KWPN-hengst IPS Tango eerste de beste in Kootwijk

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

KWPN-hengst IPS Tango eerste de beste in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 08:17

www.kwpn.nl


Hans Peter Minderhoud kwam niet aan de start in de Grand Prix in Kootwijk, maar concentreerde zich op de Intermédiaire II met de KWPN-hengst IPS Tango. De lichtvoetige hengst won de rubriek (67,63%) en verdiende daarmee meteen overtuigend zijn startbewijs in de Grand Prix. Datzelfde gold voor Lotje Schoots en haar door de familie Bleeker gefokte jeugdkampioenspaard Reine B (Rubinstein x Vincent). Zij startte eveneens voor het eerst in de Inter II en werd tweede (64,30%). Nog twee combinaties verdienden hun startbewijs voor de Grand Prix: Liseon Kamper met Montecriosto-zoon Special Gift (61,75%) en Annekee Oostra met Manoe (v.Larno) met 60,61%).

Uiteraard kwam ook Adelinde Cornelissen niet aan start in de Grand Prix in Kootwijk. Maar ze smaakte wel het genoegen van twee overwinningen in het ZZ-Licht. Met de door Emmy de jeu gefokte ruin Vivace de Jeu (Contango x Cocktail) won ze een proef, met de keurmerrie Ulissa (Olivi x Jet Set D) van de familie Bakker uit Hooghalen ook. "De eerste keer is altijd wennen. Met de één heb je nog wat communicatiestoornisjes, de ander heeft na één proef al het kruit verschoten. Maar ik ga erg blij naar huis hoor", zei Adelinde, die deze week haar Parzival weer aanbiedt bij Jan Greve voor een scan.

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: KWPN-hengst IPS Tango eerste de beste in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:37

Super!! Nou ik ben benieuwd of we Tango en Reine snel in de GP zien. Ook super van Adelinde, ik ga de scores maar es opzoeken :P

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:41

Ik heb weer genoten van HP gisteren. Niet alleen met Tango maar ook zeker met Florencio en Ucelli.
Vooral Florencio was echt genieten :~

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Re: KWPN-hengst IPS Tango eerste de beste in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:54

Ja, Florencio was echt genieten, wat een paard.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: KWPN-hengst IPS Tango eerste de beste in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:30


BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:12

Ik had de foto's inderdaad al op de site van HP zien staan, ze zijn super mooi Sjoert!