'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefsoll

Berichten: 527
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:00

Ja knoflook hoor je vaker.
Ik vind het gewoon vieze enge beestjes :P

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:49

Eefsoll schreef:
Ja knoflook hoor je vaker.
Ik vind het gewoon vieze enge beestjes :P


Ja! ik ben ook als de dood dat als ik zo'n beestje van mijn hond af haal dat die op mij zal springen ofzo. Ik kan daar echt niet tegen.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:51

Ik vind het echt een eng idee dat er van die beestjes in het bos zitten.
Heb er gelukkig nog nooit 1 gehad.

Ik las trouwens dat knoflook goed werkt?
Hoe werkt dat dan, want dat kun je moelijk in je kleren wrijven toch?

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:55

AnnaaX schreef:
Ik vind het echt een eng idee dat er van die beestjes in het bos zitten.
Heb er gelukkig nog nooit 1 gehad.

Ik las trouwens dat knoflook goed werkt?
Hoe werkt dat dan, want dat kun je moelijk in je kleren wrijven toch?


Veel shoarma eten met een flinke lepel knoflooksaus ;). Op een of andere manier komt dat stofje dan in je bloed waardoor teken het niet meer lekker vinden. Teminste, zo zit het volgens mij in elkaar, maar ik ben slecht in biologie hoor :P. Maar je hoeft jezelf niet in te smeren, maar gewoon wat meer knoflook eten.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:56

Ooh okee, ik dacht al :')

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:01

Een lekker knoflookbadje :P.

edit: bevordert de relatie :P.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:02

Haha, goede tip :')

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:06

Lenneke_ schreef:
beantsje schreef:
Vraagje; zou mijn tinker (veel sok) juist gauwer of minder gauw gebeten worden?

Ik heb een arabier en die liep toen samen met een shetlander. De shetlander heeft nooit een teek gehad terwijl de arabier er zo 10 op een dag had. Ze hebben blijkbaar voorkeur voor een dun (arabieren)huidje.


Ook niet mee eens...
Mijn Belg zat toen ze aan de bosrand stonden elke dag ónder, zeker 10-15 teken per dag... Mijn Shet hooguit 1 of 2 per week..
Zit 'm dus niet in een koud of warmbloed huidje... smaak misschien? Geen idee.
Gelukkig beiden nog nooit iets aan over gehouden

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:16

Je belg had veel lekkerdere bloed. Je shet smaakte niet lekker, te pittig misschien? :P
Gelukkig dat ze er geen ziektes aan hebben overgehouden.

Hawai

Berichten: 672
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:22

Het aantal teken met Borrelia Bacterie is sterk toegenomen.
De medische zorg in Nederland is onvoldoende kundig als het gaat om de ziekte van Lyme. Heel veel patiënten zoeken hun heil in Zwitserland, Duitsland en Joegoslavië, omdat de medici in ons land niet weten wat ze er mee aan moeten. Diverse medici uit die landen spreken schande over de behandeling in ons land. Het enige wat zij voorschrijven is een paar weken antibiotica. Wanneer patiënten dan nog last hebben, wordt gezegd dat het gaat om het post-lymesyndroom dat tussen de oren zit. Het NVLP zit inmiddels rond de tafel met verschillende instanties voor de juiste behandeling. Op dit moment is er maar 1 arts in Nederland die de juiste behandeling geeft. Dat is Internist Frank van Berkum, werkzaam in het SMT in Hengelo.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:23

Maar 1? Dat is wel erg weinig zeg :oo

Hawai

Berichten: 672
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:26

maria_62 schreef:
Weety iemand een goed middel tegen teken bij katten? Mijn kat is ws resistent tegen Frontline want ik haal dagelijks 4 a 5 teken bij hem weg. Hij blijft nu binnen maar dat is op den duur niet vol te houden. Ik heb al navraag bij de DA gedaan maar alleen Frontline en Stronghold wordt geadviseerd.



Probeer eens ectoparacietenspray
Is te verkrijgen via huisdiervitaal.nl ;)

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:30

@ Balou_k : ik heb niet gemerkt dat ik gebeten ben. ook geen teek gevonden. alleen irritatie in mn knieholte wat uiteindelijk dus een beet bleek te zijn

knoflook eet je gewoon/geef je aan dieren. voor honden gewoon wat knoflookpoeder of tabletjes(bij kruidvat te kopen)
niet elke dag maar pak bijv om de dag.

chelss

Berichten: 385
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: Janesville MN

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:56

oei, wij hebben hier thuis ook nog nooit een teek gehad, maar toen me vader naar zo'n festival ging met de buurman en ze gingen in het gras zitten had die wel een teek. Maar we wisten het allemaal niet zeker omdat niemand bij ons thuis nog een teek heeft gehad en we hadden ook geen teektangetje ofzoiets. dus hadden we maar afspraak met de huisarts gemaakt.
knoflook eten we ook wel een paar keer in de week dus hopen maar dat ik van de zomer geen teek krijg :D

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:32

ikke20 schreef:
knoflook eet je gewoon/geef je aan dieren. voor honden gewoon wat knoflookpoeder of tabletjes(bij kruidvat te kopen)
niet elke dag maar pak bijv om de dag.

Pas wel op met knoflook bij katten! Die schijnen daar errug slecht tegen te kunnen :=

irmaz

Berichten: 4865
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:58


ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:40

die site is erg handig.
heb sinds maanden vreemde plekke op mn benen al naar de ha geweest en nu zie ik ze hier staan. HA wist het niet echt zal van de week eens langsgaan en hem erop wijzen. staan echt nuttige dingen op

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:31

Ik heb er zelf 1x eentje gehad, toen ik nog klein was. Gelukkig niks gebeurd.
Maar ik kijk mijn verzorgpony (die naast haar wij hele vergaarde bomen heeft) altijd
van top tot teen na of ze ook maar iets verdachts heeft...
Ben ook niet van plan om daarmee te stoppen :Y)

Goeie actie iig :D

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:37

Hoe kan je dan precies zien hoe je paard door een teek gebeten is? zit er dan een bult of iets dergelijks. Ik vind het wel vreselijk ranzige beesten!

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:38

silfie35 schreef:
Hoe kan je dan precies zien hoe je paard door een teek gebeten is? zit er dan een bult of iets dergelijks. Ik vind het wel vreselijk ranzige beesten!


Als je langs de huid gaat met je hand, voel je een klein bultje zitten wat een beetje meebeweegt met je hand. Als je dan kijkt is de teek meestal bruinig, maar soms ook rood. Ligt eraan welke teek ze hebben.

irmaz

Berichten: 4865
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:20

Ik wil hier ook nog even op het bestaan van nimfen wijzen, dit is de teek maar dan in jeugdvorm zeg maar. Deze nimfen zijn maar heel klein en wanneer ze zich vastbijten graven ze zich meestal wat in de huid. Dat ziet er dan ongeveer uit als een mee-eter of een klein bultje met iets donkers erin. Ook nimfen kunnen de ziekte van lyme overbrengen.

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:38

irmaz schreef:
Ik wil hier ook nog even op het bestaan van nimfen wijzen, dit is de teek maar dan in jeugdvorm zeg maar. Deze nimfen zijn maar heel klein en wanneer ze zich vastbijten graven ze zich meestal wat in de huid. Dat ziet er dan ongeveer uit als een mee-eter of een klein bultje met iets donkers erin. Ook nimfen kunnen de ziekte van lyme overbrengen.



gadsie :r ik moet er niet aan denken zo'n vies beest onder me huid
ik heb zoiezo al een fobie voor beestjes.
wij hadden er vorig jaar veel last van in hoogvliet gelukkig hebben ik een ponie lief er nog nooit 1 gehad.

ik snap trouwens wel waarom we er steeds meer last van krijgen het klimaat staat natuurlijk totaal op zijn kop hier.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:50

irmaz schreef:
Ik wil hier ook nog even op het bestaan van nimfen wijzen, dit is de teek maar dan in jeugdvorm zeg maar. Deze nimfen zijn maar heel klein en wanneer ze zich vastbijten graven ze zich meestal wat in de huid. Dat ziet er dan ongeveer uit als een mee-eter of een klein bultje met iets donkers erin. Ook nimfen kunnen de ziekte van lyme overbrengen.


Maar hoe kun je die nimfen eruit halen dan? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord en nog nooit gezien...

irmaz

Berichten: 4865
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:48

sunny_l0ve schreef:
irmaz schreef:
Ik wil hier ook nog even op het bestaan van nimfen wijzen, dit is de teek maar dan in jeugdvorm zeg maar. Deze nimfen zijn maar heel klein en wanneer ze zich vastbijten graven ze zich meestal wat in de huid. Dat ziet er dan ongeveer uit als een mee-eter of een klein bultje met iets donkers erin. Ook nimfen kunnen de ziekte van lyme overbrengen.


Maar hoe kun je die nimfen eruit halen dan? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord en nog nooit gezien...

Met het kleine groene "koevoetje" rechts: http://www.otom.com/
Deze werk echt goed, ik heb hem bij de dierenarts gekocht maar ze zullen hem ook wel op andere plaatsen hebben denk ik.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: 'Ruiters en paardeneigenaren ook oppassen voor tekenbeet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:56

Maar groeien deze nimfen dan uiteindelijk uit tot een volwassen teek, zoals de meeste mensen ze kennen?