Kloonhengst van springpaard E.T. FRH begint aan dekseizoen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Kloonhengst van springpaard E.T. FRH begint aan dekseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:10

Bleg, is de echte ET ook zo lelijk?? Dan kan ik me niet voorstellen dat die ooit internationaal gesprongen heeft :n

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:53

anneliesdj schreef:
Bleg, is de echte ET ook zo lelijk?? Dan kan ik me niet voorstellen dat die ooit internationaal gesprongen heeft :n


Ja dat was ie op 3 jarige leeftijd inderdaad. Daarom is hij ook geruind. En ET heeft internationaal gesprongen hoor...en hoe :D

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:05

kloon of geen kloon. Ik ben erg nieuwsgierig hoe die springt :)*

Kan wel erg negatief doen over het konen, maar hij is er nu toch en ben ik erg benieuwd wat deze kan.
Ik vraag me ook af wat vele van bokt hadden gezegd als hij wél knap was geweest en de orginele dus ook ;)

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:17

laat dat beestje zich eerst maar eens bewijzen en dan kunnen we over 5 jaar altijd nog zien of hij echt op zijn vader lijkt.
hij is ook absoluut niet de mooieste, vind de bouw van hem erg tegenvallen.
Hopelijk heeft hij een beetje talent anders is het zielig voor het beestje

newt

Berichten: 2051
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:53

anneliesdj schreef:
Bleg, is de echte ET ook zo lelijk?? Dan kan ik me niet voorstellen dat die ooit internationaal gesprongen heeft :n

Wat heeft de mooiheid van een paard te maken met de kwaliteiten van zijn kunnen???
E.T is één van de meest vooraanstaande paarden in de internationale springsport!

shaddy82

Berichten: 1888
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:33

ben wel nieuwsgierig naar eventuele nakomelingen
en de spring capaciteiten van dit expiriment
training en zo maken waarschijnlijk een hoop goed,
maar ben nog niet bepaald gecharmeerd van bouw en uiterlijk van de deze kloon
maar wie weet komt er in combinatie met een goede merrie wel een topper uit

_lautje_

Berichten: 9283
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Kloonhengst van springpaard E.T. FRH begint aan dekseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:53

Dit paard gaat niet de sport in. Dat is van te voren al aangegeven. Hij gaat alleen dekken en is niet voor de sport.
Dat is voor hun een hele veilige manier van zichzelf indekken en wij komen niet te weten hoe of wat hij springt.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:56

peanutbutter schreef:
Dit paard gaat niet de sport in. Dat is van te voren al aangegeven. Hij gaat alleen dekken en is niet voor de sport.
Dat is voor hun een hele veilige manier van zichzelf indekken en wij komen niet te weten hoe of wat hij springt.


En voor mij is het een teken dat ze er zelf ook niet echt in geloven en gewoon willen cashen. Als het paard echt zo goed zou zijn dan hadden ze hem wel bij een goede ruiter gezet om uit te laten brengen op het hoogst mogelijke niveau.

manic

Berichten: 6994
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Kloonhengst van springpaard E.T. FRH begint aan dekseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:48

Hij mag niets eens in de sport uitgebracht worden.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:58

NatasjavE schreef:
anneliesdj schreef:
Bleg, is de echte ET ook zo lelijk?? Dan kan ik me niet voorstellen dat die ooit internationaal gesprongen heeft :n


Ja dat was ie op 3 jarige leeftijd inderdaad. Daarom is hij ook geruind. En ET heeft internationaal gesprongen hoor...en hoe :D

Dat weet ik ja maar als ik kijk naar de bouw van dit paard lijkt me dat niet ideaal als springpaard, nu is dat natuurlijk helemaal geen garantie maar goed.

Wat ik wel vreemd vind is dat ie er zo onverzorgd bij staat, totaal geen spieren ed, willen ze er verder niets mee doen soms?

newt schreef:
anneliesdj schreef:
Bleg, is de echte ET ook zo lelijk?? Dan kan ik me niet voorstellen dat die ooit internationaal gesprongen heeft :n

Wat heeft de mooiheid van een paard te maken met de kwaliteiten van zijn kunnen???
E.T is één van de meest vooraanstaande paarden in de internationale springsport!

Zie bovenstaande ;)

manic schreef:
Hij mag niets eens in de sport uitgebracht worden.

Waarom niet?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Kloonhengst van springpaard E.T. FRH begint aan dekseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:20

Een deugdelijk exterieur heeft wel degelijk iets te maken met de spring capaciteiten inderdaad. Maar instelling, karakter en opleiding zijn ook erg belangrijk, dat zie je dus terug aan de indrukwekkende zegereeks van ET zelf. :)

manic

Berichten: 6994
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Kloonhengst van springpaard E.T. FRH begint aan dekseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:46

Als ik me goed kan herinneren heeft de FEI iets geroepen over dat gekloonde paarden niet internationaal in de sport mogen lopen.

Nu ik er over nadenk weet ik eigenlijk niet zeker of dat echt definief of alleen een voorstel was

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:52

Ow intressant, ergens wel logisch natuurlijk.
Hoewel ik me echt afvraag of het wel garantie's geeft, er is meer wat een paard vormt dan alleen zijn genen.
Overigens; het zijn kleinigheiden maar bij gekloonde paarden zijn bv de aftekeningen ook niet identiek, waar komt dat door? En wat is er dan nog meer niet identiek?

Rennie89
Berichten: 37286
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kloonhengst van springpaard E.T. FRH begint aan dekseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:09

ik vind dit eigenlijk best interesant! Maar zou deze egt niet mee mogen doen aan de wedstrijden?

ennaile

Berichten: 422
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:16

inderdaad is het geen knapperd! die foto's zijn ook niet bepaald van een goede kwaliteit... maar zo te horen kan zijn vader wel goed springen! wel interessant;)

Libera

Berichten: 3996
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 02:51

ennaile schreef:
inderdaad is het geen knapperd! die foto's zijn ook niet bepaald van een goede kwaliteit... maar zo te horen kan zijn vader wel goed springen! wel interessant;)

:= Het is z'n kloon, niet z'n vader