Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:35

horseyfries, nee, de zure opmerking is, wat mij betreft, het verhaal dat Anky alleen zo hoog geeindigd zou zijn omdat de concurrentie wegviel.....

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:44

Het is toch gewoon zo dat er uitvallers waren? Het is vast niet zo negatief bedoeld als jij het opvat, dat kun je uit de rest van de post halen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:47

Knap van Anky, het is niet het minste deelnemersveld en PB is niet haar eerste paard. Om dan met grove fouten tweede te worden, dan is de rest van de proef toch ook wel heel goed gegaan!

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:48

Knap hoor!! Toch vind ik PB toch veeeeel mooier dan Salinero, kijk veel liever naar dit plaatje..

Go Anky er ga ervoor zorgen dat je 2 1e keus paarden mee neemt volgende keer, en niet je 1e en 2e keus!!
Wie weet gaat het met zo'n instelling nog beter!!

Yolien
Berichten: 3201
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:06

Ik gun Anky van harte dat ze met Painted Black (boven mijn verwachting) ook hoge ogen gooit in de kur.

Toch jammer dat het in Las Vegas is, ik krijg er helemaal niets van mee, mede door het tijdverschil.....

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:08

moet je even naar de andere topic kijken hier op de voorpagina...was gisterenavond retespannend, hebben met een leuke club, waarvan sommige wel livestream hadden, erg genoten van de wedstrijd!..en veel op F5 gedrukt!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 10:22

Citaat:
De Amerikaan Jan Ebeling, die als eerste van start ging, moet tijdens zijn rit duizend doden zijn gestorven, want zijn merrie Rafalca was niet van plan om zich ook maar één moment te gedragen als een afgericht dressuurpaard. Met een score van 53.830% verliet de combinatie de ring. Hij werd niet eens laatste, want de tweede starter, Leslie Morse met de hengst Kingston, moest halverwege haar proef afstijgen en te voet de ring verlaten, omdat Kingston plotsklaps kreupel ging lopen. Daarna kwam de Columbiaan Marco Bernal met Diamore in de ring en ondanks het feit dat deze exoot zelf zeer was ingenomen met zijn score van 62.553%, had ook deze rit weinig met dressuurrijden van doen.


Vandaar dus de lage score van Jan Ebeling :=

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:46

Haha wel lachen dat die Colombiaan wild enthousiast wordt van 62 %.....

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:52

Wat is het nivo van deze ruiter,(in verhouding) voor hem is dit waarschijnlijk al heel
wat in deze entourage en nivo van andere deelnemers.....dus dan kan ik me
wel voorstellen dat hij zo blij is............
En voor de rest knap dat als je je niet zo lekker voelt om zo door te gaan (Anky), alhoewel
je bent er en sporter.........
Hopelijk gaat het morgen weer wat beter met haar en hopelijk ook geen grote fouten meer......
Dus we duimen verder voor onze Ned. deelnemers............

FuegoAnnii

Berichten: 67
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:56

Helemaal geen verrassing dat ravel eerste is geworden, had niet anders verwacht. ;)
echt een geweldig paard! +:)+

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:55

Super goed van Anky :D ben erg benieuwd naar de finale!

Wat ik mij alleen afvroeg.. Op de foto's van het losrijden zie je niemand (op edward gal na) met cap rijden. Ik dacht dat het verplicht was om een cap te dragen? (of is dat weer uitgezonderd voor de hoge dressuur ruiters :+ )

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:16


denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:20

Super van PB en Anky! Wel vind ik dat ze niet altijd het feit dat een ruiter niet fit zou zijn niet altijd er bij hoeft te staan.
Rugblessure, Allergie als het echt ernstig zou zijn had ze het risico niet genomen om te starten net als voor de start met Salli dat dr rug opspeelde....de prestatie is goed klaar! hoeft niet meteen verlekkerd te worden door een Allergie etc!
Moet wel zeggen dat ik de foto op de 1e pagina met PB echt afschuwlijk vind!

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:21

Stravero schreef:
Proficiat Anky. :)

Ik vind alleen die foto van Painted niet heel vriendelijk :o : http://www.eurodressage.com/images/2009 ... inted4.jpg



Ik schrok al; dacht dat je die van mij bedoelde :D
Ik vind het maar een rare foto hoor; door het standpunt wordt het beeld ook erg vertekend.
Zijn hoofd en hals zijn net zo groot op die foto als de rest van zijn lichaam :=

MarrieLeen

Berichten: 11388
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:25

Cardy schreef:
Super goed van Anky :D ben erg benieuwd naar de finale!

Wat ik mij alleen afvroeg.. Op de foto's van het losrijden zie je niemand (op edward gal na) met cap rijden. Ik dacht dat het verplicht was om een cap te dragen? (of is dat weer uitgezonderd voor de hoge dressuur ruiters :+ )

Dat is hen ook al opgevallen, stond ook onder Edward's foto, dat hij de enige met cap was. :P
En blijkbaar is het dan niet verplicht om met cap te rijden.

Overigens een goeie prestatie van Anky, ondanks die allergische reactie. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:29


Lizz

Berichten: 8895
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:35

MarrieLeen schreef:
Cardy schreef:
Super goed van Anky :D ben erg benieuwd naar de finale!

Wat ik mij alleen afvroeg.. Op de foto's van het losrijden zie je niemand (op edward gal na) met cap rijden. Ik dacht dat het verplicht was om een cap te dragen? (of is dat weer uitgezonderd voor de hoge dressuur ruiters :+ )

Dat is hen ook al opgevallen, stond ook onder Edward's foto, dat hij de enige met cap was. :P
En blijkbaar is het dan niet verplicht om met cap te rijden.

Overigens een goeie prestatie van Anky, ondanks die allergische reactie. :)


Dit wilde ik ook plaatsen.
Citaat:
Gal is the only rider training his horse with a helmet!

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:30

Jasmijn76 schreef:
moet je even naar de andere topic kijken hier op de voorpagina...was gisterenavond retespannend, hebben met een leuke club, waarvan sommige wel livestream hadden, erg genoten van de wedstrijd!..en veel op F5 gedrukt!!!


Hahahaa was idd erg gezellig en spannend :D :D :D .
Vannacht weer Jasmijn? :+ :+ :+

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:33

Ik vind de foto van de training van Painted Black door Anky verschrikkelijk. Het paard loopt helemaal verkeerd; zo diep tegen de borst getrokken heeft een volledig verkeerde werking van de lange rugspier en kan dus niet doorwerken naar de achterhand. Ze mag dan nog de beste zijn van de wereld, ik vind dit niet aannemelijk.

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:55

vancky2005 schreef:
Ik vind de foto van de training van Painted Black door Anky verschrikkelijk. Het paard loopt helemaal verkeerd; zo diep tegen de borst getrokken heeft een volledig verkeerde werking van de lange rugspier en kan dus niet doorwerken naar de achterhand. Ze mag dan nog de beste zijn van de wereld, ik vind dit niet aannemelijk.


Sorry hoor, maar vind het altijd zo suf dat er commentaar op een foto gegeven word, dit is altijd een moment opname,
Gezien anky haar prestatie's het niveau wat ze al jaren rijd, en de ervaring zal ze vast wel weten waar ze mee bezig is.
Los van het feit of ik het er mee eens ben of niet, zal ze er wel een reden voor hebben om haar paard zo te trainen.
als het allemaal verkeerd zou zijn, zou ze simpelweg niet in de top mee rijden, omdat ze haar paard dan nooit zo voor elkaar zou hebben als dat ze hem heeft.

zeg trouwens niet dat ik de foto mooi vind, maar het is en blijft een moment opname.
vind dat als je commentaar geeft je objectief moet zijn, en dus niet mer woorden als verkeerd, etc moet aankomen..
maar goed dat is mijn mening.

zowiezo vind ik dat je hier pas echt een uitspraak over kan doen (traings,technische uitspraken) als je zelf ook dat niveau rijd.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:58


Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:59

Volgens mij hangt er weer een rel in de lucht om de manier van trainen foto's :D

crossmonster schreef:
Vind het stiekum een beetje sneu van isabella dat ze de fotograaf op zijn falie heeft gegeven.
Een beetje sportpaard, en zeker een paard dat al zoveel heeft gezien, moet toch tegen een fotograaf kunnen?


Een beetje sportpaard? Satchmo is geen beetje sportpaard hoor... Satchmo is een geweldenaar die ik vergelijkbare trekken vind hebben met Rembrandt... Bovendien heeft het gemiddelde paard in NL last van het bakkaboutervirus, om maar even een vergelijking te maken.

Ik vind het niet meer dan terecht, ik zie het paard van Sinterklaas nog wel schrikken in een arena als Thomas & Mack, het is daar echt overweldigend en een opzichtige, lastige fotograaf die te dicht op de ring staat en ook nog eens lawaai maakt, :n dat vind ik niet kunnen. Dat heeft niets te maken met het paard of de ruiter, dat hoort gewoon niet vind ik...

Bovendien zitten deze combinaties vol adrenaline en de paarden balanceren op het randje qua scherpte, dus heeft Isabell wel gelijk, vind ik...

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:03

Suuuper van Anky!
Vind het wel zo sneu voor Adelinde zeg, twee keer een reis om de wereld voor niets... Arme meid, ze verdient het echt!

Ben wel benieuwd naar de fotograaf waar Isabella het mee aan de stok had. Zal wel een rotventje zijn geweest. :j

Wat de foto van Anky betreft, wat weer een ophef. Ik zie persoonlijk niets verkeerds... Alleen is de foto vanuit een raar punt genomen. Maak een foto van een stilstaand paard van beneden af. Krijgt ook een gigantisch hoofd en een klein lichaam. Ik denk dat de gemiddelde ruiter die die foto 'mishandeling' noemt, geen idee heeft wat ze zelf doen. Ik kan mijn ene paard ook zo instellen, die kan ook in elke houding lopen die ik vraag. Ik denk dat hier niet veel anders wordt gevraagd dan het lang en laag gaan van een paard in galop...

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:05

Maar als het Anky betreft, wordt er meestal geroepen dat een paard op dat niveau niet mag schrikken en wordt het wel op paard/ruiter gespeeld. Ik vind het ook jammer voor Isabell en vind ook dat eea wel aan banden moet worden gelegd. Ik kan me heel goed voorstellen dat een paard, hoe bomproof ook, het geluid van een camera in de sportmodus die weet-ik-hoeveel opnames per minuut maakt niet echt prettig vindt.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Re: Anky van Grunsven uit het ziekenhuis naar het podium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:24

Super van Anky en knap dat ze toch is gaan rijden. Maar wat was er dan precies met Isabelle en die fotograaf?