Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steefjevos

Berichten: 1691
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:31

Dan moet er toch een auto rondrijden met een flinke deuk! Schadebedrijven in de gaten houden lijkt me handig. Nog een geluk dat er niet nog meer dieren daarna zijn aangereden:

Cayenne schreef:
http://www.bndestem.nl
Volgens de politie reed de automobilist door de omheining van een weiland, en raakte de auto daarna een van de drachtige pony's in het weiland. Het dier overleed ter plekke. Vervolgens ging de automobilist er weer vandoor, zonder zijn gegevens achter te laten. De politie is op zoek naar de dader.


Het is te hopen dat de dader wordt gepakt, dat zou ook fijn zijn voor de eigenaar denk ik. Vreselijk om zo je paard te moeten verliezen, staat het dier áchter een omheining (niet losgebroken zoals je zo vaak leest) wordt ze nog aangereden.
Sterkte!

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:20

Denken jullie nou allemaal serieus dat hij dat express heeft gedaan? En dat hij met opzet is door gereden!?
Ik ken die man en heel goed ook! Zijn auto is weggesleept dus dat DOORGEREDEN dat klopt al helemaal niet...
En hij wist helemaal niet dat het paard geraakt was, omdat het paard de wei in is gerend.
Hij hoorde later dat hij ook een paard had geraakt, en is toen naar de eigennaars gegaan!
Dus hou die onzin voor je!
Ik ben zelf echt een paarden liefhebber, en ik zal hem dit NOOIT vergeven en ik zal hem de eerste tijd met veel woede aankijken
En ik reageerde hetzelfde allemaal als jullie maar hij vind het ook erg!
Maar als je eerst het hele verhaal weet en het echte verhaal dan zie je ook dat die dat niet express deed en niemand rijd zomaar express een drachtige pony aan!
Maar idd, ik reageerde ook zo, ik hoef hem de komende tijd niet te zien en te spreken!
maar hij heeft dat niet express gedaan dus niet van die onzin uitkramen.
En hij werd gebeld van de politie en daar ligt er allemaal modder op de weg, dus kan ook daardoor van de weg zijn geraakt.

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:24

En de opmerking van dat mensen de paarden ´s nachts niet meer buiten durven te laten staan is helemaal onzin, want het had ook overdag kunnen gebeuren en het kan altijd gebeuren als jij geen controle meer over je stuur hebt kan je nog maar weinig doen hoor!

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:28

Heeft hij je ook verteld hóe hij in het weiland heeft kunnen belanden met zijn auto? En hoe het hem heeft kunnen ontgaan dat hij een paard had geraakt?

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:33

Dat zeg ik toch net dat er modder op de weg lag en dan kan je ook de macht over je stuur verliezen ! En het is daar pikke donker!?

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:39

Ik lees alleen maar speculaties tot nog toe. ook van jou Ambertjeee. Je kunt idd de macht over het stuur verliezen, maar is dit ook het geval??? En de auto is weggesleept, maar is er wel politie ter plekke geweest? Want ookal wist hij niet dat hij een paard heeft geraakt (lijkt me erg sterk overigens) hij is wel een weiland ingereden en daarbij een omheining beschadigd.

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:41

Als het pikke donker is dan zie jij niks hoor, en hij is toch ook naar de eigennaars gegaan en hij betaald gewoon alle schade en hij kan de emotionele schade kan hij ook niet oplossen logisch maar dat betekend niet dat hij het niks kan schelen! En de politie is gewoon ter plekke geweest ja want die hebben een getuigen die achter hem stond op de pont ondervraagt en zij heeft gezegt dat er ook idd geen drank in het spel was en dat hij ineens van de weg raakte.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:20

is er ondertussen al een dader gevonden??
lijkt me erg om in onwetendheid te blijven nadat je je pony zo hebt aangetroffen...

edit ik lees evn terug zie dat er iemand zich gemeld heeft?

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:28

Wat vreselijk!! :(:)

Maar je kan mij echt niet wijs maken dat je niet door hebt dat je een paard geraakt hebt.. :n
Dacht ie soms dat ie tegen een boom was gereden die op wonderbaarlijke wijze ook weer was verdwenen?

@ Amber

Speculeren is normaal gedrag als er verder nog niks bekend is. Als jij deze persoon niet had gekend had je wss net zo hard mee gedaan..

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:48

Dan nog vind ik dat hier de reacties wel heel erg ver gaan of niet dat hij dat met opzet heeft gedaan.
En nogmaals HET IS DAAR PIKKE DONKER.
En hij heeft eerst het hek geraakt hoor en dat paard heeft waarschijnlijk bij het hek gestaan en toen die was geraakt het weiland weer in gerend en dat zie jij dan idd niet hoor als het stik en stik donker is....

Jojo85
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:52

Ongelofelijk hoe mensen kunnen zijn he?

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:52

Hij had dan zeker ook geen lichten aan staan? :+

Ik vind dat je wel agressief over komt in je posten met de Caps aan. ;)

Ik heb in de gauwigheid ook nergens zien staan dat iemand heeft beweerd dat deze man het paard expres heeft dood gereden.

Maar dat het donker was geloof ik best, maar dan zou hij zijn lichten aan hebben en dan zie je nog genoeg hoor. ;)

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:54

Ja omdat iedereen maar over mij heenlult en het volgens mij niet snapt wat ik zeg daarom!
Nou ik zag verschillende reacties staan dat mensen zeggen van zou hij da express hebben gedaan en allemaal wat denken ze wel niet dat doet niemand express.
En ik denk dat je al genoeg schrik hebt hoor als je zomaar ineens van de weg raakt...

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:01

De beste man heeft het allemaal niet expres gedaan, is geschrokken en vind het zelf ook vreselijk, maar ondanks dat ben je woest op hem en kijk je hem de eerste tijd niet meer aan? Waaraan heeft hij dat verdiend dan?

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:14

Omdat ik toch boos ben dat hij wel een dier heeft dood gereden. Stel je je er zelf maar eens in voor, stel dat je vader thuis komt en verteld dat hij een pony heeft dood gereden.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:20

Bedoel je dat letterlijk of figuurlijk? Gaat het hier om je vader?

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:20

Nee om de ex-vriend van me moeder;)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:21

Ik heb het daadwerkelijk eens meegemaakt, dat een van onze pony's doodgereden werd. Maar nee, ik ben geen seconde boos geweest op de chauffeur (juist ook omdat ze het niet expres gedaan had, geschrokken was en het zelf ook heel erg vond), alleen maar heel verdrietig. Als mijn vader een paard dood zou rijden, zou ik dat heel erg vinden voor hem en de eigenaar van de pony, maar boos zijn is dan niet op z'n plaats, vind ik.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:22

amberrtjeee schreef:
Omdat ik toch boos ben dat hij wel een dier heeft dood gereden. Stel je je er zelf maar eens in voor, stel dat je vader thuis komt en verteld dat hij een pony heeft dood gereden.


Uhm..

Nou om heel eerlijk te zijn, ik zou het vreselijk vinden voor de pony absoluut, zou ik heel blij zijn dat mijn vader in orde is.

Ongelukken met paarden en auto's lopen ook vaak niet goed af voor beide partijen. Dus ik zou heel blij zijn dat mijn vader heelhuids is thuis gekomen. ;)

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:22

Nou ik word daar wel boos om want ook ik dacht zo net als iedereen hier van hoe heeft hij dat kunnen doen enzo en dat maakte mij boos... Maar als je dan eerst is heel het verhaal weet en das pas gaat oordelen. Ik reed van de week ook een haasje aan ik was ook boos op mezelf maar dat doe ik toch ook niet expres ofwel

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:23

Ik vind het ook gewoon vreselijk voor de eigennaars en vandaar dat ik er ook boos om ben, maar dat is het alleen het enige maar dat gaat hier niet aan ;) dus dat maakt verder niet uit.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:25

maar ambertje, als ik het goed begrijp ken jij de persoon dus? Maar je DENKT dat hij bij het hek heeft gestaan? Het lijkt me dat hij toch echt wel een verklaring heeft hoe hij in vredesnaam heeft kunnen missen dat hij een paard (dodelijk!! dus geen klein tikje) geraakt heeft? Dat kan ik gewoon niet begrijpen.
Van de weg raken kan idd gebeuren maar dan een weiland inrijden en een pony raken, dat kan je toch niet missen? (voordat je nu boos op mij word, ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, ik snap gewoon niet hoe je het niet door kan hebben)

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:26

ambertjeee.. Je hebt gelijk, als je van de weg af raakt dan schrik je simpel zat.. Maar als jij tegen een dier aan rijd van +200 kg.. Dan mag ik toch wel aannemen dat je dat merkt.. Ook al was het donker mag toch hopen dat zn lampen aanstonden..Dan kon hij verder kijken dan zn neus langs is, en kijken of er dieren in t land stonden, al was het maar een konijn.
En dat hier zulke reactie's staan, is niet zo vreemd, aangezien dit bericht gepubliceerd word.

Daarbij veel sterkte voor de eigenaren..

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:33

Nou, hij is niet het weiland in gereden hij is alleen maar op het hek gereden en zo alle paaltjes eruit gereden dus hij heeft alleen de omheining geraakt en hij is het weiland niet verder in geweest dus dan moet dat bijna wel zeker zijn dat dat paard bij het hek heeft gestaan en het was een shetlander en als er een klap op zijn hoofd komt dan kan dat al dodelijk zijn. Toen is dat paardje de wei terug in gerend. Dus hij is helemaal niet het weiland in gereden maar dat heb ik al een keer gezegt maar ik hoop nu dat iedereen het snapt

amberrtjeee
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Onbekende autobestuurder rijdt drachtige pony dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:36

Ja maar als het een konijn was dat hadden er lang niet zulke reacties gestaan want dan boeit het mensen niet! Terwijl die evenveel leven heeft als een pony. Maar daar gaat het verder niet om. De auto is weggesleept en deed niks meer... Dus dan kan je nog steeds niet zien wat je allemaal hebt geraakt. En die zijn auto weg hebben getakeld hebben ook niks gezien waarschijnlijk, Want 's avonds is er iemand naar die eigennaars gegaan en hebben toen gezegt van volgens mij is jullie pony aangereden want hij ligt dood in het weiland. En die man is 's avonds na het ongeluk naar de mensen gelopen waarvan dat weiland was om te gaan vertellen dat hij dus hun hek had kapot gereden maar die waren niet thuis.