Australiƫ pakt zweepgebruik in de rensport flink aan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:52

classic_life schreef:
classic_life schreef:
En mensen die geen verstand hebben van de rensport en TOCH hun commmentaar geven, alsjeblieft ga je er eerst in verdiepen voordat je van zegt dat scheelt een hoop ergernis en dan maakt je jezelf ook weer wat wijzer.



... maar waarom mogen mensen hier geen vragen stellen die je niet ergens ander kunt vinden of je liever gelijk van een bekende in de rensport hoort?


ik zeg niet dat mensen geen vragen mogen stellen, maar het is een beetje doelloos om te zeggen (als een extreem voorbeeld): als jij nog nooit het gras hebt gezien en zeggen dat het paars is en het geeft af, tegen iemand die wel weet hoe gras eruit ziet...
Het zou misschien handiger zijn voor een hoop mensen om eerst te vragen van goh hoe ziet gras dr uit en hoe voelt het? 8-)
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik sta open om andere mensen te informeren, zolang zij niet met een intensie komen van; o nou het zal wel.[/quote]


Dat snap ik, maar ookal had ik helemaal geen verstand van paardenrennen..het feit is dat ik op tv zag dat er vaak ook raak geslagen wordt, heel vaak. En nee, ik weet het verschil tussen raak slaan en erlangs slaan dat is duidelijk te zien aan de zweep en de reactie van het paard. Vooral als er van achteren wordt gefilmd. Dat is een keihard feit die je ook zonder kennis kunt waarnemen dus mijn enige vraag was waar dat zoal voorkomt (de rennen die ik kijk zijn in engeland) en hoever dat het geval is in nederland. Dan wordt er gereageerd met jullie kijken te eenzijdig en hebben er geen verstand van, maar ik zie iets gebeuren en vraag me dan af hoe ernstig deze zaak is i.v.m de nieuwe zwepen. Ik (en heel veel mensen) zijn dus niet tegen paardenrennen want het is een prachtige sport, maar soms kan ik heel verdrietig worden van sommige uitzendingen. Natuurlijk gebeuren bij de dressuur en springen bijvoorbeeld ook nare dingen maar bij de rensport valt het me gewoon op en al helemaal met dit nieuwbericht erbij. Gelukkig legde iemand me net uit dat het in nederland en veel andere landen al goed in de gaten wordt gehouden en ik vind het idee van Australie toppie! :)