Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:13

Typisch bokt .... is ook dat als je een paar graantjes gooit, de kakelkippen eropaf komen.
Kakelkippen hebben inderdaad geen leesles gehad, dus voor de goede orde:

De man wordt nergens veroordeeld en er staat "het lijkt" op een stand.

Alle pleidooien te zijner verdediging zijn dus volstrekt overbodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:16

Heb jij zelf ook verder gelezen dan? :)

Inderdaad jij zegt dat het lijkt op een stand. Een paar reacties onder jou wordt gewoon weg gezegt dat deze man absurt bezig is om een paard in zo'n te kleine stal te zetten.

Niet te snel aangevallen voelen. ;)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:18

Gellukkig maar voor het paard dat het er niets aan heeft overgehouden! Het is geen gewicht dat je zomaar onder dat shot vandaan trekt. En de brandweer laten komen: tja zou ik ook doen. Als je in je eentje staat en misschien nog een paard gerust moet stellen en tegelijkertijd moet gaan zagen (en wie weet hoe oud de eigenaar is en of hij echt die zaag nog kan hanteren) zou ik ook de brandweer bellen. Een paard dat in paniek raakt en een half doorgezaagde afgebroken plank in zijn nek of bast krijgt is ook niet iets waar je op zit te wachten.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:43

Risje80 schreef:
Nadiaaa schreef:
Wel jammer dat de eigenaar aangerekend wordt dat hij geen goeie stal voor het paard heeft. Ik geef toe dat die opening aan de onderkant niet de beste oplossing is, maar ik vind ook dat dat we hem niet mogen veroordelen. Zo te zien staat het paard in een beschutte stal op een droge boem. Dat is al veel beter dan de situatie waarin sommige paarden hier in NL moeten leven. Wie weet heeft de man niet zoveel geld en probeert hij gewoon het beste te doen wat hij kan. Fijn dat hij de stal zo aan wil passen dat het niet nog een keer gebeurt, maar jammer dat aan de hand van 1 foto mensen gelijk zo'n negatief oordeel vellen....


Hier ben ik het ook mee eens. Veel paarden hebben het echt veel slechter, en hebben niet eens een stal!!
Ik geloof echt wel dat die man veel van zijn paard houdt.


Ik ken die man en zijn paarden,hij zal best van zijn paarden houden,alleen jammer dat je dat er niet aan af ziet...Er staan in dat kleine hokje zelfs meerdere trekpaarden ect.Ik ben t ermee eens dat ze normaal op bokt gelijk een oordeel hebben ergens over,maar in dit geval komt t aardig dicht bij de waarheid.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:55

Brainless schreef:
_rosita_ schreef:
Irislove...gezuer of geen gezeur, een dier hoort al niet 24-7 in een cel en zeker niet in een stand! Daar zijn paarden niet op gemaakt, zo simpel is het.


Volgens mij is het een oude loopstal waar je meerdere paarden los in hebt.
De "stands" zijn om te voeren, zodat elk paard een eigen plekje heeft waar hij rustig kan eten.


Lees eens even minder selectief alsjeblieft. Want in datzelfde bericht staat ook dat ik vind dat waneer het paard er gewoon los loopt, hij een onhandige plek heeft uitgekozen, maar dat niet anders is.
Ander verhaal vind ik het wanneer ze wél in die stands staan

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:59

Misschien staat dat paardje verder de hele dag buiten, en slaapt ze alleen 's nachts binnen. Nou dan is het toch allemaal niet zo vreselijk.
Ik ken zelf deze man niet en weet ook niet waar dit paardje staat, maar voor er vanalles geroepen wordt, moet je toch eerst even verder kijken of het paard hier ook werkelijk 24 uur per dag binnen staat en of het dan vast staat of los kan lopen in die schuur.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:08

Wat heeft idd iedereen weer snel zijn antwoord klaar..... Paard ziet er gezond uit en zo'n ongelukje zit altijd in een klein hoekje...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:56

amies100 schreef:
Wat heeft idd iedereen weer snel zijn antwoord klaar..... Paard ziet er gezond uit en zo'n ongelukje zit altijd in een klein hoekje...


in dit geval onder een plank :D

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:50

Wat een geluk dat het paard niet echt in paniek is geraakt en heeft geprobeerd zelf omhoog te komen, dan had hij vast zn rug gebroken..
Maar gelukkig is het paard er weer uit :)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:59

Linke zooi zoals het eruit ziet op de foto’s. Ook al is het niet de meest luxueuze stal om te zien, ook al loopt het paard 23,5 uur van de dag buiten, ik zou persoonlijk mijn paard niet ergens plaatsen waar dit zou kunnen gebeuren. Een ongeluk zit al in het kleinste hoekje, laat staan onder een afscheiding waar een shet nog onderdoor kan gaan…
Vind dat er niet echt nagedacht is over wat er allemaal mis kan gaan en tja, je moet toch met worst-case scenario’s zoveel mogelijk rekening houden en deze zoveel mogelijk uitsluiten…zelfs dán nog kan er van alles mis gaan…
Jammer dat er soms zo laks mee om wordt c.q. werd gegaan!

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:07

He,wat een drukte en ellende weer.. :n

Het dier is er goed vanaf gekomen, dat is het enige wat telt ;)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:08

Tallie_Ho schreef:
He,wat een drukte en ellende weer.. :n

Het dier is er goed vanaf gekomen, dat is het enige wat telt ;)


Op dit moment wel maar voorkomen is nog altijd beter dan moeten genezen…
Dus: hiervan leren en zorgen dat het niet weer kan gebeuren…niet alleen op die stal maar ook dat het leerzaam is van anderen!
(Sorry, ben nogal van de veiligheid; is mijn beroep…)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 21:23

Ik ken deze man wel. Nouja, kennen is een groot woord. Ik weet wie het is.
Ik rij er regelmatig langs als we naar het strand gaan en heb wel eens een praatje met hem gemaakt.

Je hoort allemaal verhalen over hem. De ene positief, de ander negatief. Maar wat moet je geloven?
Ik oordeel pas als ik zeker weet hoe de vork in de steel zit :+

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:15

Beetje jammer vind ik dat hiet op bokt gelijk wordt neergezet dat iedereen tegen stands is, mijn paardjes staan ook op stands en ze lopen iedere dag sowieso een halve dag ervan buiten op de wei( ook in de winter) en zomers dag en nacht op de wei dan.. maar we hebben ook gewone stallen maar mn paard sta toch liever op de stand bij de rest dan in de stal ..

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:18

Antoiinette schreef:
Beetje jammer vind ik dat hiet op bokt gelijk wordt neergezet dat iedereen tegen stands is, mijn paardjes staan ook op stands en ze lopen iedere dag sowieso een halve dag ervan buiten op de wei( ook in de winter) en zomers dag en nacht op de wei dan.. maar we hebben ook gewone stallen maar mn paard sta toch liever op de stand bij de rest dan in de stal ..


Heeft jou paard je dat verteld ? :o

Over de stand :
Als ze dan in een stand staan aub die rand niet zo hoog, geheid dat het een keer fout gaat, zie hier het resoltaat, en zet ze goed vast !!

Een halve dag buiten moet ik me dan 6 á 8 uur voorstellen en dan dus 16 á 18 uur in de stand ? waardoor dus geen beweging, dus geen goede doorbloeding in de benen ? Of zit ik nu helemaal fout ? :+

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:21

nee hij heeft een poos op de stal gestaan waar hij alleen maar vervelend stond te doen en op de stand stond hij rustig.. trouwens de stand bij ons zijn vrij kort dat ze eigenlijk best veel bewegings ruimte hebben en ze komen allemaal dr nog uit om te rijden ;)

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:23

Antoiinette schreef:
nee hij heeft een poos op de stal gestaan waar hij alleen maar vervelend stond te doen en op de stand stond hij rustig.. trouwens de stand bij ons zijn vrij kort dat ze eigenlijk best veel bewegings ruimte hebben en ze komen allemaal dr nog uit om te rijden ;)


Kort ? :+ je weet toch dat ik blond ben he, niet te moeilijk maken hoor :Y)
Was trouwens niet als persoonlijke aanval bedoeld }:0

Misschien juist omdat die paarden erbij staan, of omdat hij het beangstigend vind om in een grote kleine ruimte ingesloten te staan (vat je hem) ?

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:24

nee die snap ik niet.. nou de schutten tussen de paarden lopen niet tot hun billen dat bedoel ik

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:28

Antoiinette schreef:
nee die snap ik niet.. nou de schutten tussen de paarden lopen niet tot hun billen dat bedoel ik


ah nu vat ik hem

Zeg maar opgesloten te zitten zonder andere paarden en wel kunnen bewegen maar niet veel zegmaar, misschien is dit angstig voor je paard ?

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:29

ik heb het erover dat hij juist wel graag op de stand sta....

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:30

Antoiinette schreef:
ik heb het erover dat hij juist wel graag op de stand sta....


Ja en ik dat hij niet graag in de stal staat hah, dat hij de stal eng vind misschien :+

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:31

nee hoor eng vind hij t niet .

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:32

Antoiinette schreef:
nee hoor eng vind hij t niet .


vervelend dan misschien :Y)

we gaan wel erg of he :7

JOEPIE 3000 BERICHTEN }:0

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Trekpaard Elvira zit klem in eigen stal in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 08:13

die man zal zich wel helemaal dood zijn geschrokken, maar inderdaad.. de stal is niet geschikt voor zon groot paard, een keer omrollen en daar ligt ie dan.

loulou1
Berichten: 271
Geregistreerd: 31-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:57

maar mischien heeft het paard wel de hele stal voor zich en ging ze eens effe gek liggen hoe vlug is zoiets niet gebeurd,
of mensen die hun paard op de wei hebben en alles goed dicht hebben en toch nog iets gebeurd.
je kunt je er nooit vrij van spreken.
:o