Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110895
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:18

www.dvhn.nl


Actievoerders van de organisatie Respect voor Dieren togen zondagmiddag naar Hoogezand om voor de ingang van circus Renz Berlin op het Atlantaterrein aan de Kerkstraat te demonstreren tegen optredens van dieren in circussen. Met een spandoek en protestposters werden hiertegen geageerd. De bezoekers kregen bovendien een flyer in handen gedrukt.

Eerder werd ook op andere plaatsen al actie gevoerd tegen de optredens van dieren. In de circusvoorstelling van Renz worden kunstjes vertoond door Indische olifanten, kamelen, Friese en Andalusische paarden, pony's, lama's, struisvogels en honden. Volgens de actievoerders zitten de dieren een groot deel van hun leven opgesloten in te kleine kooien. Ook maken ze bezwaar tegen het voortdurend verplaatsen van de circusdieren. Zondag was de laatste voorstelling van Renz in Hoogezand dat vorige week woensdag haar tournee op deze plaats begon.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:50

Ik ben het er helemaal mee eens :j. Van mij mogen circussen er mee stoppen.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:56

wedstrijd paarden doen ook niks anders als reizen,gaan van de ene plaats naar de andere.
of de paarden in te kleine"kooien"zitten lijkt me niet,maar ik kan niet oordelen over de verzorging want heb het nog nooit gezien.

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:58

Vorig jaar liepen de kamelen op een groot grasland naast het terrein waar het circus stond...

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:01

Dit circus stond voor 4 weken terug bij mij voor de deur. Dat ze in kleine hokken stonden is niet waar. De kamelen lopen vrij rond enz enz.
Wat mij wel verbaasde dat de paarden een nacht en dag in de vrachtauto hebben gestaan zodat de rest opgeruimt kon worden.
Ook de olifanten hebben een dag hier in gestaan maar die hadden de deur open en vermaakten zich uitstekend. Maar ze hebben niet de benen kunnen strekken.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:58

Toch lijkt me het niet fijn voor de dieren om elke keer weer overal heen gezeuld te worden. Daarmee heb ik het dus ook over wedstrijdpaarden, alleen het verschil is dat die meestal doordeweeks nog wel een eigen stal hebben. Tja, ik hou er zoiezo niet van :n. Ook niet van hoe de meeste paarden er bij staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:02

Als ze idd gewoon rond de tent staan buiten, hun vaste verzorgers hebben, is dat voor die dieren geen probleem. Die wennen daar vanzelf aan. Maar ik heb wel meer problemen met 1 olifant die maar staat te staan dan dat hij in een groep in een dierentuin is. Olifanten leven in groepen en dat is heel belangrijk voor ze. Een circus vind ik dan weer net zoals met beren die in hun eentje worden gehouden voor de kunstjes heel erg.

Voor de paarden heb ik er geen probleem mee.

_1Guusje1_

Berichten: 59
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:57

Je merkt het vanzelf wel aan de dieren als ze het niet leuk vinden... dan worden ze vals enz..
Maar ze moeten er wel echt goed mee omgaan! niet in kleine kooitjes proppen,

troi
Berichten: 17040
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:57

_1Guusje1_ schreef:
Je merkt het vanzelf wel aan de dieren als ze het niet leuk vinden... dan worden ze vals enz..
Maar ze moeten er wel echt goed mee omgaan! niet in kleine kooitjes proppen,


Dieren kunnen heel veel hebben, die worden pas vals/non cooperatief als je het echt goed verziekt (en dan nog vaak blijven ze schandalig lief..). Dat een dier het nog wel kan opbrengen wil nog niet zeggen dat die het prettig heeft. In gemeente Winschoten was zelfs een verbod op optredens met circussen met dieren maar helaas is daar van hogerhand een streep door getrokken. Van mij mag het in heel Nederland verboden worden en dan m.n. voor grote (roof) dieren. Leeuwen en olifanten kunnen gewoon echt niet in een circus (eigenlijk is een dierentuin al zwaar op het randje als je het mij vraagt maar goed das nogal off topic).

botjes
Berichten: 129
Geregistreerd: 10-10-08

Re: Protest tegen ondermeer circuspaarden in Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:06

Over wilde dieren valt zeker te discusseren, maar paarden en honden... Honden vinden het alleen maar geweldig, aandacht van het baasje en leuke dingen doen, dat is echt geen straf. Paarden gaan echt geen kunstjes uitvoeren als ze daar toe gedwongen worden, en anders is dat zeker te zien. De dieren worden goed verzorgt en hebben zo ieder hun plekkie met hun vaste ritme. Als mensen de paarden in het circus zielig vinden, zijn de wedstrijdpaarden ook zielig, en de paarden van paardenshows ook. Kamelen kan je zien als paarden, ze hebben andere behoeftes, maar zijn ook lang geleden gedomesticeerd door de mens. Het zijn dus geen wilde dieren meer!

Ik vind een totaal verbod op dieren in het circus dus onzin.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:11

knooopje schreef:
wedstrijd paarden doen ook niks anders als reizen,gaan van de ene plaats naar de andere.
of de paarden in te kleine"kooien"zitten lijkt me niet,maar ik kan niet oordelen over de verzorging want heb het nog nooit gezien.


zolang het overgrote deel van de mensen hun paarden in kooien van 3 bij 3 meter huisvesten, zal niemand de kooien bij een circus voor páárden te klein vinden.

Voor leeuwen vinden ze dat dan wel weer te klein...

:7

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:28

Arabesk schreef:
knooopje schreef:
wedstrijd paarden doen ook niks anders als reizen,gaan van de ene plaats naar de andere.
of de paarden in te kleine"kooien"zitten lijkt me niet,maar ik kan niet oordelen over de verzorging want heb het nog nooit gezien.


zolang het overgrote deel van de mensen hun paarden in kooien van 3 bij 3 meter huisvesten, zal niemand de kooien bij een circus voor páárden te klein vinden.

Voor leeuwen vinden ze dat dan wel weer te klein...

:7


de paarden krijgen een stuk om buiten te grazen de leeuwen niet! die moeten het doen met hun kooi 24/7
dat is dus wel even wat anders!de paarden komen er ook heel wat meer uit,dus een domme vergelijking!

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:53

botjes schreef:
Over wilde dieren valt zeker te discusseren, maar paarden en honden... Honden vinden het alleen maar geweldig, aandacht van het baasje en leuke dingen doen, dat is echt geen straf. Paarden gaan echt geen kunstjes uitvoeren als ze daar toe gedwongen worden, en anders is dat zeker te zien. De dieren worden goed verzorgt en hebben zo ieder hun plekkie met hun vaste ritme. Als mensen de paarden in het circus zielig vinden, zijn de wedstrijdpaarden ook zielig, en de paarden van paardenshows ook. Kamelen kan je zien als paarden, ze hebben andere behoeftes, maar zijn ook lang geleden gedomesticeerd door de mens. Het zijn dus geen wilde dieren meer!

Ik vind een totaal verbod op dieren in het circus dus onzin.


Ooit cavalia gezien? Oh zo prachtig hoe 'natuurlijk' ze met de paarden omgaan. Maar ondertussen wel een zweepje er voor nodig hebben (die het publiek natuurlijk niet ziet). En tot overmaat van ramp alle mensen maar gewoon de stallen in laten, want de paarden hebben nog niet genoeg gewerkt en hebben hun rust toch nog niet nodig. En dan nog niet te spreken over die arme dingen die telkens weer het vliegtuig in en uit moeten. Maar perfect die paardenshows!
En over circuspaarden gesproken... paarden laten mensen toch ook op hun rug rijden? Terwijl er genoeg paarden zijn die er niet van genieten. Dus dat ze de kunstjes doen, wil nog niet zeggen dat ze er daadwerkelijk plezier in hebben.
Paarden zijn ook nog steeds 'wilde' dieren, ze zullen mensen nooit compleet vertrouwen. Ze blijven je zien als een roofdier.