Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Brand in Eindhovense manege

 
Profiel   

Brand in Eindhovense manege 4-3-2003

De schade door een brand in een opslagruimte van de Eindhovense manege loopt volgens de eigenaar H.J. van der Pol in de tienduizenden euro’s. In de nacht van dinsdag 25 op woensdag 26 februari brandde de schuur door nog onbekende oorzaak tot de grond toe af. In de opslagruimte stonden op dat moment een trailer, diverse landbouwwerktuigen, concoursmateriaal en evenementenspullen, zoals een tent, terras en een koelkast. Hoewel de brand slechts vijftig meter van de stallen plaatsvond zijn de paarden volgens Van der Pol geen moment in gevaar geweest. Het politieonderzoek verloopt moeizaam. Politiewoordvoerder Van Pinxteren van de regio Brabant Zuid-Oost: “De brandoorzaak is moeilijk te herleiden omdat er na de brand nagenoeg niets meer van de schuur over was. Ook is nog niet bekend of het vuur was aangestoken.” Manege-eigenaar Van de Pol zelf is er voor 99 procent zeker van dat er opzet in het spel was: “In de schuur was geen gas of elektra. Bovendien heb ik al eens eerder te maken gehad met vandalisme. Enkele jaren terug waren de stallen vol graffiti gespoten. Vorig jaar heb ik het hele terrein laten omheinen met een twee meter hoog hekwerk. Ik dacht dat het voldoende moest zijn, niet dus. Ik voel me zwaar gedupeerd. Of en wanneer de schuur weer wordt opgebouwd hangt af van de verzekering.”

© De Hoefslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-03 11:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen