Daniël Etter lest best in spannende Wereldbeker Den Bosch

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110821
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Daniël Etter lest best in spannende Wereldbeker Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 19:49

http://www.dehoefslag.nl


Afbeelding
Daniël Etter en Peu a Peu
Foto: http://www.sjoert.com
Het venijn zat in de staart tijdens de wereldbeker springen in ’s-Hertogenbosch. Uitgerekend de laatste starter in de barrage, Daniël Etter met Peu à Peu, pakte in een pijlsnelle foutloze rit de zege ten koste van de winnaar van vorig jaar, Marcus Ehning uit Duitsland, die tot dan met de hengst Sandro Boy aan de leiding ging.

Indoor Brabant presenteerde een wereldveld aan de bezoekers. Dat leverde in de laatste wereldbekerwedstrijd van dit seizoen een ongemeend spannende barrage op, waarin Jeroen Dubbeldam met de nog relatieve onervaren BMC Van Grunsven Whisper brutaal de leiding nam om er tot zijn eigen verbazing pas enkele ritten later vanaf gereden te worden. Onder andere Leon Thijssen met Olaf beet zich in de eerste helft van het barrageveld stuk op de prestatie van Dubbeldam, die weer helemaal terug lijkt te zijn aan de top van de internationale springsport. De deelnemers gaven elkaar geen haarbreed toe. Halverwege het barrageparcours ontliepen de tussentijden elkaar nauwelijks.

De winst moest worden behaald in het slot van de race tegen de klok. Even leek de Duitse ruiter Ludger Beerbaum met Coupe de Coeur te zegevieren, maar hij belandde uiteindelijk op de vijfde plaats. De Brit Michael Whitaker nam met Portofino gelijk al de leiding over. Vervolgens was ook Christina Liebherr met No Mercy sneller dan de Duitser, maar de amazone die eerder op de dag in de Brabanthallen stevig ten val kwam, kon Whitaker niet bereiken.

Dat lukte Marcus Ehning vervolgens wel, maar ook die had het nakijken toen de Zwitser Daniël Etter met Peu à Peu als laatste starter onder de tijd van de Duitser dook. Jeroen Dubbeldam werd zevende en Leon Thijssen achtste.

Klik hier voor alle uitslagen.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:04

Ik vond het een hele mooie wedstrijd met een spannende barrage! Ik heb er in ieder geval met plezier naar gekeken. Eerst via de livestream, en toen ze op TV bij waren via de NOS. Jammer alleen dat ze er wat later in kwamen en eerst nog een aantal ritten moesten herhalen. Maargoed, daar hadden we de livestream voor. ;)
En ik vind toch dat Ludger Beerbaum met Coupe de Coeur goed had gereden, ook al belandde hij uiteindelijk op een 5e plaats. (Ben nog steeds fan van Coupe de Coeur, al mag ik Sandro Boy ook graag zien) En dan te bedenken dat ze 'm nota bene net uit het A-kader hebben gezet!
Ook een knappe prestatie van Jeroen Dubbeldam, trouwens.
Laatst bijgewerkt door mairead op 22-03-09 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110821
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Daniël Etter lest best in spannende Wereldbeker Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:10

Ik denk dat Ludger zo weer in het A-kader zit.
Hij heeft aan Coupe en Gotha 2 super paarden :)

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:11

Jup, die twee hengsten in de barrage waren erg indrukwekkend, kwijlbeesten hoor! De sfeer was overigens ook echt prima, jammer dat de twee Nederlanders de barrage moesten openen.

shaddy82

Berichten: 1887
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:21

helaas alleen eerste omloop gezien, jammer genoeg de barrage gemist
wel weer een goede prestatie van Sandro Boy :+

Nederlanders hebben het ook niet slecht gedaan
Gaat vast spannend worden in Las Vegas over een paar weken

Mikala13

Berichten: 131
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:01

Daniel Etter reed echt goed.

& Sandro Boy, iedere keer weer als ik hem zie, dan geniet ik. Zo'n mooi paard met geweldige springkwaliteiten.

Ik vond dat Uriel Taken ook héééél mooi rijd eigenlijk. Hij had een balkje in het gewone parcours. Maar zijn stijl, WAUW...... :~

Vio

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:42

Ik was erbij! Het was een super spannende barrage. Echt zoals een wedstrijd hoort te zijn. Puur genieten. Jammer dat veel nederlanders zich verslikte in het basisparcours. Er was niet veel geluk voor ze vandaag, en geluk heb je nodig!

En wat een deelnemersveld was er! Echt top.
Sando Boy was weer super vandaag! Altijd heerlijk om naar dat paard te kijken. Jammer dat hij niet, net als vorig, de wedstrijd won.

Waaltje
Berichten: 233
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:08

Vio schreef:
Ik was erbij! Het was een super spannende barrage. Echt zoals een wedstrijd hoort te zijn. Puur genieten. Jammer dat veel nederlanders zich verslikte in het basisparcours. Er was niet veel geluk voor ze vandaag, en geluk heb je nodig!

En wat een deelnemersveld was er! Echt top.
Sando Boy was weer super vandaag! Altijd heerlijk om naar dat paard te kijken. Jammer dat hij niet, net als vorig, de wedstrijd won.


Dat was inderdaad heel erg jammer, het is een toppertje

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Daniël Etter lest best in spannende Wereldbeker Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:10

Ben echt super trots :D Vorig jaar won hij de GP tijdens Indoor Brabant en dan nu de Wereldbeker, echt super!

Melis20
Berichten: 552
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Erica (Drenthe)

Re: Daniël Etter lest best in spannende Wereldbeker Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:39

Het was echt super spannend echt geweldig om bij te zijn...

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:55

Cayenne schreef:
Ik denk dat Ludger zo weer in het A-kader zit.
Hij heeft aan Coupe en Gotha 2 super paarden :)


Ja dat denk ik ook. En wat een heerlijk beest die gotha volgens mij ben jij ook fan van die merrie. De eerste keer dat ik die merrie zag springen kreeg ik het zelfde gevoel als bij all incl. toen ik die de eerste keer in de ring zag. Maar echt super van Daniel het is hem gegunt.