Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__AM
Berichten: 829
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:11

Wat vreselijk! ik fiets daar oook altijd als ik richting me paard ga, die staat op een weggetje die aan de parallelweg grenst, zie regelmatig paarden langs komen, en ik rijd er zelf ook wel eens met mn paard.
Sterkte voor het paard en de amazone.

M_eerle
Berichten: 57
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Stramproy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:28

Dit is echt verschrikkelijk, en dan ook nog als ze op het fietspad zijn..

feriekelover
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:46

echt dom dat je een paard niet ziet want die zijn toch best groot :\
arme amazone + paard.

Normi
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:01

Je snapt toch niet hoe zoiets mogelijk is....hoe haalt iemand het in zijn hoofd om zonder rijbewijs achter het stuur te kruipen? Ik hoop dat het met die vrouw en haar paard allemaal goed komt.

Heb het zelf een keer meegemaakt dat mijn dochter met haar pony werd aangereden. De vrouw in de auto reed de bocht om in een vrij smalle straat en heeft mijn man en twee dochters met hun paard en pony's niet aan zien komen. Niet zo vreemd want ze keek niet voor zich uit maar steeds naar het huis wat ze aan de rechter kant passeerde, bleef op de verkeerde weghelft rijden en hoorde ook niet dat er hard geroepen werd! Mijn dochter kon haar pony niet meer op tijd de stoep op krijgen. Gelukkig vielen de verwondingen mee; mijn dochter moest naar het ziekenhuis omdat de wond in haar voet gehecht moest worden (de spiegel van de auto was afgebroken en had dwars door haar rijlaars heen in haar voet gesneden) en de pony had wat schaafplekken en een wat dieper wondje in zijn lies maar dat is gelukkig allemaal goed genezen. Sinds dien rijden we zodra het geen helder weer is als 'levende kerstbomen' door het verkeer om in het bos te komen met een heleboel reflecterende dingen (hesjes, dekentjes, knipperlichtjes om de cap etc.) want de schrik zit er behoorlijk in. Overigens heeft die automobiliste later nooit meer iets van zich laten horen. Gelukkig heeft de verzekering alles verder goed geregeld.

__AM
Berichten: 829
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:05

Op die weg word soms zo gigantisch hard gereden en er is 1 scherpere bocht(niet eens scherp eigenlijk), maar als je op een normaal tempo rijd, kan je echt wel zien of er wat na die bocht komt.

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:54

Beterschap aan de amazone en hopelijk komt het met het paard ook weer goed.

Zonder rijbewijs rijden, waar haalt die persoon het idee vandaan.

Overigens iemand op een paard over het hoofd zien gaat blijkbaar heel gemakkelijk, als ik bedenk hoevaak ik mijn pony in veiligheid heb moeten zien te krijgen.
(en zelfs als we in het compleet gifgeel met reflectie op klaarlichte dag rondrijden)

Moet je eens gaan mennen, rijden ze de pony voor je wagen eraf! Bij het inhalen.

Chevano

Berichten: 2301
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:09

Citaat:
Moet je eens gaan mennen, rijden ze de pony voor je wagen eraf! Bij het inhalen.


ken dit wel kom ik dagelijks tegen. soms kan mijn paard nog net zijn hoofd omhoog doen om net neit geraakt te worden. In 1 enkele geval ben ik ook wel eens uitgestapt. Man wist niet hoe snel hij moest weg komen!Schandalig weer dit voorkomen!

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:55

Ze kunnen zijn rijbewijs niet meer afpakken, dus krijgt hij niet meer dan een proces verbaal, belachelijk |o

Hoop dat de ruiter en het paard er weer bovenop komen

Nuwble
Berichten: 19
Geregistreerd: 05-09-08

Re: Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:00

Tsja dat heb je soms met oude mensen. Die kunnen daar ook niet alles aan doen, ze vergeten rijdbewijs te verlengen en worden trager met reacties ;/
Verkeerde moment op de verkeerde plaats zou ik zeggen....

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:36

Sorry maar weer een voorbeeld dat ouderen mensen niet meer mogen autorijden...ze hebben totaal geen inzicht meer in het hectische verkeer tegenwoordig en kunnen totaal niet anticiperen hierop. K irriteer me altijd mateloos als er weer een bejaarde voor me rijd die met 50 de snelweg op wil...levensgevaarlijk!!!!

Voor de amazone en het paard: sterkte, hopelijk herstellen beiden van deze klap

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:17

He gatver, dat is bij mij in het dorp :\ hopelijk geen bekende..

previr

Berichten: 1245
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:48

Niese1987 schreef:
Jeetje waar zat die man met zijn hoofd dat hij ze kan aanrijden op het fietspad! Echt niet normaal....


bij de gedachte of ie nu wel of niet een rijbewijs moet nemen :P

maar hoe dom kun je zijn om nog zonder geldig rijbewijs rond te crossen, en dan ook nog een ongeluk maken!!
sterke voor de vrouw en haar paard, hopenlijk valt t allemaal mee

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:59

Zo zie je weer hoeveel idioten op de weg zitten.
Geen rijbewijs, volgende keer zit die dus weer gewoon in een auto.
Zulke mensen leren het nooit, zeker op die leeftijd.
Dom en egoistisch :(

Hoop dat het met de amazonne en het paard snel weer beter gaat, en dat er geen blijvende schade voor hen is :(:)
Heel veel sterkte,
Tja dat is weer een gevaar voor de samenleving :?

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:37

Esther28 schreef:
Sorry maar weer een voorbeeld dat ouderen mensen niet meer mogen autorijden...ze hebben totaal geen inzicht meer in het hectische verkeer tegenwoordig en kunnen totaal niet anticiperen hierop. K irriteer me altijd mateloos als er weer een bejaarde voor me rijd die met 50 de snelweg op wil...levensgevaarlijk!!!!

Voor de amazone en het paard: sterkte, hopelijk herstellen beiden van deze klap


Je bent nu wel heel generaliserend bezig. Er zijn ook meer dan genoeg jongeren die ongelukken veroorzaken door slecht rijgedrag. Iedere leeftijdsgroep kent bestuurders als deze.

On topic...een heel naar ongeval. Ik hoop dat beiden goed herstellen en het nog wordt uitgesproken met de veroorzaker van het ongeluk.

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Bejaarde zonder rijbewijs rijdt amazone en paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:41

Geen rijbewijs hebben wil nog niet zeggen dat iemand slecht rijd...

Iets niet zien en even het ''zweet'' van je voorhoofd vegen dat het net goed gaat maakt iedereen wel eens mee in zijn leven....

Hoop dat het met ruiter en paard goed komt..

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:46

Esther28 schreef:
Sorry maar weer een voorbeeld dat ouderen mensen niet meer mogen autorijden...ze hebben totaal geen inzicht meer in het hectische verkeer tegenwoordig en kunnen totaal niet anticiperen hierop. K irriteer me altijd mateloos als er weer een bejaarde voor me rijd die met 50 de snelweg op wil...levensgevaarlijk!!!!

Voor de amazone en het paard: sterkte, hopelijk herstellen beiden van deze klap


Dat is weer generaliseren zeg....
Mijn opa is 80+ en rijdt nog bijna dagelijks auto.
Ook stap ik regelmatig bij hem in omdat hij wil weten hoe ik hem vind rijden.
Hij rijdt ook gewoon 120 op de snelweg, kijkt goed vooruit ed. ,de enige ongelukken die hij heeft gehad was de schuld van een ander.
(en ja, dat waren allemaal jongeren.... die dachten nog even door rood te kunnen of voorrang te kunnen nemen.)

Maar weer ontopic:
Hopelijk zijn ze beide weer vlot ter been.

Ollie23
Berichten: 718
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:21

De vrouw waar het hier om gaat is een oud stalgenootje van mij. Ze heeft haar schouder, ribben en arm gebroken. Pony was kreupel, maar dat schijnt mee te vallen. Wel heeft de pony nu een onwijs trauma over gehouden van het ongeval. Al dan niet de amazone natuurlijk. Ik wens ze beide heel veel beterschap. Hoorde trouwens dat de bestuurder gepakt is. Erg bizar dit verhaal. De parallelweg is dan ook echt een racebaan.