Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32999
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:11

dat mens moet ik neit tegenkomen.. ik maak dr kapot..

arm dier!! belachelijk! hoe haalt iemand het in zijn/haar kop!
HOE!!

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:09

Twee minuten kwaadaardig gedrag kan nog gezien worden als een incident; een half uur of langer slaan en mishandelen dan is het een handelswijze geworden. In de berichtgeving wordt ook ergens vermeld dat dit een dagelijkse gang van zaken is.. Weet wel zeker dat de persoon die dit heeft moeten filmen er met kromme tenen bijgestaan heeft - tenzij ze net als oorlogsverslaggevers hun gevoel kunnen uitschakelen..

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:15

Kom er maar eens achter dat je paard zo behandelt wordt bij je trainer Boos! Gelukkig zijn die 4 paarden daar nu al weg, maar zijn deze mentaal dan niet erg overstuur, qua omgang enzo?

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:26

Oakland1990 schreef:
Kom er maar eens achter dat je paard zo behandelt wordt bij je trainer Boos! Gelukkig zijn die 4 paarden daar nu al weg, maar zijn deze mentaal dan niet erg overstuur, qua omgang enzo?



Ik weet het niet maar het lijkt me wel dat ze mentaal beschadigd zijn. Toch zit ik nog te peinzen of de eigenaren die de paarden weg hebben gehaald echt wel zo onschuldig zijn. Want dan betekent het dat die paarden meer dan een jaar (2 jaar) bij die Christine hebben gestaan en dat ze nooit de paarden tussendoor hebben gezien..best wel raar. Als ze ze tussendoor hadden gezien hadden ze ook gezien dat de paarden zo werden getraind (betrapten de eigenaren Christine zelf) of zagen ze dat de paarden onder littekens/zwellingen e.d. zaten. Ik blijf dit raar vinden

Lacrima

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:27

De mevrouw die dit heeft gefilmd rijdt zelfs Z dressuur in Denemarken. Zij wijst waar C.W. was omdat C.W. na haar stal gekomen was en eigenlijk daar haar paarden op stal wilde zetten. Maar toen C.W. vraagde of da wel "groene rijders" rondliepen die "hun paarden alleen wilden aaien" word ze wantrouwig en had ze C.W. in een andere stal die later was gekozen opgezocht.
Zij kon haar helaas niet zelfs overbrengen, ze zag alleen de wonden die de paarden hadden. Dus zette ze een camera in een jerrycan in het geheim in de manege neer en toen had ze zulke videos ingeblikt.

Dit heeft ze op het duitse bokt-pendant "reitforum" verteld, maar ik weet niet op ik hier een link mag zetten?

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:52

Ik heb het even opgezocht en dit is wat de dame die gefilmd heeft te zeggen had op het duitse forum:

Hallo!
Ich bin die Frau die die Geheimen Videos gedreht hat. Ich freue mich riesig darüber das ich es geschafft habe euer Intrees für die Sache zu wecken.
All die schreiben hier im Intenett zeigen mir, das ich nicht allein mit meiner einstellung bin und war.
Viel zu lange hat es gedauert, bis ich genug material zusammen hatte um damit an die öffentlichkeit zu gehen.
Deshalb freu ich mich jetzt um so mehr, das ich es geschafft habe, das sie keine Pferde mehr zur Aubildung hat und das leiden fast ein ende hat. Aber nur fast. Wolke und der Fucks mit den verletzungen unter dem Bauch sind immernoch bei Ihr. Ich bin noch Täglich da und behalte die sache weiter im Auge. Im moment geht es den beiden gut und eine Pflegerin kümmert sich täglich um sie. Sie (weiß nicht ob ich den Namen hier sagen darf) hält sich derzeit von den Pferden fern da wir auch in DK die Presse informiert haben und die noch mehr berichtet hatten als in D.
Da ich im Fernsehen zu sehen war, ist es ja nicht geheim wer ich bin. Allerdings möcht ich mich bei Melli Und L. für ihre mitarbeit bedanken.
Ohne euch wärs nich gegangen.


bron: http://www.reitforum.de/bericht-ueber-p ... 27-55.html

Vanaf hier post ze mee op het duitse forum, ze zegt nog meer interessante dingen iover hoe het allemaal gegaan is.

Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:17

Die heeft iig wel durf! Moedige vrouw hoor.
Al dat bewijsmateriaal verzamelen en er nog publiekelijk voor uit komen. Chapeau!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:35

kan iemand dat voor mij vertalen............. benniegoeinduits Lachen

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:47

Hallo!

Ik ben de vrouw die de geheime opnames gemaakt heeft. Ik ben ontzettend blij dat ik erin geslaagd ben jullie interesse voor de zaak te wekken.
Alles wat er op het internet geschreven is, laat me zien dat ik er niet alleen voor sta en stond met mijn mening.
Het heeft veel te lang geduurd voordat ik genoeg materiaal bij elkaar had om daarmee in de openbaarheid te treden.
Daarom ben ik nu des te blijer, dat ik bereikt heb, dat zij geen paarden meer in opleiding heeft en dat het leiden bijna voorbij is. Maar slechts bijna.
Wolke en de vos met de wonden onder de buik zijn nog steeds bij haar. Ik kom er nog dagelijks en hou de zaak verder in het oog. Op het moment gaat het die twee goed en een verzorgster zorgt dagelijks voor ze. Zij (ik weet niet of ik de naam hier noemen mag) houdt zich momenteel bij de paarden weg, omdat we ook de Deense pers ingelicht hebben en die nog meer bericht hebben dan in Duitsland. Omdat ik op tv te zien was, is het geen geheim wie ik ben. Uiteraard wil ik Melli en L. voor hun medewerking bedanken. Zonder jullie had het niet gekund.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:55

Meteen maar even namens alle hollandse paardenvrienden hier een dikke BRAVO gegeven op het betreffende forum aan Worldmagic, de vrouw die de film gemaakt heeft en wereldkundig maakte!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:06

super bedankt!!!! Stoere meid hoor! echt een kanjer!

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:11

diepe respect voor deze dame. Afgod

Anoniem

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:13

Bravo, Speedster!

Lacrima

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:42

ik had dit toch al boven gepost ? Knipoog wie van jou is jannepauli? wij (reitforum dus, ik ben er moderator) zijn erg blij dat er zo veel reacties ook uit andere landen komen, want dan zullen de mensen da ook wantrouwig werden als er een mevrouw Wels in een stal beland.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:40

Lacrima schreef:
ik had dit toch al boven gepost ? Knipoog wie van jou is jannepauli? wij (reitforum dus, ik ben er moderator) zijn erg blij dat er zo veel reacties ook uit andere landen komen, want dan zullen de mensen da ook wantrouwig werden als er een mevrouw Wels in een stal beland.



Uhm.. ik niet snap?

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:48

Brittje schreef:
Speedster schreef:
En jij vindt dat meevallen, hoe ze op het filmpje dat paard longeert?


nope dat schrijf ik nergens...zeg enkel dat het 'verhaal' erom heen steeds spectaculairder wordt en dat er veel aannames zijn ipv feiten...


Vorig jaar was er een filmpje van haar waarop ze op een donkerbruin paard zat te slaan, schoppen, trekken en nog meer slaan, schoppen en trekken dus het is niet alleen die vos.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:52

Goh, er zijn wel meer mensen die hun paard in training gooien en er vervolgens niet meer naar omkijken tenzij het wint... Maar 2jr voor dit uitkomt maak dat de ganzen wijs!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:37

Ik heb er misschien ergens overheen gelezen, maar waar staat ergens dat ze deze paarden reeds 2 jaar aan het rijden is?

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:44

die paarden moeten wel een trauma hebben voor het leven. vreselijk dat iemand dat een dier (of mens) aan kan doen. hopelijk zijn de straffen in duitsland/ denemarken wat hoger dan die hier in nl.

Lacrima

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 04:12

Jannepauli schreef:
Lacrima schreef:
ik had dit toch al boven gepost ? Knipoog wie van jou is jannepauli? wij (reitforum dus, ik ben er moderator) zijn erg blij dat er zo veel reacties ook uit andere landen komen, want dan zullen de mensen da ook wantrouwig werden als er een mevrouw Wels in een stal beland.



Uhm.. ik niet snap?


een nederlandse mens heeft onder dit naam een bericht in het duitse forum geplaatst en ik dacht dus dat het iemand zou zijn die hier ook geregistreerd is...

Symphonic

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-06-08
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:34

Het is maar goed dat ze ontmaskerd is... Dit zou op ieder paardenforum in de wereld moeten staan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:54

Lacrima schreef:
een nederlandse mens heeft onder dit naam een bericht in het duitse forum geplaatst en ik dacht dus dat het iemand zou zijn die hier ook geregistreerd is...


Nou daar hoef je dus niet zo lang over na te denken - ik schreef hierboven toch al dat ik een berichtje op het duitse forum heb geschreven ? Dus 'dat nederlandse mens' Jannepauli op het duitse forum, is dezelfde als de Jannepauli van hier. Ik dus!
Ik had gewoon de behoefte om haar te complimenteren met haar moed om aktie te ondernemen en te laten weten dat ook wij in Nederland de zaak volgen en haar steunen.

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:45

Brittje schreef:
Moet wel zeggen dat het verhaal per vertaling 'erger' wordt.
Ik wil het niet goed praten, absoluut niet, maar 470 zweep in 32 minuten en af en toe is er te zien dat de zweep ook andersom wordt gebruikt is geworden 500 keer in een half uur met de achterkant van de zweep... is wel kommakakken maar goed...


Het spijt me, ik ga hier toch nog even op reageren. Misschien heb je wel gelijk hoor, dat het steeds meer overdreven wordt, maar ik heb het even uitgerekend.
470 keer zweep in 32 minuten komt neer op 14.7 keer per minuut, dit is 1 keer per 4,08 seconden een slag.
500 keer in 30 minuten is 16, 67 keer per minuut, dit is 1 slag per 3.6 seconden.
Op dit niveau lijkt deze overdrijving me niet zo veel meer uit te maken...

Wel ben ik het helemaal met je eens dat we niet klakkeloos alles moeten geloven wat er in de media en op internet staat. Ik ben alleen bang dat dit verhaal gewoon waar is...

Anoniem

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:51

Oakland1990 schreef:
Goh, er zijn wel meer mensen die hun paard in training gooien en er vervolgens niet meer naar omkijken tenzij het wint... Maar 2jr voor dit uitkomt maak dat de ganzen wijs!


Inderdaad, dat snap ik zelf ook niet. Je bent er toch zelf bij?
Als mijn paard in training zou staan, zou ik toch heus weleens onverwachts gaan kijken.

Brittje

Berichten: 1398
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Munsterland

Re: Vier paarden van Duitse amazone Christine W opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:40

Jannepauli schreef:
Citaat:
Iedere expert weet dat je een paard niet kunt dwingen tot prestaties


Ach.. om maar even een heel extreem voorbeeld te noemen: kijk 's naar de publicaties van Brooke's Hospital, dan zie je onder welke omstandigheden het paardje - letterlijk en figuurlijk gesproken - de kar voor het baasje blijft trekken.
De uitstraling die Kiwiko noemt ... tja, het is een jurysport en iedereen heeft over uitstraling wel een andere opvatting. Tong uitsteken



hmm, draf is draf, maar een draf die beloont wordt met een hoog cijfer op een wedstrijd is wat anders... en dat bedoelde ik met prestaties, ik ben me er terdege van bewust dat je een paard tot iets kunt dwingen, maar of het afgedwongene ook met hoge punten gewaardeerd wordt voor een jury?

Ik blijf het geheel wantrouwend bekijken (en NEE ik neem het niet op voor mevr. W.) vergroot dit alleen maar meer....
en daar snap ik de meeste posters hier ook niet in...
klokkenluidster schrijft dat ze wantrouwend werd om dat iemand vraagt of er op een pensionstalling waar zij haar paarden wil trainen veel beginners (pennymutsje? ) rondrennen die paardje willen aaien (worteltjes voer) rondrennen.
Zoek een willekeurig pensionstal topic op bokt en in de top 3 staat dat mensen gek worden van dat soort paardenliefhebbers... en nav een topic als dit veranders iedereen in een uberpenny als er een foto/video getoont wordt van een paard met een wondje... ojee ojee, moet zwaar mishandeld zijn.... (lijkt me toch dat een beetje dressuurprikker de benen van zijn/haar paard schoont en er juist voor oppast dat die niet beschadigd raken? maar ik zal wel naief zijn in deze)

zal morgen eens lezen op het duitse forum.

en wederom ik neem het niet op mevr. W, ik ben voor eerlijke berichtgeving, tegen hetze op welke manier dan ook... en snap het nog steeds niet met die vos...
die vos die ook te zien was in 2007, waarna Mevr. W de straf opgelegd heeft gekregen, is die vos haar eigendom? waarom dan niet in beslag genomen als mevr een verbod opgelegd heeft gekregen als trainer en niet meer in de buurt mag komen van paarden?
Als het paard dan van een ander persoon is, is die dan zo naief/goedgelovig? Dat die het dier laat verkassen naar Denemarken en mevr. W laat doormartelen?

herstel ze is nog niet veroordeelt daarvoor omdat eer beroep aangetekend is.... volgende verhandeling (van de zaak van 2007) in november.