paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:39

www.blid.be


Naar een intens gerechtelijk onderzoek van maanden, door de recherche van de politiezone Rhode/Schelde en doorzochte getuigenissen, die werden aangebracht na een oproep in de media door Dierenrechtenorganisatie BLID, is er gisteren een huiszoeking geweest, bij de bestuurders en in de stallen van vzw Los Vaqueros te Westrem, in het Oost – Vlaamse Wetteren.

Maanden lang is de paardenopvang, die op het internet werd voorgesteld als de betrouwbare instelling voor oude en verwaarloosde paarden, actief geweest via het internet in het oplichten van goedgelovige mensen. Oproepen op hun eigen website en sites waar men gratis kan op adverteren, was het middel om mensen te lokken, hun afgedankte paarden aan hen toe te vertrouwen, met de garantie dat ze een goede oude dag zouden vinden. Weides in de Ardennen werden voorgesteld als de eeuwige verblijfplaats voor paarden die hen werden toevertrouwd. Maar na een intense speurtocht bleek er van dit alles niks waar te zijn, de paarden werden gewoon doorverkocht en het geld verdween in privézakken. Voorts zijn er aanwijzingen dat zij tevens zogenaamde adoptie-paarden verkochten aan een slachthuis.

Doorgedreven politioneel onderzoek heeft uitgewezen dat de VZW Los Vaqueros louter een dekmantel zou zijn voor malafide handelspraktijken van moeder en dochter Pascale D. en Kim V.K., bijgestaan door nog een aantal medeplichtigen. Pascale D. en Kim V.K., zijn de spilfiguren in deze opgezette paardenhandel.

Een lid van de vzw diende drie weken geleden haar ontslag in na vermoedens van oneerlijke praktijken en privéverrijking, door de moeder en dochter die alles zonder hun medebestuurders regelen. Het lid dat ontslag heeft genomen, nam kort daarna contact op met BLID en deed het verhaal van enkele maanden. “Het geld dat mensen storten aan Los Vaqeuros kwam niet ten goede van de paarden. Ook staan de paarden verwaarloosd in hun stal. Het enige wat ze hebben is drinkwater, eten is er niet in voorraad. De paarden moeten het stellen zonder strooisel in hun stal en staan op het beton. Nooit mocht er iemand de stallen betreden, zelfs de locatie moest voor iedereen geheim blijven, afspraken met eventuele (adoptanten) kopers gingen steeds door op andere neutrale locaties.

Zelfs de Dierenkliniek De Morette in Ternat, werd ter goede trouw, beet genomen door de twee kopstukken van Los Vaqueros. Ik heb zelfs moeten liegen in de krant Het Laatste Nieuw, dat alle beweringen van BLID over Los Vaqueros niet klopten, maar na een paar weken besefte ik dat BLID wel gelijk had”, getuigde ons het lid dat ontslag heeft genomen, zegt Dirk Blanchart voorzitter van BLID.

BLID zelf werd via het advocatenkantoor Vermassen in Lede, door de dames afgedreigd en ze eisten dat alle publicatie over hun (oneerlijke) activiteiten, werden weggehaald van onze website. We hebben dit gedaan om gerechtelijke procedures van twee vzw onderling te vermijden, maar we zijn blijven verder zoeken naar de handel en wandel van Los Vaqueros en deze informatie zijn we blijven doorspelen aan de gerechtelijke instanties, zegt Dirk Blanchart

Gisteren tijdens het doorzoeken van de stallen zijn een tiental paarden aangetroffen, maar verkeerden kennelijk in verwaarloosde toestand en bovendien werd en er op grote schaal onregelmatigheden vastgesteld met betrekking tot de wettelijke normen inzake de verplichte chip-registratie van paarden. De gecoördineerde actie verliep in samenwerking met de diensten van het FAVV (Federaal Agentschap Voor de Voedselveiligheid) en de FOD Dierenwelzijn die elk wat hun bevoegdheid betreft een grondig onderzoek hebben uitgevoerd in opdracht van de onderzoeksrechter. De paarden werden in beslag genomen en naar een andere locatie overgebracht voor verdere verzorging.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: paardenopvang Los Vaqueros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:44

Er werden foto's gemaakt op 10.03.2009 door Blid van de stal, de weide, en de enige stal die er was, deze staan vermeld bij een tweede bericht van Blid.
U kan deze ook bekijken bij http://www.paardenspeurder.be overname met toelating tot publiceren door de heer Blanchart van Blid.

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:41

1 ding snap ik niet....
als je je paard naar een stal brengt waar die ze oude dag gaat doorbrengen dan zie je toch waar die terecht komt?
En dan ga je zo nu en dan eens langs :?

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:47

tessii1991 schreef:
1 ding snap ik niet....
als je je paard naar een stal brengt waar die ze oude dag gaat doorbrengen dan zie je toch waar die terecht komt?
En dan ga je zo nu en dan eens langs :?


Dit verhaal loopt ook al langer. Er zijn inderdaad mensen geweest die hun paard wilden bezoeken, maar, als ik me goed kan herinneren, werden ze elke keer afgescheept. Paarden stonden ergens anders, geen tijd, enz. enz.

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:54

Okee, dat heb ik dan gemist,
ook omdat er geen verwant topic in het openingsbericht staat ;)

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:05


Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:06


just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:44

Hoe kan iemand zo slecht zijn, vraag ik me dan altijd af ? Kotsmisselijk word ik hier van !!!!!

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:49

zucht weer zo'n oplichterij.

allemaal geld klopperij dus... zag het gister ook over die tijger tempel van de dalay lama.... ook 1 grote geld kloperij...

te triest voor woorden!

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:58

Dit is echt verschrikkelijk. Monsterlijk gewoon. Mensen zijn ook veel te naief met dit soort dingen.

@urko, sinds wanneer heeft de Dalai Lama een tijger tempel?

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:33

Wat erg! Je zou je paard er maar heengebracht hebben!

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:36

1+1=2, dat als jij je oude paard gratis ergens achter kunt laten dat het niet kan kloppen. Niemand kan die lasten dragen. Juist niet bij oudjes waar eens extra de dierenarts op de stoep moet staan.

kaatje77

Berichten: 10439
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:05

Jee, nu is het echt bewezen, zielig voor de paarden....

Maar helaas ook voor de eigenaar, wie wil er nu in deze tijden nog gratis een paard hebben?

Om opmerkingen voor te blijven, ik heb er zelf ook één gekregen, maar deze "zat" erbij en de vorige eigenaren hebben mijn woord dat ze niet meer weg gaat.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 07:41

Eindelijk is het bewezen!!!
Nu kunnen ze aangepakt worden!!
Er zijn genoeg topics geweest hieroover of je kijkt maar eens op de website van Adri www.paardenspeurder.be

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:31

Waar gaat het heen..

ilona1980
Berichten: 404
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: zuid limburg

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:08

waar kan ik de foto's zien ?

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:42

ilona1980 schreef:
waar kan ik de foto's zien ?

er staan er enkele op de website.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:45

Wat vreselijk!
Bah...

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:11


Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:21

Blij dat aan deze praktijken hopelijk een einde is gesteld (althans op deze 'stal'). Wat werd er met de vrouwen gedaan?

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:23


HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:30

jézus...kan hier zo boos over worden hè...dat dit soort dingen nog steeds gebeuren :( :(

SjilliejJj
Berichten: 547
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:39

Walgelijk!

Ik geloof dat wij onze vorige vrachtwagen aan deze mensen verkocht hebben.
Wij hebben nog een pony met artrose staan, dus was ze ook de hele tijd aan het zeuren om die pony mee te nemen want ze kon het nergens zo goed hebben als op de weide's van de Ardennen.
Blij dat we het niet eens overwogen hebben!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:46

Ik hoop dat er een officieel onderzoek komt, want dit is eigenlijk informatie van een persoon die is opgestapt.
En je weet nooit wat er gebeurt is tussen de organisatie en die persoon.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: paardenopvang Los Vaqueros blijkt een grote oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:50

Nou die persoon helpt een enorme stap vooruit!!! nu weten we tenminste waar de paarden stonden.