Bromfietser brengt amazone in gevaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:20

www.politie.nl


Een 33-jarige man uit Berlicum is woensdagmiddag aangehouden op het Schellekesveld omdat hij door zijn rijgedrag een 42-jarige Berlicumse amazone en haar paard in gevaar bracht. De man reed enkele malen claxonnerend op zijn brommer opzettelijk dicht langs de vrouw. Zij kon met moeite haar paard in bedwang houden en daarmee een ongeluk voorkomen.

De man legde daarna ook nog een berg paardenpoep op de oprit van de vrouw. Ze hebben kennelijk al langere tijd ruzie met elkaar. De verdachte is ingesloten voor verhoor.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:21

hm, eens informeren op stal morgen :)

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:23

Wat lullig zeg, wat kan dat beestje er nou aan doen dat ze ruzie hebben

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:25

Hoe komt die vent zo snel aan een hoop paardenpoep?

Achter gelaten door het paard van betreffende vrouw en oorzaak van zijn gedrag??

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:25

wat een zielig figuur zeg!
Ookal speelt er al langere tijd iets, praat het als volwassen mensen uit.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:27

Blijkbaar heeft deze man ook niet door dat op deze manier niet alleen de amazone en het paard in gevaar worden gebracht, maar ook nog een hoop andere weggebruikers... dit gedrag kan echt levensgevaarlijk zijn!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:29

Dit komt meer voor dan je denkt...
Het is mij al zo vaak overkomen dat ik het niet eens meer kan natellen...

Mijn paard is bomproof..maar anders....:=

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:39

Pff, :n , waar zit je verstand dan..

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:43

Caesar schreef:
Hoe komt die vent zo snel aan een hoop paardenpoep?

Achter gelaten door het paard van betreffende vrouw en oorzaak van zijn gedrag??


Dan nog, kom op zeg, we zijn toch volwassen mensen :n wat een idioot _-:( Sommigen denken alles met agressie op te moeten lossen... (net als die smiley :D )

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:44

Paintlinger schreef:
Dit komt meer voor dan je denkt...
Het is mij al zo vaak overkomen dat ik het niet eens meer kan natellen...

Mijn paard is bomproof..maar anders....:=

Mij ook helaas.

Kinderen die het stoer vinden om steentjes proberen op m'n pony's kont te gooien, gaan schreeuwen, eropaf rennen, BOE roepen enz.
Mijn pony geeft geen kick, maar wat hier gebeurt :n

Wat een zielig persoon zeg!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:45

Op een oude stal van mij moest je door een wijkje heen stappen om naar het bos te kunnen en daar werden kinderen opgestookt door volwassenen om stenen naar de paarden te gooien zodat we weg zouden blijven..

Dit verbaasd me dus helemaal niet :n

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:56

Mooi eindelijk eens iemand voor dit soort ongein opgepakt.
Ik kan me zo ergeren aan mensen die expres even en dot gas geven of gaan toeteren met zo'n rotbrommer!

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:56

IKbenEllen schreef:
Caesar schreef:
Hoe komt die vent zo snel aan een hoop paardenpoep?

Achter gelaten door het paard van betreffende vrouw en oorzaak van zijn gedrag??


Dan nog, kom op zeg, we zijn toch volwassen mensen :n wat een idioot _-:( Sommigen denken alles met agressie op te moeten lossen... (net als die smiley :D )


Mensen hebben een ongelooooooflijke hekel aan paardenpoep op fiets- of wandelpaden... dus het verbaasd me niets. Heb het zelf meegemaakt dat ik een moordenaar was omdat kinderen tetanus konden krijgen van paardenpoep als ze er met een stokje in gingen spelen.... :+

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:01

Caesar schreef:
Mensen hebben een ongelooooooflijke hekel aan paardenpoep op fiets- of wandelpaden... dus het verbaasd me niets. Heb het zelf meegemaakt dat ik een moordenaar was omdat kinderen tetanus konden krijgen van paardenpoep als ze er met een stokje in gingen spelen.... :+

Ik heb ook een ongelooflijke hekel aan honden- en kattenpoep op de openbare weg en in mijn tuin, maar om nou de eigenaars en dieren in levensgevaar te brengen :n , geen enkel excuus...

Als je door zo'n wijk moet zou je af kunnen spreken dat je je ritje rijdt, en terug komt om het op te ruimen. Kan me ook wel voorstellen dat mensen niet blij zijn met een hoop op de oprit.

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:02

Zo heb ik eens met mijn vriendin buiten gereden zij op mijn jonge net ingereden Haflinger (die ze least van mij) en ik op mijn andere paard, gelukkig bomproof en dat bleek wel na het avontuur dat wij gehad hadden :=

Een of andere maloot in een rode auto vond het blijkbaar leuk om toeterend langs te rijden en toen hij zag dat onze paarden niet reageerden op zijn belachelijke gedrag, kwam hij nog maar een keer terug om extra dicht langs ons heen te rijden en nogmaals op de toeter te hangen :(

Ik was zo woest dat ik in alle boosheid vergat zijn kenteken te noteren, had overigens ook niet verwacht dat de politie hier wat aan zou doen, maar wel dus, mooi dat ik dat weet }>

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:09

Als je vind dat iemand niet goed kan (auto)rijden, ga je alsnog niet express plotseling rakelings voor hem inschieten. Als je vind dat een fietser onverantwoord bezig is, dan ga je alsnog niet rakelings met je auto ernaast vliegen om hem te doen schrikken. Als je ziet dat een voetganer 10 meter naast het zebrapad oversteekt, dan ga je alsnog niet hard om je gas trappen om hem te raken.
Waarom dan wel met een paard. Ik ben hier heel koud in, voor mij is het opzettelijk in gevaar brengen van een weggebruiker gewoon een poging tot moord. Allemaal heel leuk en stoer, totdat de ander weggebruiker daadwerkelijk haar dier niet onder controle heeft, de weg op vliegt en onder een auto komt. Kan je wel zeggen dat een paard alleen naar buiten mag komen als hij zelfs bij een atoombomontploffing niet opkijkt, maar op dat moment hebben zowel ruiter, paard als slachtoffer in de auto hier maar heel weinig aan zo'n preek.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:21

HOE GEK KAN JE ZIJN!!!!?!!????????????

Mjay

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:41

dit kom ik ook heeeel vaak tegen, mn stal ligt naast het station en dicht bij een voetbalclub dus veel van die irritante lefgozertjes die wel even t paard laten schrikken, remmen vlak langs mn paard zodat t zo slipt en piept toeteren er vlak langs rijden ze hebben dat nu zo vaak gedaan dat t paard er niet meer van blikt of bloost maar idd behoorlijk irritant probeer altijd maar zo weinig mogelijk te reageren hebben ze dr ook geen lol van denk ik maar... maar idd als je paard het eng vind is het echt niet leuk!

lidy

Berichten: 392
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:51

xKatleentjex: ben het helemaal met jou eens!

Was al bang dat ik de enige was die dacht dat mensen steeds asocialer zijn in het verkeer en dan vooral tegenover paarden!
Ik heb meegemaakt dat ze zo kort langs komen gassen terwijl ik met n klein meisje op een pony aan t wandelen was, dat mens had nota bene zélf kleine kinderen achterin de auto zitten!!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:59

Niet alleen tegen paarden en in het verkeer, helemaal worden mensen steeds minder verdragend, meteen een grote mond als er iets niet helemaal naar zijn zin gaat...

Neem nou het feit dat hulpverleners steeds vaker bedreigd worden, tis toch van de zotte...

_Cassandra_

Berichten: 1912
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:23

Bah wat een triest persoon zeg. Lekker volwassen gedrag :\

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:24

xKatleentjex schreef:
Als je vind dat iemand niet goed kan (auto)rijden, ga je alsnog niet express plotseling rakelings voor hem inschieten. Als je vind dat een fietser onverantwoord bezig is, dan ga je alsnog niet rakelings met je auto ernaast vliegen om hem te doen schrikken. Als je ziet dat een voetganer 10 meter naast het zebrapad oversteekt, dan ga je alsnog niet hard om je gas trappen om hem te raken.
Waarom dan wel met een paard. Ik ben hier heel koud in, voor mij is het opzettelijk in gevaar brengen van een weggebruiker gewoon een poging tot moord. Allemaal heel leuk en stoer, totdat de ander weggebruiker daadwerkelijk haar dier niet onder controle heeft, de weg op vliegt en onder een auto komt. Kan je wel zeggen dat een paard alleen naar buiten mag komen als hij zelfs bij een atoombomontploffing niet opkijkt, maar op dat moment hebben zowel ruiter, paard als slachtoffer in de auto hier maar heel weinig aan zo'n preek.



daarbij komt dat een paard ook zal moeten leren om het verkeer te negeren en dat doen ze ook niet zomaar. vooral niet met zulke idioten. waar gaat het tegenwoordig nog over. niet alleen breng je ruiter en paard in gevaar maar ook andere weggebruikers. ik denk niet dat meneer de o zo stoere brommerrijder zich nog stoer had gevoeld als dat paard bij een automobilist door de voorruit was gevlogen.

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:36

Wát een sneu persoon is dat zeg! Lijkt me echt verschrikkelijk als iemand zo doet terwijl je op je paard zit die je moeilijk in bedwang kunt houden. Als ik op mijn scooter langs een paard rijd, rijd ik zo langzaam mogelijk en er zo ver mogelijk vandaan. Het is niet mijn bedoeling dat het paard van diegene ervandoor gaat!

Lesll
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Emmén

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:38

MelanieB schreef:
Paintlinger schreef:
Dit komt meer voor dan je denkt...
Het is mij al zo vaak overkomen dat ik het niet eens meer kan natellen...

Mijn paard is bomproof..maar anders....:=

Mij ook helaas.

Kinderen die het stoer vinden om steentjes proberen op m'n pony's kont te gooien, gaan schreeuwen, eropaf rennen, BOE roepen enz.
Mijn pony geeft geen kick, maar wat hier gebeurt :n

Wat een zielig persoon zeg!


Ik dacht ook paar maand geleden even rijden buiten enzo
en ik dacht dat dat paard ook geen kick gaf van iets maar ik heb het bos helemaal gezien!
kwamen een paar jongens lang op brommers en in auto`s en daarna nog een trekker + aanhanger
en daar ging hij hoor met mij der op. :\


die vent is echt niet wies!
zet hem is op iets wat schrikt kijken of hij dat leuk vind! :(

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:56

Ik begrijp het probleem van de paardenmest....ikzelf heb het geluk dat mijn paarden dat gewoon niet doen op straat....hoogstens in de berm als ze echt moeten.

Maar als ze het op een ongepaste plek doen, dan schop ik het aan de kant of ik ruim het later op.