Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 08:04

http://www.destentor.nl


'Ongehoord' en 'onacceptabel' is de eerste reactie van voorzitter Patricia Wolters op een betreurenswaardig incident dat donderdag bij 'haar' paardenclub De Heuvelruiters in Wezep plaatsvond. Tijdens een oefenwedstrijd viel daar een achtjarig meisje van haar pony. "Ze bleef ongedeerd, maar haar vader ging volledig door het lint", aldus Josine Boven van de Dierenbescherming. "Hij pakte de schimmel bij het hoofd en gaf hem een paar flinke trappen in de zij, tot groot afkeer van het aanwezige publiek. Buiten de manege zou de mishandeling zich nog flink hebben voortgezet."

Het voorval is inmiddels gemeld bij de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming, die onderzoek gaat doen naar het incident. Tot nog toe heeft zich een getuige gemeld, maar de dierenbescherming wil graag in contact komen met meerdere ooggetuigen. "Zo krijgen we wellicht een wat steviger zaak", zegt Boven. "Er wordt in elk geval proces verbaal opgemaakt. Het is aan justitie om te bepalen of deze man vervolgd gaat worden." Getuigen kunnen zich melden via het emailadres 0900@dierenbescherming.nl.

De Heuvelruiters beramen zich eveneens op stappen tegen de vader, wiens kind lid is van de vereniging. Wolters: " We gaan hem zeker aanspreken op zijn gedrag. Daarnaast ben ik meteen in het weekend achter de computer gesprongen om een duidelijk wedstrijdreglement voor oefenwedstrijden te maken. Bij officiƫle wedstrijden is dat allemaal wel goed geregeld, maar oefenwedstrijden zijn een stuk informeler."

In dit geval speelde ook nog mee dat de jury nog niet binnen was. "Onze wedstrijdsecretaris is wel meteen naar de man toegegaan en heeft hem gevraagd om op te houden." Volgens Wolters blijft mishandeling van een paard of pony 'gelukkig zeer uitzonderlijk'. "Ik ben al vijftien jaar jurylid en heb in al die tijd slechts een keer een waarschuwing uitgedeeld voor ruw gedrag met een paard. Toch moeten we alles in het werk zetten om te zorgen dat dit niet weer kan gebeuren."

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Vader schopt pony na val van kind bij ponyclub in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:11

Ah gut, dat arme paard. :(:)

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vader schopt pony na val van kind bij ponyclub in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:14

lekkere vader zeg

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:15

belachelijk!
Duidelijk iemand zonder kennis.
Iedereen weet toch dat te laat straffen zoiezo geen zin heeft. Alsof de pony dan weet waar het voor is. Laat hem maar een flinke prent krijgen!

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:15

Nou lekker voorbeeld voor zijn kind dan.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:17

Weinig verstand heeft die vader.....

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:18

Moet ik hier nou nog iets op zeggen, mafkees.

ingetarita
Berichten: 892
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:20

hopen dat tie een flinke boete krijgt, arm paard :(:)

MilleniumK

Berichten: 3026
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:23

:oo wat zielig voor dat beestje :(:)
het zal je vader maar zijn..

aatjuh12

Berichten: 839
Geregistreerd: 06-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:24

Belachelijk! dat je het uberhaupt in je kop haalt dat paardje zo te behandelen.. dat is toch het risico van een sport? als jij op voetbal zit kan je toch ook je beent breken.. zo kan je ook van je paard vallen als je erop gaat zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:24

en wat voor een voorbeeld geef je je kind dan.. :n

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:24

T arme beest.
Ik hoop dat hij er niets ernstigs aan over heeft gehouden?
ID niet echt een voorbeeld voor je kind(eren).
Voor het meisje hoop ik dat ze niks mankeert en dat ze nog durft te rijden.
Overigens hoop ik ook dat ze haar niet van de vereniging sturen, het is niet haar schuld.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:26

"goe bezig" zouden ze hier zeggen. :n Arme pony. Fijne vader, kan voor dat meisje ook niet leuk zijn.

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:29

Fijne vent!! :(

Dit zijn gevaarlijke mensen... Waarschijnlijk komt zijn frustratie ergens anders vandaan maar zag hij aanleiding om die arme pony als boksbal te gaan gebruiken.

Ik kan me indenken dat je als dochter ook flink schrikt van pappa :(:)

Gelukkig is er internet en wordt dit bekend gemaakt en krijgt deze man behoorlijk wat blikken de komende tijd...

Ik hoop dat alles goed is met die arme pony :(:)

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:29

Ik begrijp dus goed dat het haar eigen paard is? Dan zou het wel niet bij dit gebleven zijn met zo'n drifkikker als 'vader'..

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:30

Lekker voorbeeld voor zijn dochter. :r

Zo'n man mogen ze van mij royeren. Jammer voor zijn dochter maar zo'n figuur zou ik niet binnen
onze club willen hebben.

Ik wil niet weten wat hij met die pony doet als er geen mensen bij zijn. :n

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:31

Als een vader al zo agressief is tegen de pony, hoe zou het er in dat gezin dan aan toe gaan?! =S

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:34

Ziezo_X schreef:
Als een vader al zo agressief is tegen de pony, hoe zou het er in dat gezin dan aan toe gaan?! =S

wss heel goed. Vader is allicht 'gewoon' woest op de pony omdat die z'n dochter eraf gesmeten heeft, dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ie binnen het gezin ook agressief is. Toen ik mijn been brak, had mijn vader ook moordneigingen tegenover dat paard (gelukkig stond paard kilometers ver weg haha).

Vind dit een redelijk suggestieve opmerking die je beter voor jezelf had gehouden.

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:36

Goed dat ze meteen stappen ondernemen :j. Het is te gek voor woorden!

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:36

Wat sneu, arm paard en arm kind! Lijkt me niet leuk voor een kind als je vader zo door het lint gaat en je pony zo afranselt..

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:39

Het zou je vader maar zijn zeg..
Wat zielig voor het paard en meisje.

daquira

Berichten: 24
Geregistreerd: 28-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:41

Hoe dom mensen toch kunnen zijn. ER zou een selectieprocedure moeten zijn voor de aankoop van paarden! Nu kan iedere gek zich een paard aanschaffen en dan krijg je dus van deze toestanden. Stel je zelf steeds de vraag "Wat deed ik verkeerd" ipv het paard te straffen. Ze moesten mij eens loslaten op die kerel! Hij zal het geweten hebben en in tegenstelling tot die arme pony zal hij wel geweten hebben wat hij heeft verkeerd gedaan! SUKKEL!

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:44

jokari schreef:
Ziezo_X schreef:
Als een vader al zo agressief is tegen de pony, hoe zou het er in dat gezin dan aan toe gaan?! =S

wss heel goed. Vader is allicht 'gewoon' woest op de pony omdat die z'n dochter eraf gesmeten heeft, dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ie binnen het gezin ook agressief is. Toen ik mijn been brak, had mijn vader ook moordneigingen tegenover dat paard (gelukkig stond paard kilometers ver weg haha).

Vind dit een redelijk suggestieve opmerking die je beter voor jezelf had gehouden.


De neiging hebben en het daadwerkelijk doen zijn 2 totaal verschillende dingen. In veel staten in Amerika is het helemaal niet zo vreemd dat als iemand zo kan zijn tegen een dier, dat deze word gezien als een gevaar vormt voor de samenleving. Het op een gruwelijke manier van het mishandellen van een dier kan er zelfs voor zorgen dat iemand gedwongen word tot opname omdat het gevaar die hij vormt voor de samenleving te groot is. Het is zeker iets wat je niet te ligt moet opvatten, tis van veel psygopaten bekend dat ze zijn begonnen met kleine dieren te martellen en doden dus zo gek is die suggestie niet eens.

Maar wat een bal gehakt, ik heb medelijde met dat kind trouwens. Je paps zo kwaad zien is nooit goed hoe jong of oud je ook bent. Ik hoop van harte dat ze die man te pakken krijgen :).

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:49

Ik zou m'n ogen uit m'n kop schamen als mijn papa zoiets zou doen. Arm kind en arme pony, tja idd risico van de sport dat je kunt vallen, hoeft natuurlijk niet altijd de schuld van de pony te zijn. Dus om die meteen als boksbal te gebruiken gaat wel een beetje erg ver he. Ik ben benieuwd hoe ze de betreffende man gaan vervolgen.

Daphne__
Berichten: 12484
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:52

jeetje zeg, en dat zo dicht bij..

arm dier, ik kijk (en doe zelf vaak mee) vaak bij het oefenspringen en daar doen wel meerdere jonkies mee op hun pony's, en er gaat er elke keer wel 1 af.
maar heb nog nooit meegemaakt dat er daarna een pony getrapt wordt..

schrok erg van dit bericht :j