Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:45

Heel veel lef heeft Janneke, zeker weten, want ze riskeert een boel heisa door in te grijpen, maar ik vind het terecht dat ze niet afwachtte. Ik hoop dat haar paardje nooit meer verkeerd terecht komt.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:48

Super dat er werk aan is ;)

Vincenza, ze was altijd zo goed voor haar paarden, maar nu :n Zonde hoor !

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:50

Zo, het is nogal wat.. Hopelijk kan dat gekke mens niet al te veel heisa schoppen..

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:57

Wat een gek mens. Paarden op zo'n manier houden. Hopelijk wordt ze nu gestopt!

Hopen dat er geen gedonder gaat komen.

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:00

Super gedaan....
Dit moet een keer stoppen... nu de rest daar nog weghalen...

anouuk1994

Berichten: 303
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:03

echt goed dat ze haar paard daar weg heeft gehaald.
Verschrikkelijk als je hoort dat je paard er zo aantoe is terwijl je het eigenlijk vertrouwd achterliet.
Hopelijk krijgt ze idd geen problemen en kan ze gewoon weer met haar paardje zijn :D

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:10

In een ander topic schreef ik het ook al, krijg steeds meer de neiging om een vrachtwagen te huren en alles daar op te zetten.
Arme dieren.
Gelukkig is deze nu gered.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:10

+:)+ toppie hoor! ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:18

Beter zo dan te laat!
Benieuwd hoe dit verhaal nu weer verder gaat,

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:25

Dapper, en geweldig dat je dat zo gedaan hebt meid! Dat vind ik respect waard! Hoop dat Paletka snel opknapt en een mooi leventje krijgt dat ze verdient!

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:26

mijn hemel dat dat mens nog steeds door kan blijven gaan....bah!!!
wie stopt haar toch eens....

Chikiboy
Berichten: 923
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:36

Niemand stelt zich echter de vraag hoe het mogelijk was dat Janneke eigenlijk in de eerste plaats haar paard aan die Vincenza kon verkopen.

Als ik mijn paard verkoop kan je zeker zijn dat ik een onderzoek doe wat de koper betreft en zeker zal zijn over de verzorging van mijn paard.

Het is nu wel van "juich juich" wat dapper is Janneke...Ik zie het anders...Ik vind het diep triest dat Janneke haar paard heeft verkocht aan iemand die bekend was als "...vul zelf maar in".

Juridische gezien zal Janneke problemen krijgen...maar ik denk dat ze het deed om haar eigen gemoed te kunnen sussen voor de verkeerde beslissing die ze in het verleden had gemaakt, toen ze haar paard aan V. verkocht.

Ben blij dat het paard nu beter is, maar het paard had het in de eerste plaats niet moeten meemaken....en dat is eigenlijk de schuld van J. zelf.

In de hoop op een goede afloop voor J en het paard ;)

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:41

Tja, achteraf is het altijd makkelijk oordelen. Als iedereen vantevoren weet hoe zijn/haar beslissing uitpakt, dan zou het leven er heel anders uitzien ;)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:46

Chikiboy schreef:
Juridische gezien zal Janneke problemen krijgen...maar ik denk dat ze het deed om haar eigen gemoed te kunnen sussen voor de verkeerde beslissing die ze in het verleden had gemaakt, toen ze haar paard aan V. verkocht.

Ben blij dat het paard nu beter is, maar het paard had het in de eerste plaats niet moeten meemaken....en dat is eigenlijk de schuld van J. zelf.

In de hoop op een goede afloop voor J en het paard ;)


Vincenza heeft nooit het contractueel vastgelegde aankoop bedrag betaald.

Lagency
Berichten: 372
Geregistreerd: 02-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:48

Over achteraf praten is onzin.
Als je iemand vertrouwt dan verwacht je niet dat dit kan gebeuren.
Ja zeker dapper van Janneke dat ze dit heeft gedaan en ik had precies hetzelfde gedaan.
Juridisch of strafbaar het zou mij een zorg zijn als mijn paard maar veilig is.
Je mag mij altijd wakker maken voor dit soort aktie's ongeacht of het nou juridisch of strafbaar gezeur oplevert.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:51

Chikiboy schreef:
Niemand stelt zich echter de vraag hoe het mogelijk was dat Janneke eigenlijk in de eerste plaats haar paard aan die Vincenza kon verkopen.

Als ik mijn paard verkoop kan je zeker zijn dat ik een onderzoek doe wat de koper betreft en zeker zal zijn over de verzorging van mijn paard.

Het is nu wel van "juich juich" wat dapper is Janneke...Ik zie het anders...Ik vind het diep triest dat Janneke haar paard heeft verkocht aan iemand die bekend was als "...vul zelf maar in".

Juridische gezien zal Janneke problemen krijgen...maar ik denk dat ze het deed om haar eigen gemoed te kunnen sussen voor de verkeerde beslissing die ze in het verleden had gemaakt, toen ze haar paard aan V. verkocht.

Ben blij dat het paard nu beter is, maar het paard had het in de eerste plaats niet moeten meemaken....en dat is eigenlijk de schuld van J. zelf.

In de hoop op een goede afloop voor J en het paard ;)


hmm uit verhalen van belazerd op het net en elders , merk je dat Vs heel overtuigend uit de hoek kan komen , en eerst rustig en vertrouwend te werk gaat .
Dit gaat een tijdje goed , tot VS zegt dat ze visioenen krijgt, als het paard niet de medicatie krijgt die ZIJ voorschrijft gaat het paard binnen een maand dood ect ect .
Daarna word ze dwingend , daarna Dreigend .
Kortom deie VS moet eens een keer goed hard op de plaat gaan !

Janneke top gedaan !

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:52

Vincenza heeft het allemaal heel mooi voorgesteld en meer mensen zijn in haar verhaal gestapt.Janneke is niet de eerste die erin getrapt is maar hopelijk is ze wel de laatste.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:56

Ik denk dat Janneke heel sterk kan staan. Zeker als het paard nog niet volledig betaald is en ze heeft aangeboden de koop ongedaan te maken. Daarbij zijn er al een hoop negatieve berichten over deze stal in het nieuws en ik hoop dat dit een doorbraak kan worden.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:57

Volgens mij staat/stond de appaloosa van een vriendin van me ook bij haar :S

Krijg je hier trouwens voor de rest geen last mee dat je dr gewoon meegenomen hebt? (juridisch gezien dan)

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:58

Chikiboy schreef:
Ben blij dat het paard nu beter is, maar het paard had het in de eerste plaats niet moeten meemaken....en dat is eigenlijk de schuld van J. zelf.

In de hoop op een goede afloop voor J en het paard ;)


Misschien zou je moeten schrijven, mogelijk is het de schuld van Janneke zelf. Ik wil wel een lans breken voor Janneke. Ik zou jou willen vragen als je iemand tegenkomt die zich professioneel voordoet en gooit met allerlei diploma's, een zorgboerderij heeft etc. of je dat allemaal nagaat? Misschien doe je dat, maar ga jij controleren of je huisarts gediplomeerd is, of je dierenarts?
Hoe oud ben je. hoe goed van vertrouwen ben je, als je minder goed van vertrouwen bent komt dat dan ook niet door schade en schande?
Zelf ben ik ongewild 'slachtoffer' geworden van deze mevrouw, die denk ik zelf grote problemen heeft. Een andere zaak weliswaar, maar ongevraagde readings waren mijn deel toen mijn paard vocht voor haar leven. Dreigementen waren mijn deel dat als ik niet zou doen wat ze voorschreef mijn paard het loodje zou leggen, ze beweerde zelfs dat de kliniek en alle dierenartsen sukkels waren. Meermalen heb ik haar verzocht ons met rust te laten. Mijn paard dat zo vreselijk ziek was mocht geen antibiotica volgens deze dame, mijn paard moest anijs, dat zou de reflux oplossen en de hoge koorts na de operatie.
De anijs hielp natuurlijk niet maar wel is de Anijslander geboren. Paard leeft nog steeds, we zijn al ruim een jaar verder, maar niet dankzij de anijs.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:01

woooowww goedzoo janneke! Super! Had het hele verhaal meegelezen op belazerd op het internet, en wat een verhalen allemaal zeg! Die VS heeft veel geflikt, heeft al minstends 1 paard (tinker heb ik begrepen) de dood in gejaagd, en er zullen vast meer zijn! Ik vind het egt gruwelijk wat ze allemaal heeft gedaan, en voor zover ik hieruit kan opmaken, is dat ze niet spoort! Ik snap niet dat ze nog niet veroordeeld is!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:08

shemar schreef:
Krijg je hier trouwens voor de rest geen last mee dat je dr gewoon meegenomen hebt? (juridisch gezien dan)


Als je er vanuit gaat dat Vincenza nooit het hele bedrag heeft betaald... V heeft zich eerst niet aan het contract gehouden -> ik had na een maand dat paard al opgehaald, maargoed. Als de ene partij zich niet aan het contract houdt mag de andere partij in principe het contract verbreken.

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:42

Ik denk dat janneke helemaal geen juridische problemen krijgt. Denk dat als vinczenza heel slim is heel wijselijk het zo laat aangezien ze weet dat als er onderzoek naar haar ingesteld gaat worden ze alles kwijt is. Van de week is zij alweer negatief in het nieuws geweest met de paarden die in de sloot liggen. De aid is dus al op de hoogte dus als ze echt verstandig is laat ze dit lekker zitten. Overigens arme paardjes die daar staan.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:47

Ik heb vol ongeloof alles zitten lezen, heb zelf een beetje 'research' gedaan op google. Nou er valt nogal veel over haar te vinden.

Het is maar beter als die paarden daar worden weg gehaald, want die vrouw heeft alles niet helemaal op een rijtje. Ze moet nodig hulp zoeken!

Super dat Janneke haar paard daar weg heeft kunnen halen!

laura_zarona
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:53

ten eerste groot applaus voor janneke, vind het super :D .

ten tweede, kan zijn dat ik dat alleen heb gelezen, op belazerd op het net was een meisje met een pony(peppie) waarvan werd gezegd dat die oud was en een rustige dag mocht meemaken. VS vertelde dat de pony werd gebruikt om door gehandicapten te worden gepoetst. lees je verder kom je erachter dat er zelfs door verzorgers/gehandicapten (haal ik niet helemaal eruit) op word gereden, terwijl op anderen niet kan/mag worden gereden. de eigenaresse van peppie heeft nadrukkelijk gezegd dat er niet op gereden mocht worden... je vertrouwd je paard aan iemand toe die zijn oude dag beloofd, nou lekkere oude dag dan :(:) . ik ga dus nog ff verder spitten :o

weer een stukje verder over haar geweldige rijkunsten:
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq16G7hS
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq16kCSi
beetje onduidelijk, maar als je goed kijkt kun je zien hoe geweldig ze wel niet rijd ;(

stal uitmesten kan ze dus niet, want ze is gehandicapt. maar paardrijden als de beste... droom lekker verder :Z

ze geeft zelfs les in het houden van paarden...tja als je het zelf niet kunt leer je het een ander maar

om te laten zien hoe erg ze is:
zo begon dit geweldige paardje:
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1aNfGS
zo eindigde dit geweldige paardje:
http://www.postimage.org/image.php?v=gxx4YoA
http://www.postimage.org/image.php?v=gxx4ptA
Laatst bijgewerkt door laura_zarona op 14-03-09 01:32, in het totaal 3 keer bewerkt