Paard gewond na aanrijding met onbekende motorrijder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:48

MarChak schreef:
'Menner verliest controle' is ook subjectief. Weet jij zeker dat hij voor het ongeluk controle had?

Ga dan voor "Aanspanning tijdens rit op openbare weg omgeslagen met schade aan geparkeerde auto's ". Dat zijn feiten.


Correct opgemerkt +:)+

hc

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:21

hc: ;)
Ook in het laatste krantje geen nieuwe feiten meer, alleen dat de politie nog steeds op zoek is naar de motorrijder.

FannyV
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:09

Ik en mijn man rijden beide motor maar het lijkt me gewoon normaal om vaart te minderen.

Nu weet ik natuurlijk dat een paard heftig kan reageren maar veel mensen hebben daar echt geen idee van.

Zouden ze vragen over moeten stellen in het theorie examen van de motor en auto. Dan weet iedereen dat
een paard (met of zonder wagen) een gevaarlijke situatie kan veroorzaken en dat ze het dier voor moeten laten
gaan (stoppen dus), of in ieder geval zeker vaart minderen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard gewond na aanrijding met onbekende motorrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:10

ik heb gevaarlijke dingen liever snel voorbij dan eeuwig achter me hangen :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:00

KiWiKo schreef:
ik heb gevaarlijke dingen liever snel voorbij dan eeuwig achter me hangen :)

Daar geef je ook meteen een probleem aan.
De ruiterij klaagt wel altijd hoe ze gepasseerd worden, maar ze zijn zelf ook niet duidelijk in wat ze nu wél willen.

Ik heb ooit een topic geopend met de vraag hoe Bokkers op hun paard gepasseerd zouden willen worden door fietsers.
Ik had er graag een poll bij gezet (maar ik heb geen idee hoe je dat doet), maar de reacties gaven toch best een duidelijk beeld: Iedereen wilde wat anders.

FannyV schreef:
Zouden ze vragen over moeten stellen in het theorie examen van de motor en auto. Dan weet iedereen dat
een paard (met of zonder wagen) een gevaarlijke situatie kan veroorzaken en dat ze het dier voor moeten laten
gaan (stoppen dus), of in ieder geval zeker vaart minderen.
Hoe zou je dat dan moeten samenvatten tot een eenduidig advies dat aan automobilisten, motorrijders en andere verkeersdeelnemers gecommuniceerd kan worden?
Wat voor antwoorden zou je op bijvoorbeeld een theorie-examen goed moeten rekenen?

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:32

oomens schreef:
Ik heb ooit een topic geopend met de vraag hoe Bokkers op hun paard gepasseerd zouden willen worden door fietsers.


Uiteraard vanuit hun eigen rechtsversie op het fietspad rijdend want op de rijbaan is het te gevaarlijk }>

hc

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Paard gewond na aanrijding met onbekende motorrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:00

Moderatoropmerking:
Het gaat hier zo langzamerhand offtopic. Graag terug ontopic :)