Vechthond valt paard aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:58

Maakt niet uit wat voor ras het is. Een hond die zoiets doet, moet worden afgemaakt. Dat is mijn mening.

jarco
Berichten: 737
Geregistreerd: 10-10-08
Woonplaats: purmerend

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:05

volgens mij kunnen we beter praten over het feit dat die dame eraf is gevallen, paard weggelopen is en dat het beestje behandeld moet worden. Over wat voor honden wel en niet door bijten gaat het verhaal niet over. We zitten op bokt.nl en niet bijt.nl..

arme meid, zal wel verschikkelijk geschrokken zijn ...
ik hoop dat het snel goed gaat met het paardje en dat ze
geen honden fobie heeft gekregen.

Roihi

Berichten: 2906
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:06

ik lees ook veel dat de eigenaar zijn hond maar veel beter onder appel had moeten hebben...
wie van jullie kent de eigenaar en de hond in kwestie eigenlijk? misschien stond de hond wel heel goed onder appel, er kan toch altijd iets verkeerds gaan. Samenkomen van verschillende factoren hebben deze misschien altijd heel brave hond doen "flippen"?
weten jullie veel

Ik zou niet weten hoe ik als eigenaar zou gereageerd hebben moest dit mijn hond geweest zijn.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:08

afmaken die hond. Als het mijn hond was geweest en het ras maakt mij daarbij ook niet uit, wordt ie gewoon ingeslapen. Ik zou er zelf ook geen fijn idee aan over gehouden hebben en weer lekker met de hond te gaan spelen. misschien pakt ie mij dan wel een keer of iemand anders weer. Nee, als dit zou gebeuren, en in deze mate vind ik het ook wel heel erg dan is het gewoon klaar.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:11

ik zou die hond af laten maken..
echt super sneu!!!

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 12:12

Vie schreef:
Laf omdat je niet tussen een bijtende hond en een trappend paard gaat staan? Sorry, ben ik niet met je eens. :n Ik vind dat heel wijs... Ik wil wel eens zien wie er tussen zou gaan staan, volgens mij doen de helft van de mensen in dit topic al in hun broek als ze er nog maar aan denken. En geef ze eens ongelijk? Is overigens niet alleen op jouw bedoeld hoor whisperramse, zag dat nl. al vaker voorbij komen, vandaar ook mijn post. :)

Ik ben het er ook niet mee eens.
Die eigenaar heeft de longen uit zijn lijf staan schreeuwen tegen die hond maar, heeft ook verklaard dat hij hem niet durfde te pakken OMDAT er een trappend paard stond en daarnaast nog 2 paarden in paniek.
Misschien was de eigenaar van die hond wel bang voor paarden en als er dan ineens 3 om je hond heen staan te draaien, kan ik best begrijpen dat hij er niet tussen is gesprongen.

Ik zag ook ergens de opmerking dat deze hond misschien al vaker heeft gebeten. De politie heeft verklaard dat dit NIET zo is en ook de eigenaar was nog niet bekend bij politie.

DyMarvel
Berichten: 1293
Geregistreerd: 03-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:15

verschrikkelijk voor de eigenaar van het paard en de omstanders. Die hond moet idd gewoon afgemaakt worden. Er zou eindelijk eens een test moeten komen. elke hond hoort te luisteren pit, jack, lab maakt niet uit. Mijn honden klein en groot hebben altijd geluisterd. Een hond moet op zn minst samen kunnen met anderen honden. luister zit af blijf sta en kom. elke hond die niet aan die test voldoet heropvoeden en opzoek naar een andere eigenaar of afmaken. ( eigenaar mag na zo'n test geen hond meer hebben)

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:16

ik vind het ook niet nodig om de eigenaar gelijk een verbod te geven,ik denk dat ik best begrijp hoe die zich gevoeld zal hebben,afschuwelijk om te zien dat jouw hond een paard zo aanvalt.

ik denk dat het beter voor de hond is om die te laten inslapen,want als ze vanuit het niets aanvallen,dan kan je ze niet meer vertrouwen.

welk ras maakt niet uit,geen enkele hond is veilig als deze zo reageert
en ja je kan een test willen instellen,maar een dier,welke dan ook, is nooit 100% te voorspellen,ze zullen altijd een eigen instinct en wil blijven hebben

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:27

het intreseerd me eigelijk niet wat voor ras deze hond is,
een hond die zo de overhand heeft genomen kan wat mij betreft afgemaakt worden!!
kom nou, als een mens dit hed veroorzaakt was het een poging tot doodslag /moord geweest nu is het oh wat zielig dit doet ie anders nooit.
als dit mijn hond was geweest had ik dr wel tussen gesprongen overins ,en had m waarschijnlijk zelf even onder handen genomen.wat als de hond op het meisje was afgevlogen toen deze van het paard kletterde? wat dan?

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 12:32

malita04 schreef:
kom nou, als een mens dit hed veroorzaakt was het een poging tot doodslag /moord geweest nu is het oh wat zielig dit doet ie anders nooit.


Inderdaad maar, had deze persoon dan ook de doodstraf gekregen? Ik denk het niet dus waarom de hond dan wel meteen de zwaarste straf mogelijk opleggen? Hij kan toch net zo goed met een muilkorf en eventueel aangelijnd rondlopen?

En als de rollen omgedraaid waren geweest? De hond liep netjes aangelijnd door een bos, een paard wil hem inhalen en tijdens het inhalen haalt dat paard zonder reden uit waardoor de hond gewond raakt. Hadden we dan met z'n alle geroepen dat dat paad maar afgemaakt had moeten worden? Nee natuurlijk niet, dan is het weer de schuld van de hondeneigenaar. Die arme mensen kunnen nooit wat goed doen. :(:)

rockwitch

Berichten: 11751
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:33

Allereerst is dit natuurlijk echt afschuwelijk voor het paard en de eigenaresse en eigenlijk iedereen die hierbij betrokken was.

Ten tweede, een hond kan zijn kaak niet op slot zetten. Een staff of bullmastiff of andere honden van het type bull hebben een enorme stapel kaakspieren die ervoor zorgen dat ze een bijtkracht hebben van een paar honderd kilo.
Daar kunnen ze niks aandoen, dat is gewoon de bouw. Ook werk ik inmiddels al een aantal jaren met allerlei verschillende honden, op verschillende manieren (DA assistente, training, verzorging in pension) en ik ben alleen nog maar gebeten door een Golden Retriever en een Mechelaar, oh ja en een paar jacks. De staffs waren eigenlijk geen van alle agressief of had ik het idee dat ze niet helemaal in orde waren zeg maar.
Het is gewoon jammer dat je vaak (ik zeg vaak niet altijd) een bepaald type eigenaar hebt die voor deze rassen kiest. En ik ben zelf echt compleet verliefd op alles wat op een bull lijkt, dus misschien ben ik wel bevooroordeeld. Maar ik weet wel dat dit type juist goeie gezinshonden zijn, alleen helaas vallen ze gewoon vaak in de verkeerde handen en zijn ze dan iets makkelijker agressief te trainen als een andere hond. En dat is gewoon heeel erg zonde van het ras.
En nu wil ik niet zeggen dat in dit geval de eigenaar de hond verkeerd heeft opgevoed, er kunnen heel veel dingen de hond getriggerd hebben om tot dit over te gaan. Het is gewoon jammer dat het paard de dupe ervan is geworden.

Ik denk wel dat de hond beter ingeslapen kan worden, want hoe leuk is je leven als je altijd met een muilkorf om moet lopen? Als hij dan een keer gepakt wordt kan hij zich niet verdedigen.

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:34

Eerst en vooral wil ik zeggen dat zo'n hond onmiddelijk een spuit moet krijgen en naar de eeuwige jachtvelden mag vertrekken van mij.

Daarnaast vind ik dat de eigenaar van de hond al de schade moet vergoeden aan de slachtoffers van dit gebeuren.

Gelukkig zijn de meiden niet gebeten maar ik wil ze toch veel sterkte wensen. Want dat is niet niets zo aangevallen worden door een hond. Daarnaast hoop ik dat het paardje helemaal beter wordt!

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:37

van mij mag de doodstraf ook ingevoerd worden het rerchtssysteem is toch veel te mild.hoeveel mensen zijn er niet vermoord door seriemoordenaars en hoeveel kinderen vallen niet ten prooi door verkrachters mogen ze van mij ook(mits bewijs) ook de doodstraf geven hoor.
bovendien een hond die deze overhand heeft is naar mijn mening zo gemaakt honden zijn niet agresief van nature, goed het blijven beesten en kunnen een keer happen maar zo danig doorgaan kan dr bij mij niet in deze honden(wat voor dier dan ook) zijn niet te vertrouwen en zullen naar mijn ervaring dit vaker doen de volgende keer is het een mens of erger nog een kind?
Laatst bijgewerkt door malita04 op 13-04-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:38

Willen jullie nu echt zeggen dat de eigenaar van de hond de doodstraf moet krijgen?

Sorry... Maar dat vind ik een brug te ver...

Dat de hond in zo'n situatie ingeslapen moet worden spreekt voor zich en is in mijn ogen geen doodstraf maar een veiligheidsmaatregel.
Laatst bijgewerkt door lindake op 13-04-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Roihi

Berichten: 2906
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:39

djoya schreef:
verschrikkelijk voor de eigenaar van het paard en de omstanders. Die hond moet idd gewoon afgemaakt worden. Er zou eindelijk eens een test moeten komen. elke hond hoort te luisteren pit, jack, lab maakt niet uit. Mijn honden klein en groot hebben altijd geluisterd. Een hond moet op zn minst samen kunnen met anderen honden. luister zit af blijf sta en kom. elke hond die niet aan die test voldoet heropvoeden en opzoek naar een andere eigenaar of afmaken. ( eigenaar mag na zo'n test geen hond meer hebben)


dan wil ik de dag zien dat jij voor deze test faalt.
wat een gezicht zul je dan trekken als al je andere honden dan worden afgenomen en herplaatst en dat je geen honden meer mag houden.
belachelijk.
Er zal altijd wel een moment zijn dat je hond een keertje "minder" luistert door samenloop van verschillende factoren en dat kan iedereen en elke hond overkomen.

rockwitch

Berichten: 11751
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:41

Zo'n test is nooit helemaal betrouwbaar. Het wordt vaak op een vreemde omgeving gedaan met situaties die ontzettend bedreigend zijn voor honden, wat voor hond dan ook. Ik zou als ik sommige dingen in zo'n test kijk, alleen maar blij zijn als mijn hond even duidelijk maakt dat hij daar niet van gedient is. Als je een hond hebt die op dat soort dingen totaal niet reageerd is hij redelijk levenloos zeg maar.

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:44

@ lindake:
ik wil niet zeggen dat de eigenaar de doodstraf moet krijgen hoor ,er werdt gezegt in voorgaande post:als dit een mens was geweest dat hij/zij dan voor poging tot dood/moord had gekregen,dus zou de hond van mij een spuit mogen hebben.
er werdt toen gezegt dat een mens ook geen doodstaf zou krijegn en hier heb ik op gereageerd dat ze de doodstraf mogen invoeren voor seriemoordenaars en verkrachters,heb niks gezegt over de eigenaar van de hond,even lezen

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:47

Ow... cava :). Excuses :o

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:52

geeft niet gewoon een communicatie fout hihi

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:49

een dier en een mens kan je toch niet helemaal vergelijken denk ik zo.

dat de eigenaar van de hond de medische kosten van het paard betaald zou ik zeer redelijk vinden naar de eigenaresse van het paard.

Rose21

Berichten: 222
Geregistreerd: 14-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:57

ik vind dat als die hond geen steekje los heeft hij niet ingeslapen hoeft te worden. er is ook nog zoiets als een muilkorf. en ik weet niet of iemand ooit cesar millan kijkt maar die heeft een roedel van zo'n 40 honden waar het overgrote deel pitbulls van zijn die rechtstreeks uit de vechtring komen. deze honden leven allemaal samen, slapen samen en eten uit 1 bak. als er niet letterlijk een steekje los zit bij een hond dan kan hij echt wel opgevoed worden! De vraag is alleen of de eigenaar hiertoe in staat is....

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:03

Snoevie schreef:
een dier en een mens kan je toch niet helemaal vergelijken denk ik zo.

dat de eigenaar van de hond de medische kosten van het paard betaald zou ik zeer redelijk vinden naar de eigenaresse van het paard.

theoretisch gezien is een mens een dier. Maar dat vergeten we maar al te graag... :)
Ben het voor de rest met je eens.

Vind het helaas ook typisch. De hond heeft geen steekje los? Juist, elke hond valt uit het niets een paard op zo'n agressieve manier aan :j Muilkorfje... Zullen we dan moordenaars ook maar weer straat op sturen met handen die onbruikbaar gemaakt worden (dus niet definitief onbruikbaar he. Als die thuis is mag die gewoon weer vrij)? Hij heeft toch geen steekje los :n En als die dan een keer weg glipt ? Achja, jammer voor het volgende slachtoffer. ;)

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:41

idd phaeagirlke!!

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:54

Wat een naar verhaal zeg, het zou je maar overkomen, bah.
Echter als mijn hond dit had gedaan was het meteen einde verhaal.

Wat ik verder ook naar vind is dat het woord ''vechthond'' gebruikt wordt in de titel, hoezo vooroordelen nog meer in de hand werken?
Verder lees ik ook een hoop poeha van mensen die denken iets te weten, hou het allemaal lekker voor je tot je zeker bent van je info, wat een nonsens staat er tussen zeg!

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:01

een vechthond is een vechthond omdat de mens hem zo heeft gemaakt zoals ik eerder zei zijn honden vredelievende dieren maakt niet uit wat voor rasdus deze stelling is ook tegen mijn priciepe's er zijn zat honden van bepaalde rassen(zoals hier het woord vechthond gebruikt wordt) die heerlijk in een gezin kunnen geplaatst worden denk alleen dat bepaalde mensen in hun achterhoofd moeten houden dat het allemaal dieren zijn en soms gehapt kan worden om een pebaalde rede maar zomaar doorbijten zoals in koptekst kan natuurlijk niet ongeacht het ras.