Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Gronings paard allergisch voor gras

 
Profiel   

Dat beestje is al 6 jaar lang elke zomer honds beroerd,
moet je dan een 18 jarige dit nog aandoen?
Ik weet wel betere projecten die diervriendelijker zijn en meer rendement opleveren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-03 02:48 



 
Profiel   

Omdat ik geen modetator ben zet ik mijn NIEUWS maar even hier:

DIERENBONT
Diersoort Uitgestorven in :
Javaanse Tijger 1988
Kaspische Tijger 1980
Texaanse Rode Wolf 1970
Mexicaanse Zilver Grizzly Beer 1964
Caribische Mountains Bruine Wolf 1952
Southern Rocky Mountain Wolf 1950
Toolache Wallaby 1940
Balinese Tijger 1940
Great Plains Lobo Wolf 1937
Kaukasiche Wisent 1926
Barbarijse Leeuw 1925
Nieuw Mexicaanse Wolf 1922
Texaanse Grijze Wolf 1920
Kamachatka Beer 1920
Floridase Zwarte Wolf 1917
Keniaanse Wolf 1915
Newfoundlandse Witte Wolf 1911
Shamano of Japanse Wolf 1905
Arizona Jaguar 1905

Al deze prachtige dieren zien we nooit meer terug! Uitgestroven!
En wat is de één van de oorzaken daarvan? Inderdaad....
Miljoenen dieren zijn al vermoord voor hun prachtige vachtjes.
Wereld wijd zijn er nog steeds landen die zich er niet om bekomeren.
Landen in Azie zijn toch wel dé bont handelaren.

Veel dieren hebben hun leven moeten geven voor een jasje! óf als bekleding te dienen van een katten-speeltje!

Dan word er gezegd: "Dieren worden speciaal gefokt voor hun bont. Dat is toch beter dan beschermde dieren in het wild vangen?"
Daar zijn wij het dus mee-oneens!

"Het fokken van nertsen, vossen, chinchilla’s en andere wilde dieren is wreed en onnodig. Dieren worden gek van stress en verveling in kooien van gaas waar ze hun kont niet kunnen keren.
Veel bont komt van dieren die in klemmen en vallen worden gevangen. Zij sterven een langzame en pijnlijke dood. Hoezo verantwoord bont?"
: Deze tekst vond ik op een website, bont dat van speciaal gefokte dieren afkomt noemen ze dus "verantwoord bont" Schadalig!

Het ergste is dan ook nog dat er per jasje veel dieren nodig zijn!
Wil je een fatsoenlijk jasje van de prachtige pels van een poema, dan zijn 6 tot 8 Poema's hun leven al kwijt.
Voor een leuk jasje van zeehonden bont zijn 10 beestjes hun hersenen al ingeslagen met een stok.
En dit is dan toch wel de klapper:
meeste-dieren-in-een-jas-dier, Oftewel, een Eekhoorn! Voor een jas zien 400 diertjes hun prachtige boom-huis nooit meer terug!

En wil je even speciaal zijn? Dan koop je toch gewoon even een Veulen jas!
8 Veulens, die net zo goed je aller beste vriendje hadden kunnen zijn, zijn er voor vermoord.
Frusty Voel je je dan niet schuldig?

[ img ]
Bezoek http://www.bontvoordieren.nl en lees er meer over en steun de stichting!

Op weg naar een betere wereld voor de dieren!


[img][/img][img][/img]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-03 17:11 



 
Profiel   

Ik vind dat ze wel onderzoek moeten doen.
Zo kunnen ze onderzoek doen naar dit verschijnsel.
En kunnen ze er iets tegen ontwikkelen.
Niet alleen vor sven maar ook voor de andere paarden die dit hebben.
Het inslapen van een paard wat last heeft van grasallergie Lips are sealed.
Hij kan toch ook elkker in een paddock lopen enz.
Meteen afmaken, er zijn wel meer paarden die nooit op een wei kome te staan hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-03 20:49 



 
Profiel   

overigens zal dit paard ook geen hooi kunnen vreten... hooi is immers gedroogd gras en bevat ook een zekere hoeveelheid eiwitten. De eiwitten die de allergie veroorzaken worden niet minder allergeen door het droogproces, dus ben ik benieuwd wat ze dit paard dan wel te eten geven. Als hij wel gewoon hooi kan vreten maar geen gras, dan is het wel een beetje vaag Verward Ben toch wel heel nieuwsgierig geworden naar de eventuele uitslag van het onderzoek en wat dat paard nu wel of niet mag eten Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-03 22:35 



 
Profiel   

Als het echt zo'n interessante casus is dan denk ik dat Utrecht de kosten van onderzoek zelf wel zou willen dragen.
Ik begrijp echt niets van deze inzameling om eerlijk te zijn. Als dat paard al 18 geworden is met deze allergie waarom is het dan nu opeens zo belangrijk dat er een onderzoek komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-03 02:08 



 
Profiel   

Citaat
Maarten schreef:
overigens zal dit paard ook geen hooi kunnen vreten... hooi is immers gedroogd gras en bevat ook een zekere hoeveelheid eiwitten. De eiwitten die de allergie veroorzaken worden niet minder allergeen door het droogproces, dus ben ik benieuwd wat ze dit paard dan wel te eten geven. Als hij wel gewoon hooi kan vreten maar geen gras, dan is het wel een beetje vaag Ben toch wel heel nieuwsgierig geworden naar de eventuele uitslag van het onderzoek en wat dat paard nu wel of niet mag eten




Ik ben ook wel benieuwd naar de uitslag.
Ik zal binnenkort eens op bezoek gaan bij Sven en de eigenaren en zal het dan wel even vragen, ook wat hij eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-03 14:36 



 
Profiel   

Petra en Frank maken er wel ineens een drama van. Nou is het ineens zielig, terwijl ze hem vorig jaar met zijn cornage nog ddoleuk 5 uur achter elkaar lieten lopen op de rijtes van het AOC terra. Sven heeft dat al jaren, en ze hebben er nooit wat aan gedaan. Tuurlijk is het zielig voor hem, maar dat artikel dient naar mijn mening meer als reclame voor Romantico. Kijk eens hoe goed wij zijn voor onze paarden! Kom maar bij ons!!!! Jak..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-03 19:52 



 
Profiel   

Vandaag op TV Noord tekst stond dat uit de onderzoeken in Utrecht was gekomen dat er niks meer aan te doen was, alleen in laten slapen. De eigenaren waren het hier niet mee eens en zoeken nog iets anders Verward Dat stond erbij. Hij had verder ook verlamde stembanden en iets aan zijn longen daarom was inslapen het beste, volgens die lui in Utrecht.
Ben benieuwd of we over tijdje weer die naam van het paard tegenkomen op Noord Tekst


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-03 13:53 



 
Profiel   

zo dat is raar als een paard dat heeft
is het zeker zeldzaam zeg er zijn niet veel paarden die dat hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-03 20:57 



 
Profiel   

Iemand gisteravond OOk dat nog gezien ??
Daarin was een stukje over Sven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-03 09:09 



 
Profiel   

Nee. Hoe brachten ze het in beeld Lachen ? Ik hoop dat ze niet helemaal de grond in zijn getrapt, ik ken Ook dat nog ! ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-03 19:56 



 
Profiel   

EET HIJ HET OOK UITZICHEZELF DAN

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-03 20:58 



 
Profiel   

zijn gras allergie is nit het enige probleem. Hij heeft ook zwellingen in zijn keel en zijn stambanden zijn verslapt en hangen voor zijn luchtpijp. Omdat er een operatie nodig is heeft ook dat nog daarbij geholpen. In utrecht bleek dat hij meer pijn had dan ze dachten, maar ze gaan toch proberen hem een laatste paar gelukkige jaren te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-03 22:07 



 
Profiel   

Ik heb alleen de laatste minuut ofzo gezien van het stukje over Sven in ook dat nog..

Maar blijf het een vaag verhaal vinden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-03 11:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen