Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110824
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:07

www.gooieneemlander.nl


Lang leve internet. Vorige week woensdag werden twee zadels gestolen uit een stal in Lage Vuursche, donderdag zette de bestolen paardenliefhebster de haarscherpe beelden van de beveiligingscamera op YouTube, en zondag waren de zadels weer terug. Met een briefje van de daders. Geen excuses, maar wel met naschrift: PS, leuk filmpje.

De daders, een jongen en een meisje, schrijven dat het een studentengrap was. De paardenliefhebber, die niet met haar naam in de krant wil, gelooft er niets van: ,,Studentengrappen zijn in september, niet nu.''

Ze snapt nog steeds niet hoe de dieven haar zwarte Hulsebos-dressuurzadels konden stelen. Zelf zat ze binnen te werken. De waakhonden lagen te slapen en de tuinmannen hebben niets gehoord. Gelukkig waren de beveiligingscamera's ingeschakeld en op de juiste plek gericht.
Na de diefstal kwam de bestolene meteen in actie. De politie begon een sporenonderzoek en zelf plaatste ze de beelden op YouTube en Marktplaats. Met een oproep: herken je deze daders, bel dan. Ook deelde ze flyers uit bij supermarkten en waarschuwde andere ruiters op een paardenforum.

Met resultaat: zondagavond vond ze de zadels ongedeerd terug in haar stal.
Ze is er blij mee, net als met de tweede video-opnames van de daders, van toen ze de zadels terugbrachten. Ook deze zijn doorgestuurd naar politie. Onderzocht wordt of er een link is met een tweede zadeldiefstal, donderdagochtend in Soest.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:12

haha, wat een grap! Echt een goede om daar gewoon camera's op te hangen. Gelukkig heeft ze haar zadels terug!

troi
Berichten: 17029
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:14

Geen student zou dit een studentengrap noemen.. Wat een kolder!

Danielle_h

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:14

Jah soms is het beter om zelf actie te ondernemen. Mooi dat de zadels terug zijn gekomen!!!

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:15

ik heb het filmpje met verbazing zitten kijken,en dit was echt géén studenten grap....

dit was gewoon een oridinaire diefstal..1 op de uitkijk en de ander jatte de zadels..

ja ja, studenten grap... :x

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:22

Goed idee. Als we allemaal camera's ophangen dan houden die diefstallen tenminste een keer op. En ik hoop dat hiermee een hele hoop diefstallen opgelost zijn. Paardensport is al een dure sport en dan zit je niet te wachten dat je onverwacht een nieuw zadel moet kopen die vaak een aardig maandloon kosten. En daarbij is je eigen zadel ook ingereden en moet je daarna weer opnieuw beginnen.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:22

Heb je toevallig een link naar dat filmpje?

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:25

Gelukkig heeft ze haar zadel terug!! Dit lijkt mij ook geen studentengrap :n
Link naar het filmpje zou leuk zijn :)

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:27

Studenten doen dit soort dingen niet.
Die lenen grote beelden en zetten ze ergens anders neer. O.i.d. die gaan echt geen zadels jatten.

Goede stunt om het filmpje op youtube te gooien... maar of dit wel mag vraag ik mij af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:27

Kijk hiervan op, want zo ver ik weet mag dit helemaal niet. Aangezien je iemand niet zomaar in openbaar aan schandpaal mag hangen net als die fotos van veel plegers die de winkeliers bij hun winkel ophangde.
En voor camera bewaking geld ook een hele wetgeving.

Maarja gelukig zijn er wel politieburo's die deze regels aan hun laars lappen en zich bezig houden met echt vangen van boeven :D

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:29


kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:30

filmpje is van het internet afgehaald,maar heb wel foto's van dat filmpje...

maar was gewoon een brutale roof van zadels hoor...niets grap...

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:43

ik heb dat filmje ook gezien en dat was echt geen grap! wel goed dat de zadels weer terug zijn!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:52

Deze "studentjes" gaan denk ik snel leren dat stelen niet grappig is. Dat ze na verschijning van het filmpje de zadels weer terug brachten zal ze waarschijnlijk niet helpen.

hilden1971
Berichten: 674
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:53

Je kunt tegenwoordig niet meer zonder camera`s. Ik ben blij dat wij er ook meerdere hebben hangen want je weet maar nooit. Zeker de camera`s met night vision zijn zeer makkelijk maar wel kostbaar. Anyway lang leve de camera en internet. 8-)

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:54

Briljant :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:58

En wat ontzettend dom van ze om de tweede keer de zadels niet gemaskerd terug te gaan brengen aangezien ze toen al wisten dat er camera's hingen? ;)

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:24

opisop_shop schreef:
En wat ontzettend dom van ze om de tweede keer de zadels niet gemaskerd terug te gaan brengen aangezien ze toen al wisten dat er camera's hingen? ;)


Ze waren toch al 'herkend' dus het maakte niets uit toch?

Goed gedaan van dat meisje, mooi dat haar zadels weer terug zijn!

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:38

Haha dit noem ik nou eens dom! ik zou zoiezo nooit iets stelen laat staan dat je eigenlijk zo dom op sites komt te staan met je hoofd! haha :+

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:41

Gulpje schreef:
opisop_shop schreef:
En wat ontzettend dom van ze om de tweede keer de zadels niet gemaskerd terug te gaan brengen aangezien ze toen al wisten dat er camera's hingen? ;)


Ze waren toch al 'herkend' dus het maakte niets uit toch?



Nee toch? Ze stonden gewoon al in beeld. Wat niet zegt dat je duidelijk genoeg in beeld staat voor herkenning, of zie ik dat verkeerd? Misschien dat je aan de hand van de tweede beelden wel duidelijk herkenbaar zou zijn, dan is dat toch dom?

Mocht je toch al herkend zijn dan zou ik op zijn minst even zwaaien naar de camera (die je als je de beelden hebt teruggezien vast wel kunt herkennen) en een briefje omhooghouden met 'sorry' ofzo ;)

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:43

Ze waren al herkend op het eerste filmpje, althans één van hen héél duidelijk.

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:46

ja ,ze waren erg goed hekenbaar,denk dat iemand ze op het filmpje geattendeerd heeft,en ze snel de zadels terug gebracht hebben,met een k*t smoes briefje erbij...

mag hopen dat iemand ze alsnog bij de politie aangeeft... }>

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:09

Héél slim gedaan!

Oscabo
Berichten: 71
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:45

mooi dat de zadels weer terug zijn.... zo zie je maar weer waar een camera en youtube goed voor is.. :+ hoop wel dat ze de daders snel pakken!!! :(

Auks

Berichten: 722
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:48

Joram schreef:
Kijk hiervan op, want zo ver ik weet mag dit helemaal niet. Aangezien je iemand niet zomaar in openbaar aan schandpaal mag hangen net als die fotos van veel plegers die de winkeliers bij hun winkel ophangde.
En voor camera bewaking geld ook een hele wetgeving.

Maarja gelukig zijn er wel politieburo's die deze regels aan hun laars lappen en zich bezig houden met echt vangen van boeven :D


Ik vind het altijd maar raar... zadels stelen mag niet (uberhaupt stelen mag niet) maar de daders worden mooi beschermd omdat je hun foto's/filmpje legaal gezien niet op internet mag plaatsen... Als ze niet de wet overtraden kwamen ze niet eens op internet... Ik vind het mooi dat ze het wel gedaan heeft en dat de zadels daardoor terug zijn gebracht.