Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:13

KiWiKo schreef:
het is niet de schuld van de verzekeraar, het is niet de schuld van de handelaar......... het is de schuld van al die mensen die voor een appel en een ei een paard willen kopen, zolang mensen voor weinig paarden willen kopen zal de handel in dit soort arme dieren bestaan


Precies. Deze handel zal dus altijd blijven bestaan, want ook mensen die zich de reële prijs niet kunnen of willen veroorloven zullen er behoefte aan blijven hebben een paard aan te schaffen. Zij verantwoorden hun aankoop onder het motto: "maar ik kan hem nog een goed tehuis bieden". Aangezien op dat moment de behoeften van zowel de koper als de verkoper bevredigd zijn, is het voor beide partijen helemaal niet nodig verdere vragen te stellen en zal er inderdaad niets veranderen.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:29

Zo is het, zolang men die paarden blijven kopen, valt er geld te verdienen, dat is het probleem.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:32

Maar dat neemt niet weg, dat verzekeraars en of handelaren eraan meewerken omdat er geld valt te verdienen, ze zijn verkeerd bezig.

Het is dus niet de schuld van alleen die mensen die de paarden kopen.

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:44

Dat was dus mijn reden om niet te verzekeren, vertrouw ze allemaal niet.

trekruiter

Berichten: 206
Geregistreerd: 24-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:59

De A ,dat betekend toch aangekeurd.
Zo heb ik weet van 100 en paarden,die in den bosch werden gekocht,en in Belgie werden verkocht,zijnde als AANGEKEURD!
En in de meeste gevallen ,zijn de paarden van ouderdom gestorven.
Wat ik verduiveld toch nog altijd prefereer,boven de dood,waar het dier in kwestie zeker niet om vraagt.
Bescheten toestand,met jullie stomme verzekering in NL.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:01

Ah de resultaten van de oproep, heb het topic toen gevolgd en was erg benieuwd wat er nou uit zou komen. Soms had ik de indruk dat het ook wel veel via via indianenverhalen waren maar het is dus helaas echt zo. ;(

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:03

Ragdollcat schreef:
Maar dat neemt niet weg, dat verzekeraars en of handelaren eraan meewerken omdat er geld valt te verdienen, ze zijn verkeerd bezig.

Het is dus niet de schuld van alleen die mensen die de paarden kopen.

jawel........... want als die mensen niet die paarden kopen, dan valt er niks aan die paarden te verdienen door de verzekering of handelaar :) :)

vraag en aanbod, les 1 bij economie

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:15

ik lees hier al een paar keer een reactie over brandmerken.
dit zou niet te verdoezelen zijn.

fout :o
een brandmerk is juist zeer simpel te veranderen. ;)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:24

de A op de schouder? simpel te veranderen.......... niet echt :)

alle brandmerken worden op de bil geplaatst alleen de A op de schouder was echt een duidelijk verhaal

In iedergeval heel veel minder fraudegevoelig dan de diervriendelijke methodes (met als gevolg al het leed dat deze beesten aangedaan word) van tegenwoordig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:26

trekruiter schreef:
De A ,dat betekend toch aangekeurd.
Zo heb ik weet van 100 en paarden,die in den bosch werden gekocht,en in Belgie werden verkocht,zijnde als AANGEKEURD!
En in de meeste gevallen ,zijn de paarden van ouderdom gestorven.
Wat ik verduiveld toch nog altijd prefereer,boven de dood,waar het dier in kwestie zeker niet om vraagt.
Bescheten toestand,met jullie stomme verzekering in NL.

soms kan je als paard zijnde maar beter dood zijn met je gebrekjes

silverbrumby

Berichten: 2913
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:32

Zo zie je maar dat paspoort en chip ook niet "de uitvinding" is, want ik ken verhalen van pony's/paarden waar ineens een ander paspoort bij zat met datzelfde chipnummer in dat nieuwe paspoort, alleen een nieuwe naam en nieuwe leeftijd, en hup een nieuw paard ;)
De meeste verzekeringmaatschappijen nemen het stamboekbewijs in beslag toch ook als ie afgekeurd is, en ingenomen wordt? En volgens mij dan ook een stempel in paspoort... Maarja zoals vemeld zijn er van die praktijken dat er nieuwe paspoortjes bijgemaakt worden, en dan is dat niet te achterhalen...
Jammer dat dit nu ook al gebeurd, ik vraag me af of ze "de chip" niet zo kunnen maken met alle gegevens van het paard in die chip, hetzelfde als wat al in het paspoort en papier staat vermeld, want dat zou minder fraudegevoelig zijn lijkt me?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:35

chips verdwijnen spontaan............. je wil de kost niet geven aan paarden die er meer dan 1 soms wel 2 of 3 zelfs 4 hebben in hun lijf

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:41

KiWiKo schreef:
de A op de schouder? simpel te veranderen.......... niet echt :)


sorry lieverd. ;)
heb het te vaak gezien.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:50

schatje, ik loop nu al 20 jaar mee in de handel.......... en het is nu veel fraudegevoeliger dan toen het brandmerken nog mocht.

natuurlijk zijn er slimme henkies die een mooi verhaal van de A weten te maken, maar dan is er nog altijd een slimmer henkie die het verhaal van de A bij de dan eigenaar brengt.

en ik maak het nu veel vaker mee dan toen er nog gebrandmerkt werd

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:52

jij 20?
ik nog iets meer.....

[maar hier laat ik het bij,iedereen kijkt maar wat ie er mee doet]

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:01

nou, zeg dan........ hoe was het toen de A er nog was, was het toen makkelijker of moeilijker een afgekeurd paard te verkopen.

was het toen moeilijker of makkelijker dingen te vervalsen.

waren de paarden toen beter of slechter af.

en wat is het voordeel van de chip op het brandmerk voor het paard.

beiden doen au, de ene iets langer dan de andere..........

Anoniem

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:12

Zoals ik al eerder zei lijkt een brandmerk of tattoo toch het beste om te zorgen dat slachtpaarden ook daadwerkelijk bij de slacht belanden

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:30

breezy302 schreef:
Zoals ik al eerder zei lijkt een brandmerk of tattoo toch het beste om te zorgen dat slachtpaarden ook daadwerkelijk bij de slacht belanden


En beide mag niet meer...:D

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:33

en dat is niet in het voordeel van het dier............. over dierenleed gesproken :)

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:04

Cassidy schreef:
breezy302 schreef:
Zoals ik al eerder zei lijkt een brandmerk of tattoo toch het beste om te zorgen dat slachtpaarden ook daadwerkelijk bij de slacht belanden


En beide mag niet meer...:D


Als ze dan alleen een uitzondering maken voor afgekeurde paarden dan is er helemaal niet meer mee te sjoemelen. Ieder paard dat dan nog een brandmerk heeft is dan per definitie niet koosjer.

Overigens zal het eerder vriesbranden worden tegenwoordig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:11

Nogmaals, een sportpaard dat voor de sport is afgekeurd, kan nog heel goed dienst doen als recreatiepaard of fokdier. Dat betekend niet dat hij automatisch helemaal is afgeschreven. Hoezo dan "niet koosjer"?

Stel je voor: een paard dat het werk als sportpaard niet aankan, krijgt een blessure. Deze blessure kan genezen en het paard daarna licht recreatief werk blijven doen, en daar heel oud mee worden. Meestal zal de eigenaar het dier voor het doel waar hij het voor gekocht heeft af laten keuren, dier is dus afgekeurd voor de sport. Moet hij daarom meteen dood? Nee. Paard wordt verkocht en de aspirant koper krijgt een dier met een A op de schouder omdat het dier is afgekeurd voor de topsport.
Is de aspirant koper daar blij mee? Denk het niet. Omdat die A van afgekeurd toch al heel snel impliceerd dat het dier zo verrot is dat je er al helemaal geen zadel meer op moet leggen....

ilona1980
Berichten: 404
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: zuid limburg

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:21

De verzekeringen moeten verplicht worden gesteld om de regel af te schaffen dat als je paard wordt afgekeurd dat de verzekering hem dan in beslag neemt. Daardoor kunnen ze juist gaan sjoemelen. Als je als eigenaar erbij mag blijven totdat het paard sterft ,kan de verzekering er ook niks mee verduisteren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:41

Ik denk dat je ten onrechte de verzekering de schuld geeft, want ook al wordt het paard door de oude eigenaar teruggekocht (zoals tegenwoordig vaker gebeurt) kan hij alsnog in de handel terecht komen doordat de oude eigenaar hem weer doorverkoopt. Niet iedereen houdt een eenmaal afgekeurd paard tot aan zijn dood, en zoals al eerder aangegeven: een sportpaard dat voor de sport is afgekeurd kan nog heel goed als recreatie of fokdier dienen, al dan niet bij de oorspronkelijke eigenaar zelf.

danflo

Berichten: 41
Geregistreerd: 02-06-08

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:08

ook ik heb mijn paard verzekerd voor van alles nog wat, ik heb helaas ook al diverse keren gebruik moeten maken van mijn ziektekosten verzkering maar ik ben blij dat de verzekering er is. Ik heb een terugkoop regeling bij mijn verzekering, als mijn paard dus als rijpaard wordt afgekeurd dan krijg ik het geld uitgekeerd en kan voor 800 euro mijn paard terugkopen van de verzekering, Ik hou dan en genoeg over om eventueel een ander paard aan te schaffen en ik kan mijn afgekeurde paardje ergens in de buurt stallen als gezelschapspaard en lekker in de wei laten. Ik blijf dan zelf eigenaar en zelf verantwoordelijk voor mijn paard. en volgens mij is iedere paarden eigenaar toch zo gek op zijn paard dat hij hem bij zich wil houden ook al kun je er niet meer op rijden, ik wel in ieder geval, ik geniet net zoveel van het knuffelen en poetsen van mijn paard als van het rijden zelf.

Het maken van aantekeningen in het paspoort ben ik geen voorstander van, mijn paard werd na een kort onderzoek afgekeurd. Omdat ik wist dat de fokker waar ik hem weg had echt geen slecht paard zou verkopen, heb ik er een ostheopaat bijgehaald en opnieuw laten keuren. Na een uitgebreide keuring door een andere dierenarts is mijn paard goedgekeurd en heeft er al menig wat rijuurtjes en onderlinge wedstrijden opzitten.
Staat die eerste aantekening dan in het paspoort dan had dat niet juist geweest maar had er wel gestaan.

groeten

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Volop gesjoemel met afgekeurde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:28

KiWiko: ja oke, degenen die de paarden kopen, en dus is er vraag naar en dan pas naar de volgende de handelaren en de verzekeraars, dus de degenen die de paarden kopen die houden het in stand.

Eigenlijk ben ik ook meer van de brandmerken, als ik het hier zo lees, die zijn minder fraudegevoelig.