Gerco Schröder aan de leiding in titelstrijd

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Gerco Schröder aan de leiding in titelstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:03

www.knhs.nl


Gerco Schröder heeft na twee onderdelen van de nationale titelstrijd voor springruiters de leiding. Met Eurocommerce Pennsylvania verdrong de Twentenaar vrijdag in Mierlo Nathalie van der Mei van de koppositie. Leopold van Asten, met VDL Groep Kaïd goed voor de dagprijs, staat met nog één onderdeel te gaan op de tweede plaats.

Twee oud-kampioenen maken daarmee voorlopig de dienst uit op de titelstrijd. Schröder veroverde de titel al eens in 2006, met de inmiddels afgezwaaide Berlin. Van Asten was in 2003 de beste, met Think Twice. Er zijn in Mierlo meer kanshebbers. Zeven combinaties staan op minder dan één springfout van de voorlopige klassementsaanvoerder.

De tweede rubriek was aanmerkelijk selectiever dan de eerste van donderdag. Slechts drie ruiters slaagden erin foutloos te blijven. De derde was Eric van der Vleuten senior, op wiens terreinen de wedstrijden worden verreden. Met VDL Groep Tomboy staat hij in het klassement nu ook op de bronzen positie.

Van der Mei, na één dag de verrassende leider, viel terug. De 43-jarige Friezin maakte met Heechiems Springtime, waarmee ze vorige week nog tweede werd bij de Open Britse kampioenschappen, twee springfouten.

Schröder had onlangs bij de finale van de wereldbeker in Las Vegas al met de 12-jarige Pennsylvania willen starten. ,,Uiteindelijk vond ik dat die wedstrijd voor dit paard nog net iets te vroeg kwam. Ik twijfel echter niet aan de kwaliteiten van het dier, die zijn in ruime mate aanwezig. Misschien is dit een paard voor de Europese titelstrijd dit seizoen. We zullen dat nog wel in enkele grote wedstrijden moeten aantonen.''

Dat slechts drie ruiters foutloos bleven, verraste Schröder niet. ,,Het was gewoon een moeilijke proef, waarin vooral in de laatste fase veel problemen zaten. Het ligt in de lijn van wat er op de grote internationale wedstrijden wordt gevraagd. Wat dat betreft was het een goede selectiewedstrijd.''

Volgens Van der Vleuten, ondanks zijn routine nog nooit nationaal kampioen, is er nog alles mogelijk. ,,De laatste proef van zondag bestaat uit twee rubrieken. Daarin kan nog van alles gebeuren. Ik stond gisteren nog 21e, nu ben ik de nummer drie. Dat zegt genoeg. Ik denk dat er nog heel veel ruiters een kans op de titel maken.''


Verwant artikel

[VN] Nathalie van der Mei aan leiding in Nederlandse titelstrijd

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:55

Goed gedaan van Gerco en leopold. Maar erik en tomboy natuurlijk niet te vergeten die maken nog wel degelijk kans ik ga hard voor hem duimen.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:59

Het wordt nog spannend, ben benieuwd wie er gaat winnen!

DafneH

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-04-09
Woonplaats: in twente

Re: Gerco Schröder aan de leiding in titelstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:20

Mijn toppers :D