Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:14

Je moet het ook weer zo bekijken, de kans is groot dat als deze tak van sport wat geen sport is overigens maar goed, wordt afgeschaft, waar moeten al die paarden dan heen???
Mac Donalds?

joyfordogs
Berichten: 2112
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: brabant

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:24

lees ik net dat iemand schrijft dat je een paard leert piaferen en pasageren door met een zweepje te werken.
ga eens bij een goede profecionele dressuurstal kijken!!!! Daar gebeurd het vaak gewoon zonder zweep.
Ik rijd geen dressuur, maar mijn ruintje kan ook de piaff! en ik rijd zonder zweep.
Ik zeg niet dat alles goed gebeurd overal, maar zo jammer om 1 groep over 1 kam te scheren!
Ik ken genoeg tuigpaarden die van nature hoog optillen, ja je zult er altijd mensen bij hebben die in de extreme gaan en ook in de extreme hulpmiddelen! helaas!!

_Kimo_

Berichten: 2380
Geregistreerd: 09-07-07
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:24

Brr wat vreselijk zeg :S
Vooral dat filmpje van die slachtpaarden..
Heb 3 jaar op een kliniek stage gelopen, en heb ook aardig wat erge dingen gezien,maar zulke verwondingen???
Niet normaal! Moet je wel echt je "best" voor doen
Echt walgelijk!!
Als ik dit soort dingen zie, zou ik er het liefst gelijk heen gaan, en de paarden redden die er te redden vallen..

Dit soort dingen moeten echt goed afgestraft gaan worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:27

Met normaal en correct zweepgebruik is niks mis, Joyfordogs.
Verder is het wel zo dat de meeste tuigpaarden van nature hoog optillen (zijn ze ook op gefokt) natuurlijk maar wat je op de concoursen ziet, ook in Nederland is NOOIT natuurlijk. Ook de Friezen die voor de sjezen lopen op de grote concoursen zijn meestal voorzien van dubbele ijzers en worden ook in de schoenen getraind.

Freedom007

Berichten: 1126
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:37

http://www.youtube.com/watch?v=kqFeYu1CrjU&NR=1

Dit is een ontzettend goed filmpje!!!! Maakt de martelingen nog beter zichtbaar hoe ze dat nou allemaal doen.
Ik heb net een pot zitten janken. Er komen veel soorten mishandelingen voor, maar dit slaat echt alles..... 24 uur per dag 7 dagen in de week 365 dagen in een jaar pijn alleen maar pijn......

@ Hoezo f**cking mc donalds ze moeten gewoon terug naar de basis... de natuurlijke gangen. Maar er is van vroeger uit zoveel verzonnen en gedaan dat ze nu nog steeds dit gebruiken, belangrijk ook te weten is ook dat er zo ontzettend veel geld voor zo'n paard wordt betaald en dat het een vertoning is van geld en macht hebben en met zo'n dier pronken. Dit is ronduit schandalig en dat ze nu pas iets gaan ondernemen. Het is te gek voor woorden. Dit mag gewoon niet kunnen niet achter gesloten deuren maar ook niet voor publiek, gewoon niet!
De mensen die deze paarden hebben en/of trainen hebben echt totaal geen hart en gevoel voor hun dier, ze hebben alleen maar Dollar tekens in de ogen en that's it!
Hier wordt ik echt diep triest en woedend van.
Mocht ik ooit in mijn leven iemand tegen komen die dit doet voor mijn ogen...echt waar die is dan nog niet jarig

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:52

oh, juravel.
heb net je filmpje gekeken maar kon m niet afkijken hoor, verschrikelijk!!
heb gewoon een misselijk gevoel in mn maag eraan over gehouden...
idd zouden mensen moeten voelen wat ze een paard(of welk ander dier) ze iets aandoen,maar dan ben ik ook niet goed bezig zoals dit al eens gezegt is...
maar denk wel dat dit de enige manier is om mensen eens aan zn verstand te brengen,met boete's en gevangenis straf komen ze denk ik iets te makelijk af

minkie

Berichten: 1572
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:20

Zo lang het publiek ervan smult en paarden voor dik geld worden verkocht zal er niet snel een eind aan zulke praktijken komen.
Men betaald het meest voor het paard wat zijn benen het hoogst optilt. Zonder deze mishandeling zal het paard waarschijnlijk nooit zijn benen zo hoog optillen.....

Het potje sambal was ook niet nodig geweest als de jury en het publiek de staart niet omhoog zou willen zien....

edit; te veel spelvouten
Laatst bijgewerkt door minkie op 26-03-09 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:22

Off topic, jambal? plubliek? Spleek je chinees? :D

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:24

suleilitha schreef:
Je moet het ook weer zo bekijken, de kans is groot dat als deze tak van sport wat geen sport is overigens maar goed, wordt afgeschaft, waar moeten al die paarden dan heen???
Mac Donalds?

Neehee die gaan naar marokko voor de opkomende tuigpaardconcoursen daar :D

sorry, ontopic:

Sul ik denk dat jouw visie op dit alles een stuk REALISTISCHER is dan die van menig ander bokker

minkie

Berichten: 1572
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:25

hahaha jij wel geloof ik, je beglijpt me wel!! :+

Anoniem

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:42

Nou dank je Wildgirl, kijk het is erg makkelijk om te smijten naar de mensen die met de paarden op de filmpjes bezig zijn, maar alleen al door al die filmpjes te bekijken wordt er toch weer aandacht aan geschonken en hou je de bal aan het rollen. Met name in Amerika gaan er hierdoor alleen maar meer mensen naar de shows, hoe afschuwelijk ze het ook vinden maar ze betalen wel weer dollars voor een ticket.
Ga je het verbieden, dan belanden al deze paarden in Mexico in de slagerijen want Uncle Sam heeft zelf alle slagerijen dichtgegooid.
Andere maatregel is voorlichting, soring verbieden en in plaats van de belachelijke blokken voor een paar dubbele ijzers, geen kettingen maar riempjes met ringetjes. Desnoods trainen in de schoenen, de show kan doorgaan met minimaal leed. Gewoon de aanpak die wij hebben met de tuigpaarden, is tien keer zo diervriendelijk en dan hoeft de markt in de States niet op zijn gat te komen liggen.
Het is erg naief om de mensen die de paarden trainen zoals ze daar doen, in de bak te smijten en dood te wensen. Regels aanpassen is een veel effectievere methode en men kan blijven genieten, ik denk dat het dan pas echt genieten wordt, van deze paarden!!
Nog even over de staartdracht van deze dieren, die wordt verkregen door nicteren, wat inhoudt, een operatie aan de staart waardoor die zo extreem wordt gedragen.
Nee, doe mij dan maar een kwakje van Conimex.

melody93

Berichten: 892
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:22

Die eerste foto van het andere artikel is echt vreselijk
Hoe kunnen mensen dit in gods naam doen?!?!?!?!!?!!?!!?!?!?!!!!?!?!?! -:(-

jolijnnn
Berichten: 447
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:26

amai dit is echt erg,
je ziet echt super duidelijk dat de paarden afzien,
hoe kan je er dan nog plezier aan hebben?
deze manier van ''trainen'' trekt echt op niks,
het is gewoon een foltering voor de paarden

laaaura
Berichten: 191
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:03

gewoonweg afschuwelijk!
mensen denken echt alleen maar aan wat ze zelf het beste vinden..
je ziet gwn dat die beesten pijn hebben..

:(

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:46

Godwin´s law slaat weer toe....

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:50

Suleilitha, als dit soort 'sporten' afgeschaft worden, worden er vanzelf minder van dit soort paarden gefokt, lijkt mij. Ik vind het in elk geval geen goede reden om het maar 'in ere' te houden, vanwege een eventueel overschot aan paarden. :n

En operaties EN zakjes Conimex vind ik beiden verwerpelijk om een paard zijn staart hoog te laten dragen. Mijn god, mensen, waar zijn we nou helemaal mee bezig? :? :? :?

Anoniem

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:55

Als je de sporten afschaft, zit je eerst wel met een groot overschot aan paarden Twiggy, ze gaan niet allemaal vanzelf dood. Dus vandaar mijn tussenoplossing om het dan maar meer op de tuigpaardenmanier aan te pakken.
Ik vind nicteren ook misselijkmakend hoor. Peperen doe ik ook niet meer maar dat is met één luide scheet weg.

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:58

Dat mensen dit uberhaupt ooit verzonnen hebben, zegt mij al genoeg over een bepaald deel van de mensheid :( . In mijn ogen ben je dan zwaar gestoord.

En wie zijn er de dupe? De paarden, zoals altijd....... Heel triest. ;(

Anoniem

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:03

Klopt, ben ik met je eens en ook om het uit de wereld te helpen kan het best eens zijn dat men eerst uit twee kwaden de beste moet kiezen.

Miranda06

Berichten: 755
Geregistreerd: 06-09-08
Woonplaats: Muntjeziel (Munnekezijl) (Fryslan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:24

Jeetje echt een vreselijk filmpje zeg
je zo die mensen haast zelf
van die dingen om de voeten binden
Ik vind het trouwens niet eens
mooi lijkten zo hoog de benen opgetilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:41

Ann_moi schreef:
Nu ik dat tweede filmpje bekijk snap ik nog steeds niet waarom iemand dit zal doen.....

Oh, ik wel.

het grote publiek betaalt voor deze mishandeling.
Het publiek vraagt, de markt biedt. En de markt heeft geen ethiek...... géld heeft geen ethiek. En zolang als er voor wordt betaald, zolang vind je mensen die bereid zijn dit te doen. Verbieden werkt niet, de mensen die het doen in de gevangenis gooien helpt niet.

Als je het verbiedt, doen ze het illegaal wel, gooi je mensen in de gevangenis, dan zijn er wel anderen te vinden..... het publiek betaalt......

Wat je kúnt doen is het ter discussie stellen, mensen bewust maken wat er eigenlijk gebeurt. En dan nóg zullen er altijd mensen zijn die zeggen dat het zo erg niet is, dat het vast geen pijn doet, dat paarden geen gevoel hebben, dat het normaal is..... dat ze zelf ook op hoge hakken lopen met enkelbandjes om.......

De afschuwelijke waarheid is, dat het nauwelijks te stoppen ís ;(

suleilitha schreef:
Klopt, ben ik met je eens en ook om het uit de wereld te helpen kan het best eens zijn dat men eerst uit twee kwaden de beste moet kiezen.

Die kans is vrij groot ja......

Over dat nicteren: dat is een ding wat daar gebeurt. Bij Arabische paarden wordt soms de neus gebroken, om een extra diepe 'dish' te krijgen..... er gebeurt nog veel meer in paardenland wat het daglicht niet kan verdragen. Soms zou je haast overwegen de hele paardensport te verbieden....... maar OMG wat zullen de slachthuizen het dán druk hebben.......

Een dier heeft volgens velen alleen recht op leven als het nuttig is, of plezierig voor de mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:57

Jij snapt mij, Yamcha. En je snapt hoe het in elkaar steekt!

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:14

Yamcha, ik ben dat ook helemaal met je eens, hoor. Maar dat je als mens zoiets kunt doen vanwege het geld, dat kan ik niet begrijpen. Maar goed, ik ben dan ook geen materialistisch ingesteld mens.
Ik hou absoluut van mooie dingen, hoor, don't get me wrong. Maar niet ten koste van dit soort praktijken. :n

Mij zal je sowieso niet zien op dit soort shows of bij wedstrijden (nou, heel soms ben ik nog wel eens bij de locale wedstrijden hier in het dorp, maar echt genieten, nee, dat doe ik er niet. Die tijd is allang voorbij......).

minkie

Berichten: 1572
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:33

Ann_moi schreef:
Ik denk dat die mensen weinig verstand hebben, of gewoon een soort hitlers zijn..
Verschrikkelijk..


Sorry hoor maar ik vind dit niet kunnen.... De vergelijking met Hitler vind ik totaal uit zijn verband gerukt. Zou je aanraden toch wat meer in de geschiedenis te verdiepen voordat je dit soort uitspraken doet!

@twiggy, Als je je brood met deze paarden zou verdienen dan grijp je volgens mij snel naar deze middelen, zou je dat niet dan dan zit je altijd in de middenmoot en zal je waarschijnlijk minder snel je paard verkopen....

Dat wil nog niet zeggen dat ik deze methodes goed keur maar ergens kan ik het wel begrijpen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:34

@ Twiggy: Lieverd, die dingen begrijp ik ook niet...... ik denk ook dat wij te Europees daarvoor zijn, en érgens mag je daar best trots op zijn. Ik heb ooit eens een prsoonlijkheidstest gedaan, dat was een test die duidelijk was gemaakt in Amerika.

Nu geef ik geen ruk om geld, ik vind het leuk om ervan uit eten te gaan, en ik vind het prettig om ervan te reizen en leuke mensen te ontmoeten. Ik vind het leuk om wat je ermee kunt doen, niet om het te hebben. Uit de test kwam dat ik een uniek persoon was, omdat geld me niet interesseerde, en dat wellicht een bezoek aan een psycholoog niet verkeerd was, want totaal niet aan wereldse zaken vastzitten kon toch niet goed zijn :')

Ik vond het overigens niet nodig om daarvoor een zielenknijper te raadplegen, ik dacht niet dat ik abnormaal was, en persoonlijk vind ik het heel prettig, om zo te leven.

Het toonde voor mij wéér eens aan, hoeveel gekker Amerikanen op geld zijn, veel meer dan wij (terwijl ik het hier ook van de zotten vind soms). Ik vermoed dus, dat zij (niet alle Amerikanen natuurlijk, uitzonderingen zijn overal) nog veel meer voor geld doen ook......
Ik denk echt, dat we hier in NL nog een redelijk beschaafd landje hebben. Al begin ik steeds kritischer tegen de paardensport aan te kijken, hoewel ik sport met dieren an sich niet afkeur, ik vind africhten van honden geweldig, en behendigheidssport erg gaaf......

Het zit hem voornamelijk in hoever iemand gaat voor winst. Bij honden moet je wel een soort van leuk blijven, de hond wordt op wedstrijden o.a. beoordeeld op uitstraling, enthousiasme, gehoorzaamheid, willingness to please, de correctheid van uitgevoerde oefeningen is natuurlijk belangrijk, maar mist de betreffende hond het enthousiasme en de lol erin, dan zal hij ergens onderaan eindigen, hoe goed de oefeningen er ook inzitten.

Bij paarden is dat blijkbaar anders, het hoogste voorbeen scoort, als een springpaard bokt en steigert in protest is dat alleen maar spectaculair, de correcte oefening + het meest spectaculaire voorbeen scoort het beste, en de blik van de ruiter is in sommige gevallen belangrijker als die van het paard. De paardenwereld is een heel vreemde, dat weet ik wel.

Ik denk soms dat ik het bij honden ga houden...... en een paard de natuur in flikker en hem af en toe knuf ofzo.... Yamcha de ultieme natural ('k zal 't wel niet doen, een paard is daar wat te duur voor, maar soms bekruipt me die gedachte wel)....... mss beter helemaal geen paard, en af en toe er een knuffen.

Sul, dank je :)