Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscabo
Berichten: 71
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:05

wat een gewelig mooie hengst is dit!! en hij wordt steeds mooier!!!

kimmie1018
Berichten: 2761
Geregistreerd: 18-07-05

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:24

en wat ik nu ook nog knap vindt hij krijgt de kaarten voor indoor brabant en zegt er nee tegen ! hoeveel ruiter zouden hun paard kiezen boven een prestatie op een grote wedstrijd..... ik denk niet veel !! heb respect voor ruiter en paard !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:30

Cayenne schreef:
Hij wordt wel nog steeds getraind door Anky en Sjef dus die invloed zit wel dichtbij iig :P


Volgens mij niet hoor, misschien doordat hij in het a kader zit wat trainingen van Sjef moet volgen. Maar ik heb begrepen dat hij al een tijd alleen met Nicole traint. Maar kan het mis hebben natuurlijk.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:54

Edward leste destijds al met Lingh bij Anky hoor. En Nicole Werner is zijn (ex)partner, die staat hem al jaren dagelijks in zijn trainingen bij. Het een hoeft het ander tenslotte ook niet uit te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:57

jasmijn78 schreef:
Edward leste destijds al met Lingh bij Anky hoor. En Nicole Werner is zijn (ex)partner, die staat hem al jaren dagelijks in zijn trainingen bij. Het een hoeft het ander tenslotte ook niet uit te sluiten.


Ja maar is enkele jaren geleden gestopt met lessen bij Anky.

Joostpeters
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:10

Beste Totilas fans,

Ik heb voor jullie de originele cd onder de video beelden gemonteerd zodat jullie nog meer kunnen genieten van Totilas en zijn nieuwe kür. De video kun je vinden op YouTube http://www.youtube.com/watch?v=AHD28naJG3o

Ik zal op mijn website nog wat meer informatie zetten over deze kür die ik voor Totilas gemaakt heb.

Edward en ik vinden het leuk om jullie reacties te lezen. Je kunt deze plaatsen in het gastenboek van mijn webiste http://www.joostpeters.nl

Veel plezier,

Joost Peters

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:50

Joostpeters schreef:
Beste Totilas fans,

Ik heb voor jullie de originele cd onder de video beelden gemonteerd zodat jullie nog meer kunnen genieten van Totilas en zijn nieuwe kür. De video kun je vinden op YouTube http://www.youtube.com/watch?v=AHD28naJG3o

Ik zal op mijn website nog wat meer informatie zetten over deze kür die ik voor Totilas gemaakt heb.

Edward en ik vinden het leuk om jullie reacties te lezen. Je kunt deze plaatsen in het gastenboek van mijn webiste http://www.joostpeters.nl

Veel plezier,

Joost Peters


Hoi Joost,

Complimenten met een heel mooie kür, na de kür voor Richard Davison weer een stukje "masterwork".

Misschien moet je de aspect ratio van het filmpje op Youtube nog even aanpassen !

Theo

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:54

Wat een toppaard!!! Om kippenvel van te krijgen! :D
@joostpeters: bedankt!

Joostpeters
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:56

Dankjewel voor je complimenten Theo.

De Aspect ratio (scherm verhoudingen van de video) kloppen inderdaad nog niet helemaal. Zodra ik het verandered heb zal ik hem plaatsen op YouTube en de nieuwe link op bokt vermelden.

Groetjes, Joost

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:05

De muziek is in 1 woord prachtig. Aan het voorstellen van Totilas kan nog wel een hoop verbeterd worden. Hij is te kort in de hals en vooral in de draf maar ook op moment in de galop komt het achterbeen niet genoeg door naar voren, maar dat heeft denk ik vooral te maken met het feit dat hij te kort in de hals is. Ik vind het, zoals ik ook al eerder zei, ontzettend knap dat Edward hem al op dit niveau zo bevestigd heeft en kan voorstellen, maar rijtechnisch krijg ik er geen warm gevoel van. In de uitgestrekte draf, wat je zou veronderstellen dat dit paard wel goed kan, stapt hij niet of amper over. En dat is niet mooi om naar te kijken omdat het paard in de voorhand niet in harmonie loopt met de achterhand. Dat is toch wel erg zonde, want in de lichte tour vond ik hem soepeler door zijn lijf bewegen. Nu houdt hij zich wat vast en geeft niet van achteren door naar voren. Maar goed, misschien komt dat nog goed op termijn. Het is ook nog al wat om al op dit niveau zo te kunnen presteren.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:29

Voor een negenjarige vind ik dit toch een knappe prestatie, hier en daar wat kleine dingetjes maar een genot om naar te kijken! Ik miste vooral ook het verschil in de verruiming. Totilas beweegt met zoveel knie-actie dat ik het moeilijk vond om het verschil goed te zien in de uitgestrekte draf.
Muziek spreekt me ook aan en dit is echt Edward zijn stijl (denk aan de voorlaatste kürmuziek van Lingh).
Weet je wat pas gaaf zou zijn? Totilas en Salinero in een pas de deux! Of misschien ook wel Totilas en Painted.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:34

Joostpeters schreef:
Beste Totilas fans,

Ik heb voor jullie de originele cd onder de video beelden gemonteerd zodat jullie nog meer kunnen genieten van Totilas en zijn nieuwe kür. De video kun je vinden op YouTube http://www.youtube.com/watch?v=AHD28naJG3o

Ik zal op mijn website nog wat meer informatie zetten over deze kür die ik voor Totilas gemaakt heb.

Edward en ik vinden het leuk om jullie reacties te lezen. Je kunt deze plaatsen in het gastenboek van mijn webiste http://www.joostpeters.nl

Veel plezier,

Joost Peters



Erg leuk om nu de muziek duidelijker te horen! Galopdeel vind ik erg mooi overigens!

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:03

leuk om het filmpje te zien met wat duidelijkere muziek erbij.

de kur is mooi gemaakt, en in elkaar gezet!
maar toch blijf ik erbij dat ik de muziek veelste 'braaf' vind voor deze combinatie :o

maar het zal ongetwijfeld wel voor kippevel zorgen als je het live ziet :9

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:16

Vind het filmpje nu leuker met mooiere muziek.
nu vind k het ook wat mooiere muziek

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:18

vur schreef:
De muziek is in 1 woord prachtig. Aan het voorstellen van Totilas kan nog wel een hoop verbeterd worden. Hij is te kort in de hals en vooral in de draf maar ook op moment in de galop komt het achterbeen niet genoeg door naar voren, maar dat heeft denk ik vooral te maken met het feit dat hij te kort in de hals is. Ik vind het, zoals ik ook al eerder zei, ontzettend knap dat Edward hem al op dit niveau zo bevestigd heeft en kan voorstellen, maar rijtechnisch krijg ik er geen warm gevoel van. In de uitgestrekte draf, wat je zou veronderstellen dat dit paard wel goed kan, stapt hij niet of amper over. En dat is niet mooi om naar te kijken omdat het paard in de voorhand niet in harmonie loopt met de achterhand. Dat is toch wel erg zonde, want in de lichte tour vond ik hem soepeler door zijn lijf bewegen. Nu houdt hij zich wat vast en geeft niet van achteren door naar voren. Maar goed, misschien komt dat nog goed op termijn. Het is ook nog al wat om al op dit niveau zo te kunnen presteren.


Mee eens,
van mij mag de uitgestrekte draf ook nog wel wat beter!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:24

Zowel Theo als Joost, mijn complimenten en heel erg bedankt!
Joost: Je hebt een ontzettend mooie kür gemaakt waarbij je prachtig kunt 'horen met je ogen en zien met je oren'! Proficiat! Daar gaan we de aankomende tijd heel erg van genieten.
Theo: Bedankt voor het online zetten van het filmpje want via paardensport TV was het gisteren weer eens huilen met de pet op! Bedankt!

Groeten,
Charles Monterie

__Jojo__

Berichten: 156
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:27

het is gewoon ongelooflijk dat er paarden bestaan die zo kunnen bewegen!!!!

JaMyGuCcI
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:33

is hier oook maar een iemand die op dat niveau rijdt want ik hoor hier veel commentaar over alles van dat is niet goed en dat niet maar ga eeerst allemaal in de grandprix boven de 80 %rijden en dan pas zeiken over andere die dat wel doen doe het dus eerst zelf maar pff

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:38

heheeeee EINDELIJK iemand waar ik het mee eens ben!!! jamygucci!!!!

iedereen heeft bla bla bla hier, maar zelf zijn sommigen nog niet boven de 15 en hebbe ze hooguit A bixie gereden!!!
maaaar de uitgestrekte draf / mede de piaf passage is wel eeerrrggg slecht hoor :+ :+ :+ grapje he voordat ik ook aangevallen word hahahaha

Kev
Berichten: 1986
Geregistreerd: 05-10-07
Woonplaats: Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:40

JaMyGuCcI schreef:
is hier oook maar een iemand die op dat niveau rijdt want ik hoor hier veel commentaar over alles van dat is niet goed en dat niet maar ga eeerst allemaal in de grandprix boven de 80 %rijden en dan pas zeiken over andere die dat wel doen doe het dus eerst zelf maar pff


Er zullen hier weinig GP rijden, maar dat hoeft ook niet om te zien dat de uitgestrekte draf beter kan en ook niet om het niet mooi te vinden want dat is een kwestie van smaak! Rij overigens subtop, en nee, niet van die hoge punten :P

Cisss

Berichten: 1014
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:42

Pipo schreef:
jasmijn78 schreef:
Edward leste destijds al met Lingh bij Anky hoor. En Nicole Werner is zijn (ex)partner, die staat hem al jaren dagelijks in zijn trainingen bij. Het een hoeft het ander tenslotte ook niet uit te sluiten.


Ja maar is enkele jaren geleden gestopt met lessen bij Anky.


Hij traint wel op dezelfde manier, hoor. :roll:

JaMyGuCcI
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:43

oh ik weet volgens mij al wie jij ben
en als ik de goeie voor me heb vind ik je absoluut geen verkeerde ruiter maar dit is wel een beetje off topic

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:48

Kev schreef:
JaMyGuCcI schreef:
is hier oook maar een iemand die op dat niveau rijdt want ik hoor hier veel commentaar over alles van dat is niet goed en dat niet maar ga eeerst allemaal in de grandprix boven de 80 %rijden en dan pas zeiken over andere die dat wel doen doe het dus eerst zelf maar pff


Er zullen hier weinig GP rijden, maar dat hoeft ook niet om te zien dat de uitgestrekte draf beter kan en ook niet om het niet mooi te vinden want dat is een kwestie van smaak! Rij overigens subtop, en nee, niet van die hoge punten :P


Tja, het ligt er een beetje aan in hoeverre je jezelf hebt geschoold om te kunnen zien wat er nog beter kan aan een topcombinatie. En ik kan je zeggen dat ik absoluut niet kan wat Edward kan. Daar heb ik vroeger ook niet voor gekozen en / of de kansen / mogelijkheden voor gehad. We zullen wel nooit weten wat er dan van mij bijvoorbeeld terecht was gekomen als dat wel het geval was. Maar even goed blijf ik erbij dat, zo op de film te zien, het paard meer op lengte gereden kan worden en dat het achterbeen meer door mag komen, zeker in de uitgestrekte draf. Maar dat zal Edward zelf ook wel vinden denk ik zo. Dus hoop ik dat hij dat stuk weer voor elkaar krijgt in de ring. Dan kan hij misschien Salinero wel een keer aan als het zover komt. ;)

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:51

ik denk dat anky met adelinde en parzival en edward en totilas toch wel een zware dobber aan gaan krijgen in de toekomst....
eindelijk eens wat meer spanning in de top, en niet vooraf al besloten wie er gaat winnen :)

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:56

Eyes schreef:
Zowel Theo als Joost, mijn complimenten en heel erg bedankt!
Joost: Je hebt een ontzettend mooie kür gemaakt waarbij je prachtig kunt 'horen met je ogen en zien met je oren'! Proficiat! Daar gaan we de aankomende tijd heel erg van genieten.
Theo: Bedankt voor het online zetten van het filmpje want via paardensport TV was het gisteren weer eens huilen met de pet op! Bedankt!
Groeten,
Charles Monterie


Hi Charles,

Waarom de KNHS niet gewoon gebruikt maakt van de bedrijven die dit al jaren doen is een groot vraagteken voor mij
(of misschien ook niet).

Het was een compleet drama, en niet iedereen heeft de computer/software skills om een programma te maken dat in ieder geval nog iets kan opnemen van de uitzendingen door een automatische restart in te bouwen en de originele stream op te pikken.
De cameraman moest regelmatig mensen wegduwen die in beeld stonden, opnames verschilden per rit in aspect ratio, kleurschakering etc... Daarnaast was het geluid vaak niet synchroon met de beelden.

De FEI heeft ook zo'n TV-kanaal, en daar is het al niet veel beter. :(

Zoals een oud Chinees spreekwoord zegt : Schoenmaker blijf bij je leest !

Theo
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 16-03-09 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt