Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:45

Is toch algemeen bekend dat dit gebeurd?
Heb dit soort verhalen al zo vaak gehoord....
Stel dat ik moet kiezen tussen slacht of inslapen dan kies ik denk toch voor inslapen.
Kan je met je eigen ogen zien dat je paard dood is.

Maar hoop dat ik die keuze nooit hoef te maken....

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:14

Cassidy schreef:
Voor iedereen die denkt dat de chip de garantie is om een eenmaal gestolen paard weer terug te krijgen (als het al gevonden wordt en niet zomaar in het slachthuis beland waar OOK niet gekeken wordt naar de chip) wil ik even verwijzen naar het verhaal van Tinker Swiebertje, die na diefstal twee jaar zoek was, in Engeland teruggevonden werd en uiteindelijk pas bij zijn eerste baasje terug kon komen omdat het nieuwe baasje afstand van hem deed.

Voor zoverre de toegevoegde waarde van de chip bij diefstal van je paard.


Swieber is teruggevonden in Luxemburg, is tweemaal gecontroleerd via zijn chip en is zonder kosten teruggekeerd bij zijn eigenaar in Nederland door bepaalde personen, de uitspraak van de rechter in Luxemburg, het prachtig politiewerk van de politie in Luxemburg, niet omdat zijn koper-baasje afstand van hem deed.
De chip kan altijd helpen om gestolen paarden op te sporen, alleen is er nu een handel in neutrale paspoorten.
Belgische paarden, BWP brandmerk, Belgische chipnummer in bezit van een Belgisch paspoort, paard wordt gestolen, krijgt in Nederland een neutraal paspoort met Belgisch chipnummer, geen vermelding van BWP brandmerk, niet op tijd verkocht, hup dan maar naar Engeland.
Tevens zijn er verzekeringen die zoeken naar verzekerde gestolen paarden, toevallig hoog verzekerd, die plots uit de stal of weide verdwijnen, is dit de schuld van de verzekeringen?
Vanaf 1.07.2009 zou de Europese databank in voege moeten gaan, maar als de eigenaars hun paarden niet laten chippen hoe kunnen ze dan gecontroleerd worden.
Een afgekeurd paard voor de sport kan nog een heel goed leven als recreatiepaard hebben, tenslotte zijn het de eigenaars die moeten opkomen voor hun paarden, die bepaalde eisen moeten stellen als het paard moet geslacht of ingeslapen worden.
Zolang er malafide personen zijn, zolang zullen er malafide zaken gebeuren, als ieder voor zijn eigen uitmaakt, alle risico's vermijden, eerlijk zijn, en het beste voorhebben met het paard, schakel je al een heleboel dingen uit. Koop op dit moment geen paard meer zonder gekend en geregistreerd chipnummer, voor Belgie zeker paspoort en mutatiedokument en
kontrole bij een neutraal paspoort of de juiste beschrijving van het paard vermeld staat, dan ben je op de goede weg.

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 01:23

Sammie schreef:
Nieuwsredactie
De dierenbescherming wil diverse maatregelen gaan treffen om deze wanpraktijken in de toekomst te voorkomen. Een belangrijke maatregel is onder andere de verplichting om de medische status van het paard in het paspoort te noteren, dit moet dan worden gedaan door een erkende paarden- of dierenarts. Het paspoort wordt op deze manier inzichtelijk gemaakt, waarbij duidelijk wordt wat het paard heeft gemankeerd en in sommige gevallen wanneer en voor welke functie het is afgekeurd. Daarnaast is het ook van belang dat mensen die een paard willen kopen, hoe goedkoop ook, zich inlezen en voorbereiden op deze aankoop. Niet alleen op financieel en medisch gebied, waarbij gedacht wordt aan onderhoud, huisvesting en verzorging, maar ook dient er gedacht te worden aan hoe de aankoop het best geregeld kan worden. Zolang paarden en pony’s te gemakkelijk worden verkocht, blijft het handelen in het goedkope segment een lucratieve handel. Het moge duidelijk zijn dat het welzijn van het betreffende dier hierbij in het geding komt.
[VN] Onderzoek naar handel in afgekeurde paarden


Sorry Sammie, maar de verplichting om de medicijnen die werden toegediend en de uitgevoerde medische ingrepen MOETEN al sedert ten minste 2 jaar in de paspoorten op de medische bladzijden vermeld worden. In veel paspoorten ontbreken nog die medische bladen en dus zijn die paspoorten volgens de europese wetgeving ONGELDIG. Ook de volledige schets van het paard is verplicht en ook die ontbreekt in véél paspoorten wat de geldigheid in vraag stelt.
Voor wat die Europese databank betreft wil ik even uw aandacht vestigen op de nieuwe Europese Verordering 504/2008 die op 1 juli 2009 van kracht wordt en die ondermeer het volgende vermeld :
"Artikel 22
Communiceren over codes van databases van instanties van afgifte
De lidstaten maken de namen, adressen, inclusief contactgegevens, en met het UELN compatibele identificatiecodes van zes tekens van de databases van de instanties van afgifte op een website beschikbaar voor de andere lidstaten en voor het publiek.
Om de lidstaten te ondersteunen bij het openbaar maken van dergelijke informatie stelt de Commissie een website beschikbaar waarop iedere lidstaat een snelkoppeling naar zijn nationale website zet.
Artikel 23
Centrale databases en hun onderlinge samenwerking en contactpunten
1. Een lidstaat mag besluiten dat de instantie van afgifte de in artikel 21 bedoelde gegevens betreffende paardachtigen die zijn geboren of geïdentificeerd op zijn grondgebied, dient toe te voegen aan een centrale database of dat de database van deze instantie van afgifte dient te worden gekoppeld aan die centrale database ("de centrale database").2. De lidstaten werken bij het gebruiken van hun centrale databases samen overeenkomstig Richtlijn 89/608/EEG.
3. De lidstaten maken de naam, het adres en de met het UELN compatibele identificatiecode van zes tekens van hun centrale database op een website beschikbaar voor de andere lidstaten en voor het publiek.
Om de lidstaten te ondersteunen bij het openbaar maken van dergelijke informatie stelt de Commissie een website beschikbaar waarop iedere lidstaat een snelkoppeling naar zijn nationale website zet".

Vraag is alleen maar hoé geïnteresseerd de databanken in de lidstaten zullen zijn om deze gegevens bekend te maken (wat tevens de mogelijkheid zou scheppen om gestolen paarden terug te vinden).
U kan die nieuwe verordering op de volgende link bekijken : http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:NL:HTML

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:52

Het is toch prachtig dat er paardenmensen zijn die heel veel weten en die ons altijd kunnen helpen, die steeds op de hoogte zijn van de wetten en paardenreglementen.
Hartelijk dank mevrouw Vandercapellen, U bent steeds een steun voor alle problemen en vragen.

trekruiter

Berichten: 206
Geregistreerd: 24-12-08

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:37

wat is een chip waard,,?
Op de zwarte markt 15€!
En papier is en blijft gewillig,als ze al met een goeie kleurencopie vals geld kunne maken,
beeld je dan eens in ,wat je kan doen met een goede computer,een scanner,en een kleurenprinter!
Als ze zelfs al een Ferrarri kunnen namaken----

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:07

Indien alle mensen zo negatief zouden denken, zouden er nooit grote denkers opstaan die een betere wereld willen maken.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:16

cappelstud schreef:
Indien alle mensen zo negatief zouden denken, zouden er nooit grote denkers opstaan die een betere wereld willen maken.


Dat is niet negatief denken, het is de realiteit.
Overheden denken steeds maar meer uit zonder alles goed te overzien of te overdenken.
Vanuit 'het veld' willen ze niets horen omdat ze doodgewoon niet willen horen dat ze toch niet zo ingenieus zijn als ze zelf graag geloven.
Ondertussen komt er een regeltje zus en een regeltje zo terwijl iedereen zo langzamerhand wel weet dat je geen enkele registratie waterdicht krijgt. In het bijzonder als je gebruik wilt maken van technologie omdat het voor veel mensen een sport is om al, voordat de technologie op de markt is, de boel te kraken.

Het is een utopie te stellen dat je diefstal tegen zou kunnen gaan met een goede registratie. Of een dierziekte uitroeien for that matter omdat er altijd mensen zijn die zich niet aan de regels zullen houden.
En ondertussen is volgens mij iederéén het wel spuugzat dat wij steeds meer aan flutregeltjes gebonden zijn die weliswaar de bedenkers ervan leuk aan het werk houden maar ons alleen maar klauwen geld kost terwijl het niets anders oplevert dan een hoop rompslomp.

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:24

Waarom gebruikt men die woede dan niet om te reageren tegen de dingen die men spuugzat is, maar blijft men jammeren en commentaar geven zonder enig resumltaat? Nieuwe regels : milieuwet op de mestuitstoot, nieuwe regels voor dierenverplaatsingen en wie reageert ? Niemand! En wat doet men ertegen ? Niets!
Op deze houding rekent men van hogerhand, dan moeten zij niets veranderen aan hun regeltjes

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:29

Sorry Cappelstud, ik ben al jaren bezig met de politiek en uit mijn woede wel degelijk.
Niet dat het veel verschil maakt want tot nu toe is er nog geen re*t verandert.

'Ze' willen niet luisteren omdat in Den Haag en Brussel gezichtsverlies een absolute doodzonde is. Dus zullen ze als rechtgeaard politicus ook nooit toegeven dat de chipregeling of andere vormen van identificatie niet waterdicht is maar ook geen enkel ander systeem dit zal zijn.

Politici luisteren liever naar de lobyisten van grote bedrijven. Dat brengt geld in het laatje en daar kunnen ze wat mee.
Kl**tz*kken (*$%%(*))*^%^%

Zij leven bij het motto: Liever ten hele gedwaald dan ten halve gekeerd.
Een normaal mens zou het andersom doen maar ja, normale mensen zitten niet in de politiek

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:45

Nochtans heb ik vanaf 1962 politiek contact gehad in België en moet zeggen dat ik toch wel dingen heb kunnen doen veranderen. Als ik zie hoe er in de loop der jaren geknoeid is met paarden door malafiede handelaars, als ik zie hoeveel paarden er gestolen werden in België, dan vind ik het wél belangrijk dat er een registratie van de paarden komt die de oprechte eigenaar/koper de gelegenheid geeft zich een dier aan te schaffen waarvan de échte gegevens in het paspoort staan en geen fictieve. Ik ben géén voorstander om paarden voor de slacht te bestemmen, maar als er dan toch paarden naar de slacht gaan dan vind ik het belangrijk dat er geen residuen van toegediende medicijnen in de menselijke voedselketen komt.
Weinigen geven zich rekenschap, maar kan u zich indenken wat het gevolg is voor iemand die reeds veel medicijnen slikt en via het vlees nog eens een ongewenste hoeveelheid naar binnen zou krijgen. Ik heb vergaderd in Brussel en ik weet dat de mensen van de Europese Commissie een perfect systeem WILLEN vinden, maar zelfs onze menselijke paspoorten zijn niet sluitend, hoe wil je het dan voor de dieren voor mekaar krijgen. Dus zullen wij moeten roeien met de riemen die wij hebben en hopen dat het huidige systeem uit zijn kinderziekten zal groeien en er stilaan een internationale uitwisseling zal gebeuren van gegevens via de website die de Europese Commissie ter beschikking wil stellen van de deelstaten.
Er was een uitstekend onbetwistbaar identificatiemiddel in ontwikkeling, namelijk de irisscan in de US en nadat een grote internationale multinationale firma zich heeft aangediend bij de ontwikkelaar van dit project hebben wij plotseling niets meer gehoord. Ra, ra, wat er gebeurd is ? ? ? ? ?

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:30

ranna schreef:
Het is een utopie te stellen dat je diefstal tegen zou kunnen gaan met een goede registratie. Of een dierziekte uitroeien for that matter omdat er altijd mensen zijn die zich niet aan de regels zullen houden.
En ondertussen is volgens mij iederéén het wel spuugzat dat wij steeds meer aan flutregeltjes gebonden zijn die weliswaar de bedenkers ervan leuk aan het werk houden maar ons alleen maar klauwen geld kost terwijl het niets anders oplevert dan een hoop rompslomp.


Ik quote even wat ik eerder schreef om niet nogmaals hetzelfde te hoeven typen.

Er ís geen waterdicht systeem te bedenken. En wat er ondertussen aangerommelt wordt in de politiek is halfgebakken en de kosten worden steevast op ons afgewenteld.

Tja, wat is er gebeurd met de irisscan... wie het weet mag het zeggen. Het zal toch niet zo zijn dat het grote geld weer heeft gewonnen? :7

Mijn contacten met de politiek is niet alleen op paardengebied, ook op gezondheidgebied van ons. Wel eens gehoord van de Codex Allimentararius? Een regelgeving die m.i.v. volgend jaar van kracht gaat. Een Napoleontaanse wet die grote invloed op ons voedsel zal hebben maar je hoort of ziet er niets van in de media. Als je de politiek benadert krijg je niets anders te horen als: 'slaapt u fijn verder en maak u geen zorgen, wij zorgen goed voor u' en gij gelooft dat???

Als jij wel dingen verandert krijgt doe je iets beter dan ik.
Wat voor bewijs er ook aangedragen wordt, de stoomwals, die politiek heet, is niet te stoppen.

Als een registratiesysteem er enkel was voor ons bestwil en dat van onze paarden zou ik er vrede mee hebben. Maar we weten allemaal dat er wat anders achter zit maar goed, om het onder die noemer bij het gepeupel te brengen is niet handig weten ze in de politiek. Dus brengen ze het met een sprookje waarvan ze hopen dat we het geloven.
Helaas, ik geloof de politiek al jaren niet meer.
Jaren geleden, toen ik nog geen contact met hen had, hun werkwijze nog niet van dichtbij had gezien, was ik nog zo naïef te denken dat we in een democratie leefden. Dat de overheid er voor ons was en ze ter goeder trouw beslissingen namen omdat ze oprecht dachten dat het goed voor ons allemaal was.
Ik dacht ook, dat als zij een beslissing namen die verkeerd uitpakte in de praktijk en ze hiervan op de hoogte werden gesteld, ze stappen zouden ondernemen om dingen ongedaan te maken - sjonge, was ik naïef of niet? 8)7

Maar zoals ik al eerder schreef is gezichtsverlies in de politiek een absolute doodzonde. Je mág niet toegeven dat je er mss toch niet helemaal zo goed over hebt nagedacht. En je laat je al helemáál niet door een doodsimpele burger vertellen wát je bent vergeten mee te nemen in je overwegingen.

Ik ben blij te horen dat het in België schijnbaar anders is hoewel ik me wel afvraag waarom daar dan een chipverplichting is zonder alternatief. Was iedereen in België zo voor? Geloofden ze allemaal in de sprookjes die verteld werden door politici dat niemand een alternatief wilde?

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:13

Men heeft in België geen alternatief gegeven ondanks dat die mogelijkheid door de europese regels toegelaten was en de Belgische inwoners hebben ook niet zo gereageerd als de nederlandse mensen. Er stond trouwens ook in die Europese regels dat de oudere paarden niet moesten gechipt worden (heb daarvan een geschreven E-mail tussen Belgische autoriteiten wat bewijst dat zij dat wisten maar stilletjes verzwegen) en toch werden ook de eigenaars van deze oude paarden aangezet om te chippen. Een echte geldkwestie. In België kregen zij niet meer de subsidies zoals voorheen, maar MOESTEN de stamboeken zich in de confederatie verenigen om het hele chipgedoe te regelen en de subsidies gingen dan naar die confederatie die dat geld zou beheren en "verdelen". Zij hebben een databank, maar op het ogenblik heb ik niet de indruk dat er fel gebruik wordt gemaakt om de data te verifiëren. Nederland heeft voor zover ik weet nog geen databank, maar men kan hun gegevensbank als iets soortgelijks beschouwen. De Belgische confederatie wordt in feite beheerd door de BWP (Belgisch warmbloedpaard) wat gelijk staat met jullie KWPN (Koninklijk Warmbloedpaard). Onze Belgische mensen geloofden niet in sprookjes, maar hebben gemord en zich dan weer bij de feiten neergelegd (zoals een echte Belg altijd doet). Ik kan nog altijd niet begrijpen dat er ooit Belgen zijn geweest die een Gulden sporenslag hebben gestreden, dat Cesar ooit zou verteld hebben dat de Belgen de dappersten onder de galiërs waren en dat er ooit in België mensen hebben geprotesteerd in de witte mars. Wàààààr zijn die mensen dan als zij voor hun rechten moeten opkomen ?????

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:47

cappelstud schreef:
Wàààààr zijn die mensen dan als zij voor hun rechten moeten opkomen ?????


Ik zoek met je mee maar dan aan Nederlandse kant!

Het is echt om te janken wat iedereen over zijn kant laat gaan. altijd maar de weg van de minste weerstand kiezen. Steeds nog willen geloven dat de overheid dingen écht wel goed heeft uitgezocht voordat ze iets in- en/of doorvoeren. Ik heb sterk de indruk dat mensen het wel handig vinden als er voor hen wordt gedacht i.p.v. dat ze zelf de som maken.

Afijn, mocht jij intussen mensen vinden die voor hun rechten opkomen wil je er dan ook een stel naar Nederland sturen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:46

Ik heb mijn paarden niet laten chippen, en maak gebruik van de alternatieven die de Nederlandse wetgeving me tot nog toe biedt. Dat is dus: DNA en paspoort. Mocht ik ooit een ander veulen krijgen en er geen DNA meer mogelijk is, gaat er toch echt geen chip in mijn paard! Kunnen ze op hun kop gaan staan, en me vervolgen tot aan het Europese Gerechtshof, aan mij gaan ze een slechte krijgen!

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:09

Heb deze week nog een bericht uit de USA gekregen van de ontwikkelaar van de irisscan. Heb echter reeds in het verleden hem duidelijk gemaakt dat het veel te lang duurt eer de irisscan in gebruik wordt genomen.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:36

cappelstud schreef:
Heb deze week nog een bericht uit de USA gekregen van de ontwikkelaar van de irisscan. Heb echter reeds in het verleden hem duidelijk gemaakt dat het veel te lang duurt eer de irisscan in gebruik wordt genomen.


Wanneer denkt hij het dan op de markt te kunnen brengen?
Als alle paarden gechipt zijn? 8)7 }:)
Heb ernstig mijn twijfel of hij überhaupt wel zo'n ding heeft zo langzamerhand. Er wordt al zo lang over gepraat maar nog nooit wat van gezien.

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:59

Weet je Ranna, ik ben eens naar al uw vorige berichten gaan kijken (uw profiel was spijtig genoeg niet ingevuld) maar ik vind dat u over het algemeen (in vele verschillende onderwerpen) steeds negatief bent. Ik heb het gevoel dat u niet tevreden bent en dat is spijtig. Voor wat de irisscan betreft, moet ik u vertellen dat wij met een HELE groep mensen van verschillende officiële organisaties in België en in Nederland (ook in Duitsland) al lang bezig zijn om de irisscan naar Europa te krijgen. Dat vraagt een heleboel werk (voorbereiding die wij al gedaan hebben in de nederlandse en de engelse taal) maar het is gemakkelijk als mensen zoals u negatief commentaar geven en niets doen. Mochten wij het hier rond krijgen dan bent u waarschijnlijk mee van de eersten om u aan te melden ????? Wil u eens de werking van de iris scan bekijken, ga dan eens zien naar : http://www.iristrac.com/

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:25

cappelstud schreef:
Weet je Ranna, ik ben eens naar al uw vorige berichten gaan kijken (uw profiel was spijtig genoeg niet ingevuld) maar ik vind dat u over het algemeen (in vele verschillende onderwerpen) steeds negatief bent. Ik heb het gevoel dat u niet tevreden bent en dat is spijtig. Voor wat de irisscan betreft, moet ik u vertellen dat wij met een HELE groep mensen van verschillende officiële organisaties in België en in Nederland (ook in Duitsland) al lang bezig zijn om de irisscan naar Europa te krijgen. Dat vraagt een heleboel werk (voorbereiding die wij al gedaan hebben in de nederlandse en de engelse taal) maar het is gemakkelijk als mensen zoals u negatief commentaar geven en niets doen. Mochten wij het hier rond krijgen dan bent u waarschijnlijk mee van de eersten om u aan te melden ????? Wil u eens de werking van de iris scan bekijken, ga dan eens zien naar : http://www.iristrac.com/



Aha! Ik ben geannaliseerd! Geweldig _O-

Je hebt al mijn vorige berichten bekeken? Heb je een boel te gelezen gehad :D

Meid ik heb meer gedaan dan jij denkt en doe nog steeds meer dan jij weet.
Ik ben behoorlijk (zoniet, volledig) op de hoogte van o.a. de irisscan maar helaas ook van het feit dat het niet van de grond komt omdat meneer uit de US of A steeds weer met andere redenen komt waardoor het vertraging oploopt.

Je kunt me negatief vinden of niet, dat is aan jou. Ik laat me niet mijn ogen (of oren) dichtdrukken door instanties of overheden en laat dat weten, ook aan diezelfde instantie en overheden.
En ik weet dat er dankzij mijn 'negatieve' instelling, ik noem het kritisch by the way, genoeg mensen zijn die eens gaan nadenken over dingen en ook niet meer alles voor zoete koek slikken en laat dat nou precies zijn wat ik graag zie. Kritische mensen die zelf nadenken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:58

Er was eens....

Een uitvinder die een manier uitvond om een auto op water te laten rijden. Daar kregen de grote oliemaatschappijen lucht van en begonnen zich serieus zorgen te maken over hun eigen toekomst. Ze hebben de uitvinder met een bezoekje vereerd en ineens kwam de auto die op water kon rijden niet op de markt....

Geld doet veel, intimidatie ook. Er kunnen -tig redenen zijn waarom de irisscan niet van de grond komt. Dat een beter alternatief bestaat dan de chip, betekend niet dat dit betere alternatief ook echt op de markt komt. Daar zullen belanghebbenden van andere manieren wel een stokje voor steken.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:04

Vreemd eigenlijk.... Auto's die een ongeluk hebben gehad en daardoor behoorlijke schade hebben opgelopen kunnen een WOK melding krijgen (wacht op keuren). Met zo een auto mag je niet de weg op, vóórdat hij weer gekeurd is door de RDW. Als je het kenteken opvraagt op RDW.nl dan kun je ook zien of op een bepaald kenteken een WOK melding staat...
Hier hebben we het over levende have en is er nergens wat te controleren.... Maak zo'n systeem als het RDW heeft en maak er een register van. Afkeuring van het paard erin zetten en iedereen die een paard koopt kan het chipnr opvragen en krijgt die melding ervoor...
Enige lek in het systeem: paard moet gechipt zijn....

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:32

oorspronkelijk ging de topic over gesjoemel met paarden en ik wil mij tot dit topice beperken. By the way Liezel1 dit systeem bestaat in België reeds. Ik ga mij nu van dit topic afmelden omdat ik er het verdere nut niet van inzie

trekruiter

Berichten: 206
Geregistreerd: 24-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:05

Heb ooit (nog maar 8 maand geleden een paard gekregen,was voor de slacht bestemd,maar ik heb iemand gevonden die hem een gelukkige oude dag bezorgt,)Dat paard was 1m85,en nederlandse hippische paardenpaspoort,op ras van een WELSCH,en gek genoeg klopte de CHIP nr,rara?Volgens de papieren,7 jaar,maar volgens de tanden zeker 3 x 7!
Waar een wil is,is een weg?