Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:13

Die ene sneeuwwitte ijslander vond ik erg mooi! Deed ook mee aan de speedpass (was alleen niet zo snel :P) en kwam uit Denemarken geloof ik.
Normaal heb ik het niet zo op witte paarden, maar deze had zo'n mooie witte kleur, en verder gewoon ook een prachtig beest :D

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:36

Ik denk dat je Hallur vom Kreiswald bedoelde, daar vielen wij ook al op ;)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:42

Ja, das die spierwitte, grote :) die vond ik ook erg leuk, net als Stigur vom Stortal.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:41

Ik was er ook (vrijwilliger) wat een spectacel weer he!
Echt zo gaaf om te zien! :)

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:34

MaiMai schreef:
Ik denk dat je Hallur vom Kreiswald bedoelde, daar vielen wij ook al op ;)


Jaa klopt! Was de naam even kwijt! Maar wat een prachtdier inderdaad! :)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:43

Wat mij betreft was Romur de mooiste. Front, uitstraling, power ... indrukwekkend paard. Taktur deed me dan weer niet zo veel, dat hectische beengezwiep, deed me denken aan zijn halfbroer Garri. Niet mijn types geloof ik. En Jessie en Mist, kom op zeg, hoe zo punten niet terecht? wat een prestatie, wat prachtig gereden van Jessie! Harmonieus en toch super spetterend. Ze was gewoon veruit de beste, gelukkig zag de jury dat ook zo.
Minder vond ik de loeistrakke, afknellende neusriem bij een van de vijfgangendeelnemers, en ik vond eerlijk gezegd dat er deelnemers tussen zaten die niet veel meer waren dan programma-opvulling.

Viteske

Berichten: 201
Geregistreerd: 23-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:11

ben het helemaal met je eens Askja, Over romer.
wat een paard!
ben nu mijn foto's aan het uploaden, gaat alleen niet helemaal zoals ik had gehoopt, hij knalt er steeds weer uit..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:55

EricPrast schreef:
In de "rare mix" ga ik meteen mee, maar ik vermoed dat de achterliggende reden meer een politiek compromis is: de officiële voertalen van de FEIF zijn duits en engels. En iedereen moet natuurlijk een beetje z'n zin krijgen om binnen die club vriendjes te kunnen blijven...


Is "flugskeið" geen optie... ;)

Tigarida

Berichten: 283
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:53

Ik ben er ook geweest ,ik heb zelf wel geen ijslander maar heb wel genoten!
Bij ons op stal staan veel ijslanders zoals Solon die op de foto staat van pag.2 van dit topic,die heeft zijn best gedaan!
Speedpass was erg spannend!Siggi die gene die dat onderdeel gewonnen heeft was mega snel,super hoor!

Waaltje
Berichten: 233
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:06

Viteske schreef:
ben nu mijn foto's aan het uploaden, gaat alleen niet helemaal zoals ik had gehoopt, hij knalt er steeds weer uit..


Wij wachten met smart op je foto's :D

Viteske

Berichten: 201
Geregistreerd: 23-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:20

Tigarida schreef:
Bij ons op stal staan veel ijslanders zoals Solon die op de foto staat van pag.2 van dit topic,die heeft zijn best gedaan!



Echt waar?
Oeeeeh, ben echt verliefd op dat beestje!
hij stond tegen over ons in de stallen..
en mn Juffie reed hem.
Waaauw wat een leuk paard is dat

maritha
Berichten: 185
Geregistreerd: 13-03-06
Woonplaats: sint-oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:04

jolmer20 schreef:
haha ja klopt dankjulliewel zal het doorgeven aan mijn vader :P
en klopt ik stond er eigenlijk als een zoutzak bij en heb blonde haren inderdaad :P leuk dat er nog redelijk veel mensen waren van bokt :P jammer dat ik niemand herkende :P


Dan heb ik jouw ook zien staan, in het kraampje beetje onderuit gezakt achterin het hoekje.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:11

Askja schreef:
Wat mij betreft was Romur de mooiste. Front, uitstraling, power ... indrukwekkend paard.


Die vonden wij ook al zo gaaf !
Wat een paard is dat zeg. :~

Die spierwitte met die lange manen was ook errrug mooi. :j

Zag ook nog een mooie bruine lopen, ben alleen de naam vergeten. Liep ook mee met de speedpass volgensmij.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:13


jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:42

maritha schreef:
jolmer20 schreef:
haha ja klopt dankjulliewel zal het doorgeven aan mijn vader :P
en klopt ik stond er eigenlijk als een zoutzak bij en heb blonde haren inderdaad :P leuk dat er nog redelijk veel mensen waren van bokt :P jammer dat ik niemand herkende :P


Dan heb ik jouw ook zien staan, in het kraampje beetje onderuit gezakt achterin het hoekje.


haha klopt zou kunnen dat ik daar achterin zat had voor de rest weinig te doen alleen maar paardjes kijken :D ik deed inderdaad niet heel veel nee XD

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:07


Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:13

Ik heb ook nog wat filmpjes van de speedpass en een stukje van de parade en een stukje van die show met die lichtjes om de benen. :)

maritha
Berichten: 185
Geregistreerd: 13-03-06
Woonplaats: sint-oedenrode

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:19

Show met lichtjes om de benen? Die heb ik denk ik gemist, we zijn vlak na de laser show gegaan.

Waaltje
Berichten: 233
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:05

@ Mandarijn: ik hou mij aanbevolen voor je filmpjes, het was echt zo'n geweldige top dag.

mysa

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:06

Fantastisch was het! Prachtige paarden, speedpass sensationeel. Veel bekenden gesproken, ook vorige eigenaren van m'n paarden.

Heel jammer dat juist de vrijwilligers die zoveel werk hebben verzet , er zelf zo weinig van hebben kunnen zien.

En de lasershow was prachtig, samen met de speedpass toch wel het hoogtepunt voor mijn zoon (net 12)

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:08

Waaltje schreef:
@ Mandarijn: ik hou mij aanbevolen voor je filmpjes, het was echt zo'n geweldige top dag.


Ik zal ze van de week wel uploaden. :)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:29

Askja schreef:
Wat mij betreft was Romur de mooiste. Front, uitstraling, power ... indrukwekkend paard. Taktur deed me dan weer niet zo veel, dat hectische beengezwiep, deed me denken aan zijn halfbroer Garri. Niet mijn types geloof ik. En Jessie en Mist, kom op zeg, hoe zo punten niet terecht? wat een prestatie, wat prachtig gereden van Jessie! Harmonieus en toch super spetterend. Ze was gewoon veruit de beste, gelukkig zag de jury dat ook zo.
Minder vond ik de loeistrakke, afknellende neusriem bij een van de vijfgangendeelnemers, en ik vond eerlijk gezegd dat er deelnemers tussen zaten die niet veel meer waren dan programma-opvulling.


Romur staat ter dekking in Nederland :)

http://www.strandholar.nl/stoeterij_fokkerij/10/romur/

Jessie1306
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:38

EricPrast schreef:
's Avonds bij de ijstraining uit nostalgische overwegingen nog even schaatsende mestboy gespeeld en geconstateerd dat het met Jessie's speed controle (private joke ;) ) inmiddels prima voor elkaar is.


die is inmiddels gefixt ja! :))

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:45

Jaa Romur was ook heel mooi! Hij viel me al direct op, zag hem buiten lopen, prachtig! (Alleen qua gangen vond ik hem wat minder, of heb ik dan weer de verkeerde in mijn hoofd?)

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:04

Noppes schreef:
Jaa Romur was ook heel mooi! Hij viel me al direct op, zag hem buiten lopen, prachtig! (Alleen qua gangen vond ik hem wat minder, of heb ik dan weer de verkeerde in mijn hoofd?)
Ik denk dat je de verkeerde voor hebt, want qua gangen is ie zeker niet minder: hij is FIZO-gekeurd met 8.26 voor exterieur en 8.53! voor zijn verrichtingen. Hij is de winnaar van de vijfgangen bij HOI 2009.

Rómur (frá Búðardal) is die geschoren wildkleur bruine met een beetje grof hoofd en "Uggs" (vacht en behang onder z'n knieën zit er op alle vier zijn benen nog aan). Komende zomer staat hij in NL ter dekking bij Stoeterij Strandhólar van Siggi Mar.

Dit is 'm:
Afbeelding
(c) Henk Petersen 2009

Eén van de stalwachten heeft trouwens 's nachts vastgesteld dat ie ook met z'n kop in de krul staat te slapen, hihi.

Edit: oh, zie nu pas dat amy77 dat van dat dekken ook al geschreven had.