het paard wat in Sommelsdijk verdacht werd van Rhino is gelukkig negatief. Dierenarts Casper Hoek van de DAP Oude Tonge heeft me dit deze avond telefonisch laten weten. Opluchting dus wederom ! Op Ouddorp is dus nog een korte periode van waakzaamheid van kracht (tot +/- 1 november) om de verspreiding van de Rhino die daar heerste geheel uit te sluiten. Hier heeft de behandelend veterinair van Ardenne het laatste woord.

Zo het er dus naar uit ziet is er zowel op Flakkee als Schouwen dus geen Rhinopneumonie (meer).



Overigens stel ik het op prijs excuses te maken naar het management van de manege in Oude Tonge.

De dierenarts Hoek verzekerde mij dat het paard uit Sommelsdijk niet in de manege in Oude Tonge gestaan heeft. Eerdere info ontving ik van het Diergeneeskundig Centrum Zeeland, maar dit is niet de praktijk van de DAP Oude Tonge waar dus veterinair Hoek de scepter zwaait. Het bekende misverstand dus wat geheel ten onrechte naar de manege in Oude Tonge verwees.



Concluderende kan ik vaststellen dat er in geheel Zeeland en op Flakkee-Overflakkee dus geen Rhino meer is vastgesteld en de dringende adviezen van de regio Zeeland kunnen worden ingetrokken. Een opluchting die velen lichter zal doen ademhalen zoveel is wel zeker. Ook het deelnemen aan wedstrijden enz. is geen bezwaar meer in de genoemde contreien, er is geen enkele aanleiding tot verdachte feiten meer.



Andere (vage)berichten van meldingen van Rhino worden mij door zowel de DAP Schouwen-Duiveland als veterinair van Dijk als zijn collega Hoek niet bevestigd. Ze zijn bij hun niet bekend. Ermelo vroeg me dit na te trekken.

Ik hoop u hiermede voldoende te hebben ingelicht voor dit moment. De Zeeuwse KNHS website en de Landelijke site zal ik z.s.m. aan laten passen met de hernieuwde info. Op de landelijke KNHS site is overigens meer info over deze ziekte te vinden, verstrekt door de dierenkliniek in Utrecht.

via de site van knhs zeeland
http://www.paardeninzeeland.nl

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re: Hippisch Centrum Ouddorp mogelijk slachtoffer Rhinopneumonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:43

@zwartepaerd: prima dat de knhs waarschuwt voor rhino of verdachte gevallen, maar als een dAP heeft bevestigd dat het geen rhino is, moeten ze dat ook als de sodemieter bekend maken en er geen twee dagen mee wachten, dat werkt alleen maar extra paniek in de hand. En dat bedoelde ik met mijn opmerking.

Ik had Kor vd Werve erover gemaild en die was het gelukkig eens en heeft aktie ondernomen en nu hebben we gelukkig ook de officiele brief waar in staat dat er geen andere rhino dan ouddorp is!