Nieuw avontuur voor Hans Peter Minderhoud en Nadine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Nieuw avontuur voor Hans Peter Minderhoud en Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 10:16

http://www.bndestem.nl


Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en zijn Nadine
foto: http://www.sjoert.com

Heeft een paard last van jetlag? Hans-Peter Minderhoud vreest van wel. Morgen komt de voormalige inwoner van Westkapelle met zijn paard Exquis Nadine voor het eerst in actie bij de wereldbekerfinale dressuur in het Amerikaanse Las Vegas.

Het is afwachten of de merrie voldoende geacclimatiseerd is om een topprestatie te kunnen leveren.

Hans-Peter Minderhoud en Nadine racen nog steeds met grote, verfijnde sprongen door de wereld van de dressuur. Sinds hij zijn merrie begin 2006 naar Grand Prix-niveau stuurde, maakt Minderhoud razendsnel carrière. Na het goud op het EK voor landenteams in Turijn (2007) haalde hij zilver in de landenwedstrijd van de Olympische Spelen in Hongkong en werd hij daar vijfde individueel.

De wereldbekerfinale is een nieuw, ongewis avontuur. Nadine vloog vrijdag naar de VS, Minderhoud volgde een dag later. Vanwege de quarantaine en de medische keuring kon het koppel pas maandag voor het eerst kan trainen. En morgen al begint het toernooi met de Grand Prix. ,,In Hongkong viel alles mee ", herinnert Minderhoud zich. ,,Maar toen waren we er al drie weken van te voren."

Daar komt bij dat de hal waarin de wedstrijden gehouden worden enerzijds reusachtig groot is, maar anderzijds ook heel klein. ,,Er passen drie keer zoveel mensen in als bij Indoor Brabant. Maar de ring is veel kleiner. De 20 bij 60 meter passen er nauwelijks in. Je kunt er bijvoorbeeld niet omheen rijden. De mensen op de eerste rij hangen met hun benen bijna boven de ring en dat is heel spannend voor een paard", weet de dressuurruiter met Walcherse roots.

Extra moeilijk wordt het wanneer het Amerikaanse publiek zijn uitbundigheid laat zien. Minderhoud was ook twee jaar geleden bij de wereldbekerfinale in Las Vegas, toen zijn vriend Edward Gal zich geplaatst had met het paard Gribaldi. ,,Als je binnenkomt, begint het publiek te klappen en als je mooi uitstrekt, gaat het joelen. Ook dat zijn de paarden niet gewend. Ik ben heel benieuwd hoe Nadine zich houdt onder deze omstandigheden. Haar kennende denk ik dat ze het spannend vindt."

Hoop heeft Minderhoud desondanks wel, en met recht. Zijn paard past zich doorgaans razendsnel aan aan de omstandigheden. Vorig jaar, toen Nadine in Den Bosch debuteerde op Indoor Brabant, was de merrie in de overbevolkte hal behoorlijk nerveus. Dit jaar was ze een stuk rustiger. ,,Nadine was heel meegaand. Het wordt steeds makkelijker haar te rijden en dat betekent dat je minder fouten maakt. Er is dus nog steeds progressie." Dat wordt ook in punten uitgedrukt. Een maand geleden tijdens Indoor Brabant, de laatste voorwedstrijd van het wereldbekercircuit, haalde de combinatie in de Grand Prix zijn op een na hoogste score ooit. In de kür op muziek ging het pr eraan ,,En toen werden we toch nog maar vijfde ", analyseert Minderhoud.

,,De concurrentie wordt steeds groter, vooral in Nederland. Anky met Salinero, Adelinde Cornelissen met Parzival en Edward straks met Totilas zijn voor mij moeilijk te verslaan. Als ik op het EK of WK een plaats in de Nederlandse ploeg wil krijgen, moet ik concurreren met Imke Schellekens-Bartels met Sunrise. Maar die strijd durf ik wel aan."

Verwant artikel

[ON] Wedstrijdschema wereldbekerfinales Las Vegas
[ON] Kleine finale Las Vegas geschrapt

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nieuw avontuur voor Hans Peter Minderhoud en Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:41

Ben benieuwd! kunnen we dit ergens zien op internet?

wens ze igg alvast veel succes :)

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:19

Het zal inderdaad niet meevallen je nog in het team te rijden als Anky, Adelinde en Edward in topvorm zijn :=

Hermoso_13
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuw avontuur voor Hans Peter Minderhoud en Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:28

Edward verdiend wel weer een plaatsje in de top! We hebben gewoon een luxe probleem met al die super ruiters

Rodano
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-04-09

Re: Nieuw avontuur voor Hans Peter Minderhoud en Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:00

Op woensdag 29 april komt hij naar Loosdrecht een clinc geven op het feestweiland! het word helemaal top!
Suc6!

lego
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:02

Hans Peter is echt een topruiter! Ik heb nog nooit een ruiter gezien die zo stil zit als hem, alsof hij er boven zweeft! Een paard mag blij zijn met zo'n ruiter.

Steefjevos

Berichten: 1691
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:55

Oei, spannend! Hopelijk zal ze goed gaan presteren. Ik wens hem veel succes, de omstandigheden klinken niet perfect, maar zo'n toppaard met zo'n topruiter moeten toch wel íets gaan presteren :) Succes!

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:22

ben benieuwd hoe Nadine het gaat doen, het 'probleem' met zo'n kleine rijhal en veel mensen en uitzinnig publiek dat heeft natuurlijk iedere ruiter.