"Paardenrijhal is geen absolute basisvoorziening"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:08

Vippie schreef:
Iedere ruiter kan zonder een binnenbak, recreatief én profecioneel (in het laatste geval heb je een iets beter gedreineerde bodem nodig ;) ).
Jonge paarden kun je ook prima in een buitenbaan rijden wat weer een extra stuk opleiding anzich is want er waait wel eens wat door de bak, er staat wind, het regent wel eens.. worden ze lekker mak van.


Ik denk dat je professioneel toch echt beter een binnenbak kunt hebben.
Je moet immers ook paarden verkopen. Wanneer het rot weer is en het paard daarop reageerd, wil je er geen klant op zetten, waarvan je de rijkundigheid niet kent.
Daarbij denk ik dat je bepaalde soorten klanten zonder binnenbak niet makkelijk krijgt en met binnenbak wel.

Ook voor jezelf is het soms veiliger en fijner om (jonge) paarden binnen te rijden.

De vergelijking met buiten zwemmen, vind ik trouwens wel goed. Je kunt ook buiten zwemmen, maar binnen is s'winters toch echt fijner en zal je meer klanten krijgen ;)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:30

kazary schreef:
En ik heb het vroeger ook inderdaad zonder binnenbak gedaan, maar als ik toch mag kiezen, denk ik er niet lang over. Wat heb ik die regen op de dagen vervloekt, om daarna helemaal stijf en verkleumd in bad te gaan liggen om weer enigsinds warm te worden.


Ik hoef echt geen binnenbak hoor, heerlijk juist lekker buiten. Zit al veel te veel binnen voor mn werk :D

kazary schreef:
Vroeger bestonden er ook geen gymzalen, geen binnen zwembaden. Elke sport werd buiten gedaan. Maar de tijden zijn wat dat betreft veranderd. Waarom dan als gemeente verschil gaan maken wie wel en wie niet binnen mag? Laat die keuze bij de mensen zelf zijn.


het gaat ook niet om het wel/niet binnen mogen. Het gaat om de subsidie die niet meer gegeven wordt aan dit soort voorzieningen. Maar zo zijn er veel meer soorten verenigingen die geen subsidie meer krijgen voor binnenlokaties, dat is jaren geleden al ingezet die trent.

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Re: "Paardenrijhal is geen absolute basisvoorziening"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:47

Nu hoef ik ook geen binnenbak meer met dat beetje wat ik nog rijd.
Maar in de tijd van halve tot hele dagen paardrijden was dat best aantrekkelijk geweest.

Maar de voetbalvelden krijgen bijvoorbeeld nog subsidie genoeg. Waar ligt de grens van wie wel en wie niet? Persoonlijke voorkeur?