Paarden van echtgenoot Prinses Haya positief op doping

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Paarden van echtgenoot Prinses Haya positief op doping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:37

http://www.dehoefslag.nl


FEI presidente Prinses Haya is in verlegenheid gebracht door niemand minder dan haar eigen man Sjeik Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, de leider van Dubai. Twee endurancepaarden waar de sjeik zelf mee reed zijn tijdens een reguliere dopingcontrole positief getest op respectievelijk Guanabenz, een middel om de bloeddruk te verlagen, en op de anabole steroïde 16b-Hydroxystanozolol. Het voorval komt juist in een periode waarin de FEI haar activiteiten opschroeft om dopinggebruik in de paardensport tegen te gaan.

Sjeik Mohammed bracht op eigen initiatief de juridische afdeling van de FEI op de hoogte. Hij neemt zelf de verantwoordelijkheid, maar zal een intern onderzoek opstarten naar de achterliggende oorzaken van de positieve testen. Prinses Haya heeft in deze zaak afstand gedaan van haar functie als FEI-president. Chris Hodson, de tweede vicepresident van de FEI en advocaat, vervangt haar haar in relatie tot deze zaak. Hoewel endurance geen olympische sport is, heeft Haya, in haar hoedanigheid als IOC-lid, de ethische commissie van het IOC wel op de hoogte gesteld van dit besluit.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Paarden van echtgenoot Prinses Haya positief op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:46

het zal je vent maar zijn

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:56

tessyke schreef:
het zal je vent maar zijn


dat was mijn reactie al toen ik hem op foto zag lang geleden :+

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:06

Even afwachten nog he, hij heeft zelf aan de bel getrokken dus wellicht is het onzorgvuldigheid geweest of kwade opzet van een derde partij. In ieder geval komt dit niet op mij over als opzet en dan doen of je neus bloed.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:08

Het is mij niet duidelijk of die man er verantwoordelijk voor is of iemand anders? Hij neemt wel de verantwoordelijkheid maar hij bracht zelf de FEI op de hoogte??
Misschien heeft de prinses zelf wel de opdracht gegeven.... :D

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:21

vind het gevaar met doping dat iemand die kwaadwillend is, makkelijk grote (publieke) schade toe kan brengen... het is zo makkelijk even iets op een ongezien moment te doen... Dat merk je al met die doping dingen in de basissport. een stalhouder die een medicijn aan het verkeerde paard had gegeven, en dat is dan per ongeluk...

Je weet natuurlijk niet wat hier aan de hand is, maar enige terughoudendheid met beschuldigen is altijd wel zo fijn denk ik...
Vervelend voor die prinses is het in elk geval wel. Sta je mooi te kijk zo met je eigen publiekelijke afwijzing van doping in de sport...

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:26

tja, als je nou echt iemand kwaad wil doen of in diskrediet wilt brengen is dit wel de makkelijkste weg in hun geval....

Ik oordeel nog niet. ik kan me bijna niet voorstellen dat deze man niet weet wat hij doet.
Of hij moet heel dom zijn en gedacht hebben dat hij er wel mee weg kan komen maar op grote wedstrijden wordt zo goed gecontroleerd dat ik me die denkfout ook niet voor kan stellen.

En ik vind het al helemaal niet onwaarschijlijk, mijn paard stond op de HK van 1990 (ja hier, in nederland, in Utrecht) ineens met een bloedvlekje op de hals,kon zijn luiken niet meer open krijgen en liet zijn piepeloris hangen. Dus over vals-spel en jaloezie weet ik genoeg. We hebben het arme beest met toeters en bellen wakker moeten houden. :D Maar degene die dit voor mij in petto had heeft pech gehad, hij is zelfs half slapend goedgekeurd whahaha, een dopingcontrole waren we denk ik echt niet doorgekomen die dag. :D :+ Gelukkig bleef me dat bespaard.

Moet er toch wel iemand een pleurishekel aan je hebben he? In mijn geval niet onwaarschijnlijk. :+ _O- O:)

Ollie23
Berichten: 718
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:55

Of de sjeik heeft princes Haya zelf in verlegenheid willen brengen... }:)

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:05

Ollie23 schreef:
Of de sjeik heeft princes Haya zelf in verlegenheid willen brengen... }:)


Hij heeft immers nog tig vrouwen... :+

Wel heel goed / slim van hem dat hij het zelf ging melden!

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:07

Oeps, niet handig dat het paard van haar eigen man positief wordt bevonden :=

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Re: Paarden van echtgenoot Prinses Haya positief op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:47

Lekker handig :=

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 05:02

Ik oordeel nog niet. De sjeik heeft het zelf gemeld en ik vind het niet meer dan professioneel dat Prinses Haya voor wat betreft dit incident, afstand doet van haar functie. Een uiterst correcte beslissing gezien haar relatie met de sjeik.

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:27

Oeps foutje :=

Hij kan trouwens zo meedoen in een film :P
Afbeelding

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:35

Is dat m, wat een verschrikking :P

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Paarden van echtgenoot Prinses Haya positief op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:18

Nieuw artikel:
http://www.independent.ie/sport/other-s ... 02031.html

Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum has imposed a ban on himself following positive tests for two of his endurance competition horses.

In a statement issued by his office on Monday night, the 59-year-old vice-president and Prime Minister of UAE and Ruler of Dubai, who is a successful competitor in the equestrian sport of endurance racing, said that "following routine post competition testing" carried out by his own staff, two of his horses had tested positive for banned substances.

The Sheikh, who is also a major figure in the world of thoroughbred racing and horse-breeding, stated that "whilst completely unaware and utterly condemning the administration of these substances" he was legally the person responsible and that he had instigated an internal investigation.

He told the FEI of the positive test result last Friday, but competed in an endurance race in the UAE on Saturday. However, he withdrew before the finish which his statement said had the "effect of imposing an immediate ban on himself, despite having not received such a requirement from the FEI at that point."

The news comes as a shock as Sheikh Mohammed is married to Jordan's Princess Haya who, as president of the international governing body, the FEI, has been campaigning vigorously to stamp out drug abuse in equestrian sport.

In her own statement, Princess Haya said on Monday night that she has "recommended that the role of president in this instance, and all matters relating to this subject, be deferred to Chris Hodson (NZL), second vice-president of the FEI, who is himself a lawyer."

This latest development comes just a few days after the Court of Arbitration for Sport (CAS) upheld the appeal of the German Equestrian Federation, which demanded additional sanctions for show jumper Christian Ahlmann whose horse, Coster, tested positive.

The FEI suspended the rider for four months, but the German Federation appealed the decision to CAS which added a further four months and an additional €3,000 in costs.

- Louise Parkes

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:38

Indrukwekkend integere acties van de sheik en de voorzitster.

Wát een goed voorbeeld +:)+

hc

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:35

Laatst bijgewerkt door Winged op 13-04-09 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto veranderd in link

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Paarden van echtgenoot Prinses Haya positief op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:31

Ik heb de beste man en zijn vrouw Haya in Aken van zéér dichtbij (lees 4 meter afstand) meegemaakt tijdens het WK endurance en hij kwam sympathiek op me over. Zijn vrouw helemaal, die hielp mee met het groomen van de ruiters door ze flessen water aan te geven :)