Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:40

Beets 25 is 1,1 ha grasland wat te koop staat, niks huis. Misschien toch een ander adres?

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 03:58

Het land dat te koop staat hoort NIET bij het woonhuis. En de advertentie dat het betreffende woonhuis te koop zou staan die circuleert is oud.

Het klopt dat er niet genoeg stalruimte kan zijn om 10 of zelfs nog meer paarden of pony's te behuizen. Ik zou niet weten hoe ik ze erin zou moeten krijgen tenminste zonder zelf vermoord te worden door ze, al schijnt het haar gelukt te zijn (aan een kant gelukkig, dan leven de dieren nog). Heb daar alleen nog geen eenduidig antwoord op gekregen helaas.

Kan me alleen moeilijk voorstellen dat ze geen kabaal van jewelste maken als ze met zoveel op zo'n klein oppervlak staan, en toen ik er was heb ik niets gehoord. Vandaar dat ik me zorgen maakte. De paarden die ik ken zouden die stallen/ schuren letterlijk hebben afgebroken als ze daar met z'n allen in moesten staan.

Helaas is wat ik gezien heb, ook gezien eerdere ervaringen, niet strafbaar. Hoewel ik dat ook graag anders zou zien! Diervriendelijk is het in elk geval niet!

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 04:17

Leuke advertenties al gezien op MP... Momenteel staat er zelfs nog eentje op voor een paarden-uit-de-sloot-visser voor een kudde van 14 paarden.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:09

linkje?

Stormchaser

Berichten: 553
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:45

Heb inmiddels antwoord van die advocaat:

"Mijn advies is om nooit met dit soort figueren in zee te gaan. Een paard houden kost geld en een ieder die meent dat hij door zijn paard aan een derde te 'schenken' zijn paard een dienst bewijst, moet de hand in eigen boezem steken. Mensen die zich paarden laten 'schenken', terwijl zij niet inzichtelijk kunnen maken hoe die kwestie kostendekkend kan zijn, zijn nu eenmaal niet te vertrouwen.

Als ik het goed lees, zijn de AID en de gemeente al druk in de weer met het geheel. Kennelijk is er onvoldoende aanleiding om in te grijpen. Het enige dat individuele eigenaren kunnen doen is het vernietigen van de overeenkomst en het paard weer terug halen. Als zij besluiten dat niet te doen, kan ik daar weinig aan veranderen.
"

Helaas niet echt een antwoord wat we willen horen of waar we wat aan zouden kunnen hebben maar het was in ieder geval het proberen waard.

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:50

Citaat:
"Mijn advies is om nooit met dit soort figueren in zee te gaan. Een paard houden kost geld en een ieder die meent dat hij door zijn paard aan een derde te 'schenken' zijn paard een dienst bewijst, moet de hand in eigen boezem steken. Mensen die zich paarden laten 'schenken', terwijl zij niet inzichtelijk kunnen maken hoe die kwestie kostendekkend kan zijn, zijn nu eenmaal niet te vertrouwen
.

Op belazerdophetnet heeft pipo precies hetzelfde gezegd.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:55

Ik quote mezelf maar even uit een eerdere post:

- onbegrijpelijk dat de ex-eigenaren er niks aan doen. Ik zou zeggen: haal je paard meteen op, betaal eventueel geld terug en zorg voor goede opvang.

......... want, natuurlijk is het vervelend als blijkt dat je paard, ondanks goede bedoelingen, er niet meer zo bijstaat als je wilde... je kunt zelf ook verantwoordelijkheid nemen en het dier weer weghalen en elders proberen onder te brengen. Jammeren dat je opgelicht bent is één ding, ingrijpen en het oplossen is beter.

Stormchaser

Berichten: 553
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:16

crabbybitch schreef:
Citaat:
"Mijn advies is om nooit met dit soort figueren in zee te gaan. Een paard houden kost geld en een ieder die meent dat hij door zijn paard aan een derde te 'schenken' zijn paard een dienst bewijst, moet de hand in eigen boezem steken. Mensen die zich paarden laten 'schenken', terwijl zij niet inzichtelijk kunnen maken hoe die kwestie kostendekkend kan zijn, zijn nu eenmaal niet te vertrouwen
.

Op belazerdophetnet heeft pipo precies hetzelfde gezegd.


Misschien is het wel dezelfde persoon :-)

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:00

Jannepauli schreef:
Ik quote mezelf maar even uit een eerdere post:

- onbegrijpelijk dat de ex-eigenaren er niks aan doen. Ik zou zeggen: haal je paard meteen op, betaal eventueel geld terug en zorg voor goede opvang.

......... want, natuurlijk is het vervelend als blijkt dat je paard, ondanks goede bedoelingen, er niet meer zo bijstaat als je wilde... je kunt zelf ook verantwoordelijkheid nemen en het dier weer weghalen en elders proberen onder te brengen. Jammeren dat je opgelicht bent is één ding, ingrijpen en het oplossen is beter.


Dit is al niet zo gemakkelijk gebleken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:31

San1978 schreef:
Misschien is het wel dezelfde persoon :-)


Nope, ben geen advocaat ;)

Stormchaser

Berichten: 553
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:00

Hè jammer, een advocaat in ons midden zou toch wel handig zijn.

...

Ook geen ambities die richting uit? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:04

San1978 schreef:
Hè jammer, een advocaat in ons midden zou toch wel handig zijn.

...

Ook geen ambities die richting uit? :P



Nee helaas :D

Maar wel een trailer plus auto, voor als er nog wat beestjes opgehaald moeten worden ;)

Stormchaser

Berichten: 553
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:08

Kijk, dat zijn nou ook handige dingen om te hebben. Is er trouwens al wat meer nieuws over de paarden die daar nog staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:14

San1978 schreef:
Kijk, dat zijn nou ook handige dingen om te hebben. Is er trouwens al wat meer nieuws over de paarden die daar nog staan?



Nee volgens mij niet, tenminste op die andere site zag ik er niets over staan.

tug
Berichten: 529
Geregistreerd: 06-02-09

Re: Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:50

ik heb me inmiddels bij de mensen uit de link van wake up gemeld en wat hun openbaar kunnen maken aan reactie's gelezen. ze zijn al een heel erg giga eind op weg, het komt zeker niet over als een amateur- groepje, petje af. je bent wel even bezig met lezen!!

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:03

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om via bokt en/of onder de naam van bokt een actie te starten. Verder staan jullie vrij in het tot mensen in actie zetten. Graag terug ontopic :)

tug
Berichten: 529
Geregistreerd: 06-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:19

het lag zeker niet in mijn bedoeling om bokt te gebruiken om actie te voeren, het was ook meer bedoelt als oproep om aan informatie te komen, vaak zijn er ter plaatse al mensen actief en kun je, in dat geval, je hulp aanbieden, in dit geval was de reactie van wake-up ook direct degene die ik zocht. het kan toch geen probleem vormen via bokt mensen te zoeken die een zaak kennen en zo dubbel werk te voorkomen. ik denk ook dat de anonimiteit die je op bokt hebt, niet geschikt is voor actie's daar ligt het toch meer voor de hand dat je dat ook echt op persoonlijke titel doet.
is het anders overgekomen dan spijt mij dat. het is nu eenmaal een onderwerp dat bij iedereen emotie's oproept en daar reageer je dan ook naar, we blijven mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:47

Wat moet zij eigenlijk met al die paarden? Dat heb ik nooit gesnapt. Zo kan je er niet van genieten, ze verdient er niet echt een dikke boterham van en er voor zorgen kan ze blijkbaar ook niet.

Overigens heeft ze wel een vergunning? Moet ze dan niet aan vergunningseisen voldoen?

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:05

Kijk Russel, dát is nou een slimme opmerking! Afhankelijk van lokale bepalingen heb je inderdaad vergunningen nodig, zowel voor het houden van een bepaald aantal paarden, als voor de hoeveelheid mest. Daar zouden de 'autoriteiten' 's naar moeten kijken (alsmede het bestemmingsplan).

Wellicht dat mevrouw zich daarom ook als 'zorgboerderij' classificeert - kijk je echter op de kwaliteitseisen die daarbij gesteld worden dan valt ze door 't spreekwoordelijke mandje.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:00

De burgemeester had in het vorige artikel al aangekondigd niet over dierenleed te gaan maar wel te onderzoeken of de benodigde vergunningen aanwezig zijn.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:22

........ dan mag-ie wel 's opschieten!

tug
Berichten: 529
Geregistreerd: 06-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:33

toch niet een heel verkeerd idee van die burgemeester, hij is niet bevoegd om op te treden op basis van de welzijnswet voor dieren. hij heeft daarin net zo veel te vertellen als iedere gewone burger. hij is wel bevoegd om op te treden mbt vergunningen en wetten van zijn gemeente, ook kan hij maatregelen nemen als de volksgezondheid in het spel is.
als er geen vergunningen zijn, kan hij een bedrijf stil laten leggen en een boete opleggen, als die hoog genoeg zijn en niet betaald kan worden of er wordt niet aan gestelde voorwaarden voldaan, kan dat er toe leiden dat zulke mensen ook echt moeten stoppen.
wordt een boete niet betaald dan kan beslag gelegd worden, ook op de paarden.

nadeel van deze weg is dat zo iemand gewoon weer elders opnieuw kan beginnen en een schone lei houdt op het gebied van het dierenwelzijn en gewoon dieren mag blijven houden.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:49

De Gemeente Zeevang ( waaronder de woonplaats van mevrouw valt) hanteert een aantal expliciete regels. Zo is te lezen in het gebruiksplan van deze gemeente dat in de Algemene Gebruiksregels ( Art.26) is vastgelegd:

Tot een gebruik van gronden en bouwwerken strijdig met de bestemming zoals bedoeld in Art.26 (Alg.Gebruiksregels) wordt in ieder geval gerekend: ....... dan volgt een opspmming van allerlei punten die niet mogen waaronder: Lid 4, letter G: paardenhouderij of paardenfokkerij.
Het zou dus simpel vast te stellen moeten zijn of het pand Beets 25 een agrarische bestemming of vergunning heeft, of niet.

Maar zelfs als zou het een agrarische bestemming hebben, dan gelden ook daar gezien Artikel 4, lid 3, letter D bepaalde voorwaarden waar, naar mijn idee, de bewoonster niet aan voldoet.

Misschien moet iemand B&W van de Gemeente Zeevang eens op de eigen regels wijzen.

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: Geen verandering in situatie van paarden in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:45

@ A_lette: Sorry, ik hoopte alleen sommige mensen die zich willen inzetten informatie te kunnen geven, en inlichten over het andere topic in de link in m'n onderschrift, in hoop dat we met meerdere mensen eindelijk actie kunnen ondernemen.
Maar dan zal ik me wel even rustig houden in dit topic :o

Flipje99
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:49

Beste Bokt-leden en gasten,

Namens Belazerdophetnet.nl het volgende.

Dit topic gaat over iemand wiens naam al niet meer genoemd hoeft te worden. Op onze website hebben wij een zeer groot aantal pagina's tellend topic lopen.
Echter, om onrust op Bokt en op Belazerdophetnet te voorkomen, wil ik jullie het volgende meedelen.
Vanaf half november 2008 loopt er, buiten het huidige topic over deze persoon, een underground-topic waar een selecte groep mensen vanaf november tot aan heden dagelijks werkt aan het voorkomen van nog meer leed en ongelukken op het genoemde adres in Beets. Deze groep is nog steeds dagelijks bezig met het uitvoeren van onderzoek en het vergaren van informatie.

Wij willen jullie vriendelijk, doch dringend het verzoek doen om eventueel onderzoek niet op eigen houtje uit te voeren. Al maanden geleden zijn instanties al aangeschreven en ingelicht, met positief respons aan ons adres. Om deze contacten te behouden, zijn wij van mening dat in ieder geval de communicatie naar instanties, via ons moet verlopen. Op deze wijze voorkomen wij dat instanties platgebeld worden met verouderde informatie én houden we met z'n allen het onderwerp centraal op één website.

Het feit dat er ook op Bokt meegedacht wordt, juichen wij alleen maar toe. Wij willen jullie dan ook graag doorverwijzen naar het lopende topic in navolgende link: http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopi ... =28&t=2419
Vanzelfsprekend kunnen wij de informatie vanuit het underground-team niet bekend maken, maar jullie kunnen er vanuit gaan dat, zodra er iets bekend mag worden, dit in het lopende topic te lezen is.
Aan diegenen die mee willen denken aan een oplossing, adviseren wij eerst het lopende topic door te lezen. Dit voorkomt plaatsing van verouderde informatie en verschaft bovendien een duidelijk beeld van de situatie vanaf november tot aan nu.

Wij rekenen op jullie medewerking.

Vriendelijke groet namens het team van Belazerdophetnet,

Flipje