KNHS-SILFIT Masterclass Tuigpaarden start in Uden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

KNHS-SILFIT Masterclass Tuigpaarden start in Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:42

www.knhs.nl


De in 2008 succesvolle Masterclasscompetitie voor Nederlandse tuigpaarden krijgt dit jaar een vervolg. De initiatiefnemers Derk-Jan en Hanneke Mekkes, springruiter Jeroen Dubbeldam en journalist Jacob Melissen hebben niet alleen een nieuwe wedstrijdenreeks opgezet, ook is er met Silfit van Nijhof-Wassink BV uit Rijssen een nieuwe sponsor gevonden. Met acht competitiewedstrijden wordt de KNHS-SILFIT Masterclass 2009 weer een geweldige promotie van het Nederlandse tuigpaard.

Onder leiding van KNHS-jurylid Henk van Dieren en winnaar van de Masterclass in 2008, Harm Jan Veenstra, worden zeven deelnemers geselecteerd uit alle categorieën van tuigpaardrijdend Nederland. Ook de beoordeling van de wedstrijden blijft gelijk aan voorgaande editie, namelijk door een jurypanel bestaande uit een bevoegd KNHS-jurylid en twee prominenten. Voorbeelden hiervan zijn LNV Minister Verburg, Alfonso Romo, Tineke Bartels en Sjef Janssen. De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen vindt plaats op 26 april tijdens het Anky and Friendsconcours in Uden. Uniek voor de Nederlandse tuigpaardensport is dat de KNHS-SILFIT Masterclass ook wordt verreden op 24 mei tijdens de Derby van Hamburg. Op dit concours, waar vorig jaar ruim 80.000 bezoekers kwamen, zijn sinds het jaar 2000 geen shows meer gehouden. De organisatie van dit evenement was tijdens CSI Twente dusdanig onder de indruk van de Masterclass dat hieruit een uitnodiging volgde.

Kalender
26 april: Uden
24 mei: Derby Hamburg
6 juni: Outdoor Gelderland, De Steeg
14 juni: Jumping Etten-Leur
20 juni: CHIO Rotterdam
5 juli: EK springen junioren en young riders Hoofddorp
12 juli: CSI Geesteren
26 juli: CAI Beekbergen (finale)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: KNHS-SILFIT Masterclass Tuigpaarden start in Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:51

Ha leuk dat dit in Uden georganiseerd wordt! Kan niet dichterbij. Ik denk dat ik nog wel even ga kijken als ik thuis ben en zin heb :D

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: KNHS-SILFIT Masterclass Tuigpaarden start in Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:00

Helaas dit jaar niet ergens waar ik ook kom :\ .
Jammer, nouja zie ze verder vaak genoeg op andere concoursen :)