Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:31

Ja maar dat doet er toch helemaal niet toe. Iedereen die ook maar een beetje in de sport zit weet dat er dingen gebeuren die niet mogen. Maar maakt dat wat christine doet minder erg? volgens mij toch niet.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:33

Als er op wedstrijdterreinen en thuis ook paarden onjuist behandeld worden (en ik geloof je ook direct dat dat zo is.) Dan moet daar óók wat aan gedaan worden.

Maar ik zie niet in wat dat te maken heeft met dit geval? Is dit dan minder erg omdat het overal gebeurd? Of wil je alleen je zorg uitspreken dat dit geen uitzondering is (hoewel een hele extreme)

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:41

lautje76 schreef:
Als er op wedstrijdterreinen en thuis ook paarden onjuist behandeld worden (en ik geloof je ook direct dat dat zo is.) Dan moet daar óók wat aan gedaan worden.

Maar ik zie niet in wat dat te maken heeft met dit geval? Is dit dan minder erg omdat het overal gebeurd? Of wil je alleen je zorg uitspreken dat dit geen uitzondering is (hoewel een hele extreme)


Is dit tegen mij?
Want ik ben het juist met je eens. Ik bedoel dat het feit dat er dingen gebeuren op wedstrijden die niet mogen geen excuus is om dit ook door de vingers te laten glippen.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:43

nee was niet tegen jou. Ik had ruzie met mn toetsenbord en tegen de tijd dat ik mijn bericht plaatste stond de jouwe er al Knipoog

fury

Berichten: 157
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:10

@ sporter en lautje, ben het ook met jullie eens hoor;). We bedoelen volgens mij hetzelfde. Vind het idd zoals lautje zegt zorgelijk dat ik situaties kan bedenken die ook not fair waren tegenover het paard en waar helemaal niks aan gedaan werd. Christine W is een zeer extreem geval en wat zij doet is met geen enkel excuus goed te praten en hoop ook dat zij nu echt een straf krijgt die ze verdient, waar ze NIET onderuit kan komen zoals de voorgaande keer. Als de eigenaren van de paarden hun paarden daar gebracht hebben, terwijl zij wisten was Christine deed en dat nog goedkeurden ook, mogen zij van mij ook gestraft worden.

Brittje

Berichten: 1398
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Munsterland

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:01

sporter schreef:
Eerst klopt het niet omdat het alleen een vos is en nu klopt het niet omdat het beelden uit 2004 zijn. Al waren die beelden verzamelt over de afgelopen 20 jaar, dan nog moet ze er voor opgesloten worden.


excuses als ik onduidelijk ben:
lautje76 schreef:

de paarden te zien in deze link zijn van video beelden uit 2004... dus die schimmel en die donkere..

En dit topic gaat over recente mishandelingen, en wederom: ik praat het niet, maar vraag me enkel dingen af, als het er allemaal zo duimdik bovenop ligt, waarom dan alleen beelden (behalve die ui de link van Lautje76) die vos te zien, als ze er zoveel in training heeft staan, die zo zwaar mishandelt?

Iedere expert weet dat je een paard niet kunt dwingen tot prestaties... en toch stond mevr W nog 68e op de wereldranglijst, wat betekent dat dan? Of de praktijken die ze erop na houdt zijn minder erg van aard dan de beelden en vooral de tekst doen geloven?

De beelden lliegen niet, en de tekst is ook de waarheid maar of het allemaal bij elkaar juist is wat er verteld wordt...
Zie nu de ene berichtgeving en het andere bij dezelfde beelden, peitschhiebe is volgens mijn weten niets anders dan de zweep laten knallen zonder het paard te raken, is bij een andere tekst al peitschschläge... zelfde beelden andere tekst en het wordt alleen erger...

En nogmaals ik praat niets goed, absoluut niet, ik wil die mevr W ook niet verdedigen, vraag me alleen bepaalde dingen af.

@ Kiwiko: Ik kom ook op kleine wedstrijden en op grote en grotere,..
Het is niet zo dat iedere ruiter zijn paard zwaar mishandeld, en zo heb ik mijn tekst ook niet bedoelt, maar kijk maar eens op wedstrijden en dan echt kijken, en je kan me niet wijsmaken dat wat op wedstrijden gebeurd thuis anders is...

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 02:16

Citaat:
="Brittje"
Iedere expert weet dat je een paard niet kunt dwingen tot prestaties...


en dat vraag ik me dus af. Maar al te vaak wordt er gezegd, die ruiter presteert zo hoog dus dan kán hij/zij niet slecht met zijn paarden omgaan. Volgens mij is dat een wat al te simpele gevolgtrekking die topruiters wat al te makkelijk boven alle verdenking stelt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:03

ik heb haar nog nooit voorbij zien vliegen op een OS of WK Lachen jullie wel? ik kan me haar zelfs niet herinneren van een EK Haha! Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 07:34

Jawel hoor.
Weliswaar niet in de voorhoede, maar ze heeft wel degelijk deelgenomen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:40

onderop, achteraan Lachen Lachen wat is haar hoogste prestatie geweest internationaal?

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:41

lautje76 schreef:
Citaat:
="Brittje"
Iedere expert weet dat je een paard niet kunt dwingen tot prestaties...


en dat vraag ik me dus af. Maar al te vaak wordt er gezegd, die ruiter presteert zo hoog dus dan kán hij/zij niet slecht met zijn paarden omgaan. Volgens mij is dat een wat al te simpele gevolgtrekking die topruiters wat al te makkelijk boven alle verdenking stelt.


Idd, er zijn meerdere onderzoeken bekend waaruit volgt dat een paard dat geestelijk niet lekker in zijn vel zit lichamelijk prima kan presteren. Het zou wat zijn zeg, een paard dat in het wild even zijn dag niet heeft zou plotseling niet meer voor een roofdier kunnen vluchten? Kijk nou hoe vreselijk die vos er aan toe is, en toch loopt hij op GP niveau...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:43

een paard kan dan inderdaad op het top van lichamelijke kunnen, kunnen presteren, maar zal nooit de uitstraling hebben die nodig is om te winnen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 07:56

KiWiKo schreef:
onderop, achteraan Lachen Lachen wat is haar hoogste prestatie geweest internationaal?


Het winnen van Wereldbekerwedstrijden dressuur Ja
Nieteens zo onverdienstelijk dus Nagelbijten / Gniffelen

Anders had ze natuurlijk ook niet zo hoog in de rankings kunnen staan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:59

waneer is dat geweest dan, want hemellief ik kan me daar helemaal niks van herinneren Haha! dat moet echt ver voor mijn tijd zijn geweest Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 08:00

Geen idee, ergens in 1990 geloof ik Tong uitsteken
Het was laatst in een Duitse reportage op ARD, inclusief foto's Haha!
Ze zat iig op een schimmel. Het heeft ook in een eerder topic hierover gestaan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:02

dabedoelik Haha! Haha! Haha! misschien was ze toen nog niet zo gefrustreerd Haha! Haha!

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:04

Citaat:
Iedere expert weet dat je een paard niet kunt dwingen tot prestaties


Ach.. om maar even een heel extreem voorbeeld te noemen: kijk 's naar de publicaties van Brooke's Hospital, dan zie je onder welke omstandigheden het paardje - letterlijk en figuurlijk gesproken - de kar voor het baasje blijft trekken.
De uitstraling die Kiwiko noemt ... tja, het is een jurysport en iedereen heeft over uitstraling wel een andere opvatting. Tong uitsteken

x_channel_x
Berichten: 94
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:14

Het maakt toch niet uit of ze het met 1 paard doet of met meerdere, ook voor dat ene paard moet ze gestraft worden en als ze niet zeker wisten of zij dat was met dat longeren dan gaan ze haar daarvoor ook niet straffen hoor.
En het is niet omdat 'de vos' altijd beenbescherming aan heeft dat hij er niets aan kan krijgen he en die wonden in de mond en buik zegt toch ook wel dat er iets gebeurt.
Als dat alemaal gebeurt in de box dan zouden ze er toch ook iets aan moeten doen denk ik dan.
En ik weet ook wel dat er nog zijn die niet altijd even mooi rijden maar je kan niet iedereen over dezelfde lijn trekken omdat ze de top berijken.
Kijk erst dan ook eens naar jezelf of andere 'gewone' ruiters ik denk dat bijna iederen zijn paard ook al eens wat harder heeft aangepakt dan dat het paard leuk zou vinden he.
Wat deze dame doet kan gewon niet en als ze haar niet zouden mogen straffen omdat ze bewijs hebben dat ze 1 paard mishandeld waar mogen ze dan beginnen.
Beter een voor en anpakken dan ze gewoon hun laten doen.
Dit is wat ik er van vind en ik zeg dit tegen niemand persoonlijk enkel mss tege de dame in kwestie.

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:59

Jannepauli schreef:
Citaat:
Iedere expert weet dat je een paard niet kunt dwingen tot prestaties


Ach.. om maar even een heel extreem voorbeeld te noemen: kijk 's naar de publicaties van Brooke's Hospital, dan zie je onder welke omstandigheden het paardje - letterlijk en figuurlijk gesproken - de kar voor het baasje blijft trekken.
De uitstraling die Kiwiko noemt ... tja, het is een jurysport en iedereen heeft over uitstraling wel een andere opvatting. Tong uitsteken



Ja dat is zo, als het paard zo vaak wordt getreiterd met de sporen en wordt geslagen zowel op de grond als onder het zadel en het terugvechten wordt alleen maar harder gestraft dan gaat het wel hard werken voor haar. Die beesten zijn zo verschrikkelijk beschadigd en bang voor haar ben benieuwd of ze tijdens het rijden wel eens beloond worden of dat ze iets goed genoeg doen. Volgensmij doen die paarden hun best al maar met die vuile trucjes en da gepor met die sporen kunnen ze geen kant op en doen zo doen ze de piaffe nog beter..zonder enkele ontspanning en samenwerking tussen mens en dier oftewel onder dwang. Als je het paard het niet kan laten doen met de juiste hulpen of je vind dat iets niet snel/goed genoeg gaat in 1x dan prik je je spoor er toch in? Of je ramt hem 6x na elkaar want na 1x slaan snapt hij het natuurlijk nog niet! En als ze dan op wedstrijd zijn houdt de berijdster zich in maar drukt haar sporen nog een gemeen in de wonden/zwellingen die ze perfect weggewerkt heeft lijkt me. Als de punten niet bevallen achteraf zal ze zich nog wel eens afreageren op de boosdoener het paard.. In dit geval zijn dit paard en deze ruiter GEEN team, en dat is nou net de sport.. Dressuur wordt nu in het verkeerde licht gezet maar het opent onze ogen wel want inderdaad, dit is niet de enige ruiter die zo denkt ver te komen..

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:08

Weetje wat ik dan weer niet snap?

dat iemand een ruim half uur staat te filmen.. ten 1e niet ingrijpt.. maar het ten 2e wel de wereld inhelpt .
of zie ik dat verkeerd?

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:17

Je moet toch bewijs hebben hè. Je kan wel 2 minuten filmen en dan ingrijpen maar daar is geen rechtszaak van te maken.

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:21

smurffie schreef:
Weetje wat ik dan weer niet snap?

dat iemand een ruim half uur staat te filmen.. ten 1e niet ingrijpt.. maar het ten 2e wel de wereld inhelpt .
of zie ik dat verkeerd?



Ja die gedachte had ik ook, maar inderdaad een half uur filmbewijs telt heftiger dan 2 minuten! Zo dacht ik dat ook met het stalpersoneel, waarom blijven die rondlopen? Toen bedacht ik me dat misschien iemand die paarden moest behandelen achteraf en troosten/voederen etcetera?

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:22

smurffie schreef:
Weetje wat ik dan weer niet snap?

dat iemand een ruim half uur staat te filmen.. ten 1e niet ingrijpt.. maar het ten 2e wel de wereld inhelpt .
of zie ik dat verkeerd?



op deze manier hebben ze meer bewijs tegen haar,en misschien dat het zo ook echt gezien zal worden als mishandeling,ik denk dat als ze in hadden gegrepen het niet zo zwaar zou gelden dan nu,heel cru tegen over het paard,maar hopelijk blijft hij de laatste waar bij het gebeurd is.
ik hoop zo dat ze een zwaare straf zal krijgen,ben erg benieuwd hoe het de 18e zal gaan tijdens de uitsparaak.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:41

2 minuten neit.. maar moet het een half uur doorgaan?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:55

Ja, als je bewijs wilt hebben moèt je haar tot het alleruiterste laten gaan...was ze een uur bezig geweest, dan had je haar een uur moeten laten doen.

Denk je dat een rechter onder de indruk is van 2 minuutjes? Daar is ze zo uitgel*ld 'sorry, een moment van zwakte, gebeurt nooit meer hoor.' Kan je roepen 'jamaar als ik haar niet had tegengehouden dan was ze doorgegaan!'. Je gaat geen rechter vinden die je gelijk geeft, want bewijs heb je niet.

Maar al je haar tot het laatste laat doordoen, dan is het op dat moment jammer voor het paard, maar hij gaat er later veel meer baat bij hebben omdat de rechter onomstotelijk bewijs gaat hebben dat dit paard wel degelijk langdurig mishandeld werd. Dan heb je pas écht een kans dat ze gestraft wordt, en hoe langer zo doorgaat op de film, hoe groter de kans zal zijn.