Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:59

magic_lover schreef:
ik denk dat anky met adelinde en parzival en edward en totilas toch wel een zware dobber aan gaan krijgen in de toekomst....
eindelijk eens wat meer spanning in de top, en niet vooraf al besloten wie er gaat winnen :)


Sind wanneer rijdt Anky op Adelinde 8-)

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:00

haha jij bent wakker ;)

Joostpeters
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:17

Hallo allemaal,

Even voor alle duidelijkheid, het filmpje van Totilas dat op YouTube staat heeft niet de juiste beeldverhouding. Daardoor krijg je dus een vertekend beeld van Totilas (geloof mij, hij is echt niet kort in de hals). Mijn excuses hiervoor.

Ik ben een nieuwe versie aan het plaatsen op YouTube en zal jullie het adres zsm laten weten. De video op mijn website wordt ook aangepast.

Groetjes en bedankt voor al jullie enthousiaste reacties!

Joost

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:50

Hee, wat leuk dat jij ook een account hebt op Bokt, Joost!
Netjes dat je het formaat even aanpast! Ik ben benieuwd! :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:38


Rose21

Berichten: 222
Geregistreerd: 14-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:43

mag ik het dan misschien zo zeggen: Ik denk dat in dit geval het paard de ruiter overstijgt (qua talent) en dat er maar weinig ruiters/amazones zijn die als het op talent aankomt zich aan het talent van dit paard kunnen meten.... Edward is uiteraard een geweldige topruiter maar dit paard is zo uitzonderlijk!

Oranjeboven
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:47

Sjeee, sommigen van jullie zitten alleen maar te zeuren, en wat rijden jullie waarschijnlijk zelf, gewoon op de manege of in de B. Niet dat dat erg is, maar ik zie het jullie nog niet na doen.

Totilas is gewoon de beste & en zonder edward geen totilas. :Y)

Rose21

Berichten: 222
Geregistreerd: 14-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:52

het gaat er niet om wat je zelf rijd en we zeggen ook zeker niet dat we het beter kunnen..... en we zeggen ook niet dat edward geen goede ruiter is, het tegendeel juist..... tenminste ik.... edward weet wel dit uit totilas te krijgen en dat doen niet veel hem na. maar ik zou het paard ook wel eens met een ander willen zien puur om zien hoe totilas het dan zou doen.....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:14

Wauw, geweldig dier, prachtige muziek waarmee het paard helemaal tot zijn recht komt!

En wat een kwaliteiten, die piaffe en passage geweldig gewoon.
In de wissels mag ie nog wel wat rechter blijven, maar met een 9-jarige paard, och als dat het enige is :D

Enige wat ik wel wat 'jammer' vind. Totilas heeft in de uitgestrekte draf voor zoveel actie dat achter echt weg valt. Het is in mijn ogen onmogelijk om achter ook zover van de grond te komen, daarom zou ik hem voor iets gematigder willen zien (is het verschil niet zo groot en we weten dat hij die voorbenen zo hoog kan gooien).

Maar echt fantastisch voor ruiter en paard én de Nederlandse dressuursport, de lijst met toppers blijft groeien *\o/*

Dan te bedenken dat ik hem (Totilas) met 4 jaar voor het eerst zag tijdens een Pavo cup selectie, had niet gedacht dat ie zo'n 'grote' zou worden :o

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:25

Joostpeters schreef:
Hallo allemaal,

Even voor alle duidelijkheid, het filmpje van Totilas dat op YouTube staat heeft niet de juiste beeldverhouding. Daardoor krijg je dus een vertekend beeld van Totilas (geloof mij, hij is echt niet kort in de hals). Mijn excuses hiervoor.

Ik ben een nieuwe versie aan het plaatsen op YouTube en zal jullie het adres zsm laten weten. De video op mijn website wordt ook aangepast.

Groetjes en bedankt voor al jullie enthousiaste reacties!

Joost


Nee, jullie bedankt voor het plaatsen van dit soort mooie filmpjes op internet zodat wij van al dat dressuurgeweld kunnen genieten :D

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:05

Ik zie nu nog een filmpje,
en het ziet er steeds beter uit

dus mijn excuses voor mijn uitspraken :o
en dat kort in de hals komt dus ook door het filmpje!

grrr ik wil hem bij indoor brabant zien :P

Supergroom
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:18

Wat een geweldig paard!!! zo soepel en makkelijk bewegend!
Iedereen die DIT paard NIET goed vind heeft stront in z'n ogen en kan maar beter cavia's gaan fokken!!

Op naar de volgende overwinning!

GO TOTILAS!!

Passionata
Berichten: 218
Geregistreerd: 02-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:22

Supergroom schreef:
Iedereen die DIT paard NIET goed vind heeft stront in z'n ogen en kan maar beter cavia's gaan fokken!!
Ben ook helemaal weg van hem, maar zou het wel jammer vinden moest iedereen dezelfde smaak hebben. Smaken verschillen nou eenmaal en gelukkig maar.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:39

gho idd dit paard is echt een krachtpatser en ballerino tegelijkertijd? echt een chique knol, waar duidelijk een goed management rond zit.

Als deze hengst gezond mag blijven hebben jullie tegen 2012 een heel sterk team!!!

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:13

Super paard, super ruiter, super prestatie! Wat een mooie score :j
Kan er niets anders van zeggen. Heb Totilas nu meerdere keren in het echt mogen aanschouwen en vind hem iedere keer gaver worden. Wat een wereld paard.
Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes op internet! Ben heel blij dat ik het nu toch nog kan zien. Mijn complimenten voor de kur.
Ik hoop heel erg dat het Edward nu gegund wordt om in 2012 met een gezond paard in Londen in de ring te verschijnen!

Joostpeters
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:40

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe versie van de kür video van Totilas op YouTube geplaatst. Deze keer in de juiste beeldverhoudingen. Breedbeeld dus.

http://www.youtube.com/watch?v=ZvUDAlsLo20

De vorige versie wordt verwijderd. Op mijn website http://www.joostpeters.nl staat nu ook de juiste versie.

Veel kijk- en luisterplezier!!!

Groetjes, Joost

jeanetJ
Berichten: 216
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:45

wouw, mijn complimenten Joost!
'k krijg elke keer weer kippenvel! :D

dym_whis2

Berichten: 381
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:39


gordijn
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-07

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:01

Mensen die niet zo moeilijk! Dit is gewoon abnormaal vet cool en goed! Wie dat niet ziet is gek! Een paard wat op zo weinig zoveel doet! En een ieder die hier commentaar op heeft moet gaan dammen!!
Het is uitzonderlijk wat je hier ziet en dit is pas zijn 4de GP! Dus hou je hart vast!
Op naar Londen!!

P.s. waarom denken jullie dat Anky afgelopen weekend niet meedeed voor het kampioenschap! Nou ik begrijp het wel!
Succes met commentaar schrijven! Ik ga er nog een keer van genieten! En Totilas ik ben je grootse fan nu al!

nikki160287

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:02

Heb het nieuwe filmpje gezien en kon nu ook de muziek beter horen, maar ik vind het echt prachtig! Vind het echt een mooi geheel! *D

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:36

Ik heb de kur nog een paar keer gekeken en neem mijn woorden terug :o Ik vond en vind Totilas sowieso al een geweldig dier :j Eigenlijk vind ik Edward's houding helemaal niet zo erg als sommige een paar pagina's terug beweerden :n Ik vond idd het nieuwe filmpje duidelijker (duidelijker beeld) en kon de muziek beter horen.

Ik vind het prachtig :j Er zijn altijd dingen die nog beter kunnen, maar echt, zo jong nog en zo'n prestatie, we gaan nog héél veel van deze topper horen denk ik :j

jirina

Berichten: 629
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:50

Ik heb hier niet alles kunnen lezen.
Een bijzonder sterk en getalenteerde paard.
Maar-wat een rare draf!
Veel aktie voor en weinig achter. Dit is toch geen uitgestrekte draf?
Wordt dit met de punten beloond? 8)7
Het lijkt meer een Spaanse draf.
Hier de foto's van het filmpje.

Voorbeen is onder het hoofd, achterbeen paseert net andere achterbeen:
1Afbeelding

Spaanse draf?
2Afbeelding

3Afbeelding
4Afbeelding

5Afbeelding

Dit echt heel mooi Spaanse draf:
6Afbeelding

Hier onregelmatig: (het is draf!), een been op de grond
Afbeelding

Dit is Spaanse draf van James Fillis, een bijzondere ruiter van rond 1900.
Vergelijk met de foto nr.6, ik denk dat ruiter op de oude foto nog meer aktie in de achterbeen heeft dan paard in het filmpje.

Afbeelding

En dit IS een uitgestrekte draf ( Nuno Oliveira).
Afbeelding

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:52

Goh jij hebt echt tijd over hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:03

jirina schreef:
En dit IS een uitgestrekte draf ( Nuno Oliveira).
Afbeelding


Dat is de midden draf van een L afgericht paard met een zo op de foto te zien, beperkt bewegingsmechanisme. Voor de GP mist dit dier alle geslotenheid en loopt ie veel te weinig met oprichting. De nek is in verste verte ook niet het hoogste punt.

jirina

Berichten: 629
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:13

Pipo schreef:
Citaat:


Dat is de midden draf van een L afgericht paard met een zo op de foto te zien, beperkt bewegingsmechanisme. Voor de GP mist dit dier alle geslotenheid en loopt ie veel te weinig met oprichting. De nek is in verste verte ook niet het hoogste punt.


Maar deze draf heeft wel een parallele been beweging. Wat bij de draf van de GP paard niet het geval is.
Misschien zijn de regels voor de draf beenzetting veranderd ??? ;)