Bromfietser brengt amazone in gevaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oase4ever

Berichten: 230
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:02

bij ons was laatst ook zo iets. automobilist sneed in wegversmalling iemand af die met zijn paard liep en die zei er wat van.
keert ie om en rijd zo een paar keer op haar paard in.
ze sprong ervoor en werd zo tegen haar knieen aan gereden.
de politie zei dat ze het hoog opnamen en zagen als poging tot doodslag maar volgens mij hebben ze nog niets gedaan of onderzocht..

sommige mensen...

BRN

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-01-08
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:16

Idioot!

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:04

Dit soort mensen kom ik ook zo vaak tegen, ff extra gassen of toeteren als ze langskomen.
Mijn paard is er nooit van onder de indruk, maar het zal een keer wel zo zijn, dan kom je in een gevaarlijke situatie terecht.

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 08:33

helaas hebben te veel mensen dit meegemaakt! ik ook vele keren.
wielrenners die rakelings lans je gaan en me ook uitschelden dat dat ik moet oprotten met die kl*te knol, auto, en brommers die rakelings langs je rijden en toeteren. mensen met kinderen die langs je paard lopen terwijl me paard doordraait. dan zeg je nog kijk uit! niet dicht erlangs lopen, en vervolgens er gewoon dicht langs lopen! *zucht* zooo irritand en LEVENSGEVAARLIJK!!!!

TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 08:49

Ik heb dit dus een keer meegemaakt , reed met mijn paard onder een viaduct door en een of andere lolbroek geeft even extra veel gas (brullende moter) Mijn paard beweegt een oor en ik hoor achter mij flink remmen een paar klappen en er staat een auto in het gras geparkeerd ......... Wie het laatst lacht ....... :D

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:01

Ik had het een keer toen ik met een verzorgpaard aan het wandelen was, we waren bijna terug bij stal. Vlak voor we de hoek omgingen, vond iemand in een auto het ontzettend stoer om eventjes zoveel mogelijk lawaai te maken. Mijn verzorgpaard schrok en sprong schuin de weg op, de automobulist, schrok zich te pletter en stond gelijk op de rem. Ik heb diegene aangekeken, en zag er behoorlijk geschrokken uit, net goed. Gelukkig was het hier allemaal goed gegaan..

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:03

MelanieB schreef:
Paintlinger schreef:
Dit komt meer voor dan je denkt...
Het is mij al zo vaak overkomen dat ik het niet eens meer kan natellen...

Mijn paard is bomproof..maar anders....:=

Mij ook helaas.

Kinderen die het stoer vinden om steentjes proberen op m'n pony's kont te gooien, gaan schreeuwen, eropaf rennen, BOE roepen enz.
Mijn pony geeft geen kick, maar wat hier gebeurt :n

Wat een zielig persoon zeg!


Als ze dat bij mij deden was ik op hun ingereden. En dan beweren dat het paard gek werd van de kinderen. Ze kunnen toch niets bewijzen dan.. En jij hebt bewijs van de steentjes.

Dat jij dit accepteert :n

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:12

timna85 schreef:
helaas hebben te veel mensen dit meegemaakt! ik ook vele keren.
wielrenners die rakelings lans je gaan en me ook uitschelden dat dat ik moet oprotten met die kl*te knol, auto, en brommers die rakelings langs je rijden en toeteren. mensen met kinderen die langs je paard lopen terwijl me paard doordraait. dan zeg je nog kijk uit! niet dicht erlangs lopen, en vervolgens er gewoon dicht langs lopen! *zucht* zooo irritand en LEVENSGEVAARLIJK!!!!

Idd ik had een keer als ik had gewild een spiegel van een auto eraf kunnen trappen zo dicht kwam die langs me scheuren :(
Paard schrok wonder boven wonder niet...

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:14

Die kerel is zielig zeg,

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:18

Zieke mensen, jezus toch...

Ik heb het ook al meegemaakt, in een smal straatje rijden waar speciaal borden hangen dat er paarden kunnen voorbijkomen, komt er een getunede auto aanrijden, met zijn snoet naar ons gericht. Ipv netjes opzij te gaan op de uitwijkstrook langs zijn kant komt hij voor mij en Amore haar neus staan, ze werd om te beginnen als enorm nerveus van de luide muziek dat we bijna de sloot inlagen, daarna begon hij als een gek te toeteren, wat resulteerde in een paard dat steigerd en haar voorbenen op de motorkap neerzet. En die kerel maar ruzie maken!

Ben nadien door de politie in mijn recht verklaard omdat het paard duidelijke tekenen van angst vertoonde.

Echte gekken lopen er hier rond!

jarco
Berichten: 737
Geregistreerd: 10-10-08
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:18

ikzelf gaat altijd op smalle wegen in het midden lopen.
inhalen kon toch al niet, dus de automobilisten hebben bij mij gewoon pech.

ook is er bij ons een paadje door de woonwijk, maar één meneer is er blijkbaar niet blij mee en stuurt altijd zijn hond op je af.
wanneer ik mijn paard zijn boeg richting de hond draai begint hij al te piepen. haha maar er zijn een paar mensen van stal die het vertikken om langs die man te komen. hoe verziek je het voor elkaar hé

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:21

Sommige mensen hebben gewoon schrikbarend weinig verstand......daar loop ik me wel vaker over op te vreten :x

Elisa2

Berichten: 37369
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:24

Ik heb helaas ookal veels te vaak dit soort dingen meegemaakt,maar ik neem tegenwoordig mooi m'n zweep mee en dat is niet voor m'n paard.

Ik vind het wel echt ziek,mensen brengen je echt in gevaar door dat soort asociale gedrag.

neinie

Berichten: 887
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:55

Echt 0,0 verstand, dat soort mensen! Goed dat er nu wel naar gekeken wordt door de politie. Irritatie door mest op straat is best te begrijpen, maar daarom mag je het leven van mens en dier nog niet in gevaar brengen! :n

Bij ons is het ook vaak genoeg raak. Om een buitenritje te kunnen maken moeten wij over de ringweg (viaduct). Er zijn dan altijd lolbroeken die zonodig even moeten toeteren als ze er onderdoor gaan. Stelletje achterlijke gladiolen :(
Paardenmensen in het verkeer herken je meestal meteen. Dat zijn de mensen die wél rekening met je houden als ruiter. (netjes afremmen en de ruimte geven)
Dan heb je ook nog mensen die het goed bedoelen, maar het niet goed doen. Lees: wel afremmen, maar dan heel dicht achter je blijven rijden. Dat kan m'n pony meestal ook niet zo waarderen :Y)

karlijn_s
Berichten: 269
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: N.B.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:40

het schellekesveld is een straat bij ons achter. wie de ruiter en het paard zijn weet ik denk ik wel. dit is gewoon echt triest.
ik rij daar ook vaak met mijn paarden. die man is gewoon echt zielig.

bij ons het dorp had ik er trouwens nog niets van gehoord

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:35

beetje triest figuur 8)7

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:18

Ik snap ook wel dat mensen de mest storend vinden, maar best kans dat de mest er neergelegd is door het paard dat errug nerveus was geworden?

Ik wil nog wel even zeggen dat het gelukkig ook anders kan...wij wonen notabene in het westen en op het landweggetje waar wij rijden rijden van die "opgeschoten" jongeren op crossbrommers. Als ze ons tegenkomen en de paarden worden niet rustig stoppen ze en zetten ze de brommers desnoods uit...je hebt geen idee hoe fijn dat is...

Helaas snappen mensen die sarren vaak de consequenties niet...erg jammer.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:28

De betreffende man,

Moet als voorbeeld gestraft worden met een flinke boete of beter cel straf voor het in gevaar brengen van de amazone met paard en medeweggebruikers.
Het is dit keer gelukkig goed afgelopen maar had ook anders kunnen zijn met alle gevolgen van dien.

koi

Berichten: 1505
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: Rustiek dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:03

Helaas denken mensen niet na bij de gevolgen en vinden ze het alleen maar spectaculiar, althans dat denk ik dan want ik zou niet
weten waarom je het anders doet. Ik vind er weinig aan en zou dan ook willen dan meer mensen rekening houden met paard en ruiter!

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:15

ik ben blij dat er bij ons ook nog prettige mensen zijn,..
zondags als we lekker buitenrijden, komen we meestal een groepje crossmotoren tegen en net als hierboven: ze remmen netjes af en als je paard nog bang is zetten ze zelfs de motor uit, soms zelfs zo al zonder dat je paard bang is. Dat noem ik nou toppie,.. (ze verdienen een dikke pluim!)

Daarentegen kom ik heel veel mensen tegen met honden die ze los hebben lopen en niet aan kunnen en dat vind ik nou ook altijd eng,. ook daarvoor heb ik een zweep bij me,.. niet voor mn paard, wel voor een idiote hond die mn paard in zn benen grijpt, wat al een keer gebeurd is)

Ben blij dat dit verhaal goed is afgelopen, want je hebt er zoveel gekken bij,...
Ga nu ook even naar het bos met mn paard,.. maar in dat bosje kom je gelukkig hooguit een ander paard tegen :-)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:35

Ik heb ook een keer een dolle hond van mn paard af moeten slaan met mn springzweep. De eigenaar in kwestie stond gewoon van een afstandje toe te kijken..

ripoboe
Berichten: 132
Geregistreerd: 04-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:03

ik vind het zo triest om zo te doen. Er zou vanuit de ANWB en KNHS veel meer voorlichting gegeven moeten worden zoals in de trand van Weet wat je doet als een paard ontmoet. Er zijn alleen nog zoveel mensen die (terecht) niets weten van paarden. Mensen die helemaal in de berm gaan voor je, heel aardig. Alleen dat opspattende grind vind mijn paard niet zo leuk.
Of van die mensen die roepen dat als ik niet kan rijden, of me paard niet verkeermak is niet op de weg moet komen. Ja leuk, maar vind je het nodig om toeterend achter me te gaan rijden op een éénrichtingsbrug!!! Ze begrijpen echt niet dat een paard een vluchtdier is en alle kanten op kan springen!! met alle gevolgen van dien. Er moet veel meer voorlichting over komen!!!

Poep op me stoep van wat voor dier dan ook vind ik ook niet fijn. Als ik op een stoep rij, of dat het voor een inrit is van iemand trap ik het weg, is het op de weg dan rijden auto het wel weg hoor!!!

ripoboe
Berichten: 132
Geregistreerd: 04-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:07

Er zijn inderdaad veel crossmotor rijders die er rekening mee houden. Zet hun motor uit. toppie bedankt riep ik nog.....Alleen maakte ik één keer mee na dat ik na ze een meter gepasseerd had weer starten en volle gas weg. En ik in volle galop terug naar stal!!!

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bromfietser brengt amazone in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:38

Ach ja sommige mensen. Ook ik maak het geregeld mee, gelukkig gaat mijn paard er niet snel vandoor als ze bang is maar wil wel gekke sprongen maken. Of ze gooit haar kont op de weg, hihi, en maakt wat gekke sprongen. En dan weten de meeste weggebruikers wel hoe laat het is, en dan houden ze wel rekening. Ik heb ook wel paar keeer gehad dat ze het niet deden, en ging ook altijd goed. Ben dan ook wel pissig, maar dan denk ik bij zelf niet kwaad worden heeft geen zin, zijn nou eenmaal niet slimme mensen. En ja als me paard dan een keer uithaald dan ben is het niet mijn schuld.
zo kwam ik ook laast een oud vrouwtje met een franse buldog aan, buldog viel paard aan paard haalt uit. Gelukkig niet geraakt, maar denk dat vrouwtje wel beter hond volgende keer bij haar houdt. Ik heb wel even sorry geroept, ondanks het niet mijn schuld is.

ImmieYv
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:19

Vreselijk, mensen staan er vaak niet bij stil of willen er niet bij stil staan hoe gevaarlijk zulke acties zijn. Vorig jaar werd er vuurwerk naar mijn paard gegooid, gelukkig werd hij niet geraakt, maar erg asociaal en gevaarlijk!