KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 08:50

www.horsetelex.nl


Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Vivaldi
foto: www.sjoert.com

De KWPN-hengst Vivaldi is voor de helft verkocht aan Team Exquis. Er was al langere tijd veel belangstelling voor de hengst die onder Hans Peter Minderhoud schitterde in zowel de PAVO Cup als de hengstencompetitie. Op de hengstenkeuring kreeg de langbenige topatleet nog een 10 voor zijn draf.

Op de KWPN-hengstenkeuring zei mede-eigenaar Joop van Uytert al dat hij Vivaldi nooit zou laten gaan, hoewel er serieuze en kapitaalkrachtige belangstelling voor de hengst was. Van Uytert en Ad Valk hebben woord gehouden. Door tussenkomst van Hans Peter Minderhoud's sponsor Team Exquis, die de helft van het eigendom overnam, is Vivaldi voor de Nederlandse dressuursport en -fokkerij behouden gebleven.

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 08:56

van deze hengst gaan we denk ik nog veel horen.
team Exquis heeft er weer een heel mooi paard bij.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:44

En dan mag Happie hem straks zeker aan ruk, pluk, Anne van Olst afstaan als ie Prix St George klaar is. Lekkere toekomst voor deze leuke hengst.

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:09

Insider schreef:
En dan mag Happie hem straks zeker aan ruk, pluk, Anne van Olst afstaan als ie Prix St George klaar is. Lekkere toekomst voor deze leuke hengst.

Wat een pretentieuse K-opmerking weer zeg!
Maar ja, als je jouw berichten terugleest lijkt dat het enige te zijn wat je kan, zielepietje ben je hoor. :Z

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:17

Insider schreef:
En dan mag Happie hem straks zeker aan ruk, pluk, Anne van Olst afstaan als ie Prix St George klaar is. Lekkere toekomst voor deze leuke hengst.


Ik zie niet in waarom? HP en Vivaldi zijn een ontzettend mooie, passende combinatie en HP heeft zichzelf nu ook wel bewezen op GP-niveau.
Imo is dit juist zeer positief nieuws. Een paard met zoveel elasticiteit en presence lijkt me een fijn toekomstig dier voor de kaders!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:02

Insider schreef:
En dan mag Happie hem straks zeker aan ruk, pluk, Anne van Olst afstaan als ie Prix St George klaar is. Lekkere toekomst voor deze leuke hengst.


Goh...even niet speciaal aan jouw adres...maar gewoon in het algemeen.

Volgens bokt:

Anne van Olst rukt en plukt
Anky van Grunsven ..je reinste dierenmishandeling (rol kur en wat niet meer?)
Hans peter Minderhoudt en Edward Gal rijden met veel te veel druk (dus als Vivaldi onverhoopt toch doorgeschoven wordt veranderd er eigenlijk niet veel voor het arme beest) :roll:
Coby van Baalen trekt pony's onnodig in de krul.

Ik denk dat een ieder dit lijstje wel kan aanvullen he?

:roll:

Joh... zullen we met z'n alle eerst zelf eens wat gaan rijden?

On-Topic:
Fijn dat de hengst in Nederland kan blijven..

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:12

Laten we de beste ruiters die aan de kant staan lekker heen doen ;) Het is in elk geval super nieuws voor de nederlandse sport en fokkerij en Hans Peter kan nog lang van deze topper gaan genieten!

Skip_Bo

Berichten: 290
Geregistreerd: 24-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:54

Och, iedere ruiter heeft wel eens wat wat die niet goed doet. Zeker als ze GP rijden, soort van jaloezie? :o

Vivaldi verwacht zeker een toekomst! :D We hebben hier ook een 2 jarige Vivaldi, heerlijk beest! ;)

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:54

NatasjavE schreef:
Goh...even niet speciaal aan jouw adres...maar gewoon in het algemeen.

Volgens bokt:

Anne van Olst rukt en plukt
Anky van Grunsven ..je reinste dierenmishandeling (rol kur en wat niet meer?)
Hans peter Minderhoudt en Edward Gal rijden met veel te veel druk (dus als Vivaldi onverhoopt toch doorgeschoven wordt veranderd er eigenlijk niet veel voor het arme beest) :roll:
Coby van Baalen trekt pony's onnodig in de krul.

Ik denk dat een ieder dit lijstje wel kan aanvullen he?

:roll:

Joh... zullen we met z'n alle eerst zelf eens wat gaan rijden?


AMEN!!

On topic: super fijne hengst lijkt me dat, wat een lange benen zeg, en zo te zien is de 10 voor de draf verdiend. :9

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:11

Gelukkig dat dit paard behouden blijft voor de NL sport en fokkerij, een bijzonder getalenteerd paard :))

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:20

Ben vanaf het begin erg gecharmeerd van deze hengst.
(Mijn merrie heeft veel overeenkomsten kwa bloed (Flemmingh x Cocktail x Ulft) en type. )

Het beenwerk, karakter, en het enorm sierlijke voorkomen vind ik echt geweldig. :D

Wel hoop ik dat ze erg voorzichtig blijven met deze heer. Volgens mij blijft het een blessure gevoelige hengst :o

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:24

Dat laatste slaat dus echt werkelijks nergens op!!

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:32

Ik hoop dat je gelijk hebt Liliputter. :)

fiesta98
Berichten: 482
Geregistreerd: 25-04-08
Woonplaats: daar waar mijn huis staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:16

die 10 voor zijn draf klopt helemaal :D
mijn 2-jarige vivaldi loopt echt super mooi
heeft hij echt van zijn vader hoor.
de da was er vrijdag voor een gezondheidskeuring en die was zelfs onder de indruk
van het voorkomen van mijn mooie paard.

ielsjj_

Berichten: 2587
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:20

Tegenwoordig zijn paarden zo gegroeit in deze wereld, dat we ze niet eens meer helemaal kunnen kopen.
Ik zal mijn pony nog niet voor de helft willen delen met iemand anders, maar ja.

Verder is Vivaldi echt een super gave hengst me veel kwaliteiten, ik hoop dat hij ze nog lang houdt!

ClaudiaMP

Berichten: 136
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:18

Ben echt mega fan van dit paard echt een pracht beest ! *-:)
Hoop dat we nog lang van dit paard mogen genieten en dat hij alles kan / mag bereiken wat hij verdiend !

Hij heeft ook zo'n wouwhh uitstraling. :o

xCatharina
Berichten: 33
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:21

Heel mooi beesie!!!! :9

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:01

Insider schreef:
En dan mag Happie hem straks zeker aan ruk, pluk, Anne van Olst afstaan als ie Prix St George klaar is. Lekkere toekomst voor deze leuke hengst.


Het lijkt mij dat HP zich ondertussen wel bewezen heeft.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:37

NatasjavE schreef:
Volgens bokt

Zullen we de boel gewoon in zijn algemeenheid neutraliseren en het op enkele tot meerdere gebruikers van bokt houden ipv van volgens Bokt?


Die hele discussie is hier vrij nutteloos, dus weer gewoon on-topic lijkt mij het beste.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:43

Sammie schreef:
NatasjavE schreef:
Volgens bokt

Zullen we de boel gewoon in zijn algemeenheid neutraliseren en het op enkele tot meerdere gebruikers van bokt houden ipv van volgens Bokt?


Die hele discussie is hier vrij nutteloos, dus weer gewoon on-topic lijkt mij het beste.


Dat is inderdaad wat ik bedoel.

^)

wat ben jij streng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:32

Insider schreef:
En dan mag Happie hem straks zeker aan ruk, pluk, Anne van Olst afstaan als ie Prix St George klaar is. Lekkere toekomst voor deze leuke hengst.


Exquis is de sponsor van Happie, dus hoezo zou hij deze moeten afstaan? Alleen omdat ze ook Anne van Olst sponsoren? Beetje vreemde gedachtengang.

Nadine en consorten staan toch ook niet bij Anne op stal?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:36

Lijkt mij ook niet dat je een paard weghaalt bij een olympiade ruiter.

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Re: KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:17

Hte belangrijkste is toch dat de hengst voor de Nederlandse sport en fokkerij behouden blijft. Dan is dit toch super nieuws!

Silvesters
Berichten: 98
Geregistreerd: 30-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:27

Bron: website v. Uytert.nl
Team EXQUIS heeft gister bekend gemaakt dat zij voor 50% eigenaar is geworden van de goedgekeurde KWPN dekhengst Vivaldi. Vivaldi blijft daarnaast voor 50% in eigendom van zijn huidige eigenaren, Joop van Uytert en Ad Valk. Vivaldi zal verder worden opgeleid door Team EXQUIS ruiter Hans Peter Minderhoud.

“Na de Olympische Spelen in Hong Kong zijn wij met Hans Peter Minderhoud om de tafel gegaan en hebben wij hem gevraagd een lijst te maken met talentvolle 6 - 7 jarige paarden die naar zijn mening in aanmerking komen voor de toekomstige opvolging van Escapado en Nadine. Vivaldi’s naam stond bovenaan op het lijstje. Hans Peter rijdt Vivaldi sinds zijn KWPN goedkeuring en is helemaal gek van deze hengst.
Hans Peter Minderhoud leidt de hengst verder op en uiteraard hopen we dat we Hans Peter en EXQUIS Vivaldi op de Olympische Spelen in 2012 mogen terugzien”, aldus teammanager Semira Noman van Team EXQUIS.

In de eerste instantie gaven eigenaars Joop van Uytert en Ad Valk te kennen geen interesse te hebben om hun tophengst te verkopen. Nadat Hans Peter Vivaldi had meegenomen naar een trainingsseminar op het Global Dresssage Forum in Hooge Mierde ontstond er vanuit het buitenland grote interesse om Vivaldi te kopen. Aangezien Van Uytert en Valk Vivaldi graag voor de Nederlandse Topsport wilden behouden en het liefst ook met Hans Peter als ruiter bood de keuze voor Team EXQUIS een oplossing. Na een aantal zeer prettige gesprekken is afgelopen week overeenstemming bereikt over een 50% aandeel voor Team EXQUIS in Vivaldi. Daarmee blijft deze hengst behouden voor zowel de Nederlandse Sport als fokkerij.

Ook Joop van Uytert en Ad Valk zijn blij met deze oplossing. “Na het Global Dressage Forum werden we geconfronteerd met buitenlanders die koste wat het kost Vivaldi wilden hebben. Het is voor ons zakelijk niet verantwoord om dit zonder meer te negeren. Het feit dat we tot overeenstemming zijn gekomen en dat Ad en ik zelf ook mede eigenaar blijven is voor alle partijen een geweldige oplossing. Vivaldi is een fenomeen en we zijn ervan overtuigd dat we nog heel veel van dit paard gaan horen, zowel in de sport als in de fokkerij.
Vivaldi had vorig jaar een topseizoen met zijn nakomelingen. Maar liefst 8 provinciale kampioenen, de Nederlands Kampioen en de Reserve Kampioen waren nakomelingen van Vivaldi. Met een ruiter als Hans Peter Minderhoud die hem verder opleidt hebben we er alle vertrouwen in dat we een topcombinatie voor de Nederlandse Dressuursport hebben”, aldus Joop van Uytert en Ad Valk.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: KWPN-hengst Vivaldi voor de helft verkocht aan Team Exquis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:52

Mooi dat ie in NL blijft. :)