Rhino-virus bedreigt Indoor Brabant niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Rhino-virus bedreigt Indoor Brabant niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 16:42

http://www.gelderlander.nl/regioportal/ ... ID=1475414
Gelderlander.nl

DEN BOSCH - Het rhino-virus (voluit: rhinopneumonie) dat onlangs de kop op stak in het Belgische Hasselt, vormt vooralsnog geen bedreiging voor Indoor Brabant. Dat verklaarde voorzitter Gerrit-Jan Swinkels tijdens de persconferentie van het jaarlijkse concours hippique, dat van 20 tot en met 23 maart in de Brabanthallen in Den Bosch wordt gehouden.

Volgens Swinkels heeft de organisatie van Indoor Brabant zich de afgelopen dagen uitvoerig op de hoogte laten stellen over het besmettelijke virus en zijn er in de buurt van Hasselt geen nieuwe gevallen geconstateerd. "Dat is een goed teken", aldus Swinkels, die wel aankondigde dat de stallen tijdens Indoor Brabant nog hermetischer worden afgesloten dan voorheen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 16:45

Frank Kemperman, de nieuwe sportief-directeur van Indoor Brabant, liet weten dat hij van Indoor Brabant het grootste hippische indoorevenement ter wereld wil maken. "Nu staan we in de subtop", aldus Kemperman, "maar ik denk dat we nog een treetje hoger kunnen."

Kemperman kan het weten, want hij is ook sportief-directeur van het grootste hippische buiten-evenement ter wereld, het CHIO in Aken. Het Duitse concours overtreft alleen al qua prijzengeld (1.300.000 euro) Indoor Brabant (330.000 euro) met ruim verschil. Met name bij de springwedstrijd in Den Bosch zal de gehele wereldtop aanwezig zijn. Onder anderen Ludger Beerbaum, Rodrigo Pessoa, Markus Fuchs, Jos Lansink, Jeroen Dubbeldam en Dermot Lennon behoren tot het deelnemersveld. Er zijn twee wildcards toegekend aan zogeheten 'young riders', te weten Willem Greve en Tom Brinkman. Bij de dressuur is er een vrij ticket voor Joyce Heutink.

Anky van Grunsven, die op krukken aanawezig was vanwege haar gebroken been van enkele weken terug, pleitte voor een tweede vrij dressuurticket. "Net als bij de springers", vond Van Grunsven, die vanwege haar beenbreuk niet kan deelnemen.

Van Grunsven neemt in mei weer plaats in het zadel. De olympisch dressuurkampioene hoopt vervolgens binnen enkele weken haar rentree in een wedstrijd te maken. Van Grunsven staat door de blessure sinds januari buitenspel. Normaal gesproken kan de Brabantse amazone in juni weer starten op de nationale titelstrijd in Nijmegen.

In elk geval is ze ruimschoots op tijd voor het Europees kampioenschap, in augustus in Hickstead. Voor de eerste stappen gaat Van Grunsven gebruik maken van de diensten van Bonfire, het paard waarmee ze haar grote successen vierde. Het dier is met pensioen en stapt vrolijk rond in de wei. In geen enkel paard echter heeft de amazone meer vertrouwen.

Traditiegetrouw werd tijdens de persconferentie van Indoor Brabant bekendgemaakt wie tot 'ruiter van het jaar' is gekozen. Die titel ging voor het jaar 2002 naar vierspanrijder IJsbrand Chardon. Hij behaalde in september tijdens de Wereldruiterspelen in het Spaanse Jerez twee wereldtitels, zowel individueel als in teamverband. De andere genomineerden waren Gert-Jan Bruggink, Hugo Langeweg, Eric van der Vleuten en Mark Weusthof.

Feiten Indoor Brabant

- De 36ste editie van Indoor Brabant heeft plaats van 20 tot en met 23 maart in de Brabanthallen in Den Bosch.

- Het deelnemersveld bestaat uit 402 ruiters en 623 paarden. Het betreft 120 nationale ruiters met 263 paarden en 282 buitenlandse ruiters met 360 paarden.

- Het prijzengeld bedraagt 330.000 euro.

- Vorig jaar trok Indoor Brabant 82.000 bezoekers.

- Dit jaar wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een nieuwe bodem, waarvoor diverse overheden in totaal 380.000 euro beschikbaar stelden. De bodem is zeer geliefd bij ruiters, onder meer omdat deze meer veerkracht heeft en sprongen daardoor minder hard aankomen bij de paarden.

selony

Berichten: 46
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Nieuwe-Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:10

dat si mooi bny ons in de buurt heerst er wel rhino heb ik gehoord Boos!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:40

Rhino.. het komt elk jaar wel voor,
gelukkig gaat indoor brabant wel door,
jumping amsterdam moest ik ook al missen dit jaar.
Ik hoop dat het Rhino virus niet verspreit,want wij gaan er heen en hebben 2 drachtige merrie's op stal (deelnemers of kijkers ongetwijvelt ook)

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:27

ik hoop ook nie dat het rhino virus zich verder verspreit, ook bij ons op stal staan een aantal drachtige merries...
het zou heel zonde als indoor brabant niet door zou gaan door rhino...

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:24

gelukkig gaat het gewoon door!! Haha!
vorig jaar was het zooo leuk *LOL* *LOL* *LOL* Haha!

dat rhino virus Extreme duivel