Motie tegen prikkeldraad als omheining paardenwei aangenomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Motie tegen prikkeldraad als omheining paardenwei aangenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:29

Ik denk dat er maar weinig mensen het geld hebben liggen om 20 hectare te omheinen met een houten omheining ;)

Een beetje merrie leidt haar veulen trouwens langs de omheining, dat heb ik tot nu toe alle merries met veulens op mijn vorige stal zien doen. Met als gevolgd dat er nooit een veulen in het draad heeft liggen spartelen.

Ik ben ook geen enorme voorstander van prikkeldraad maar ik vind wél dat het een eigen keuze moet blijven, een eigen verantwoording.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:31

Langs de sloot hoef je iig al geen houten omheining neer te zeten. Daarbij blijven de meeste paarden gewoon achter het lint. Bij probleemgevallen zou ik die een eigen "houten" wei (:+ )geven

Myrthe1
Berichten: 203
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:42

slimmerik schreef:
Tja, nu kun je de paarden niet meer in de winter weiden op koeienweides....

Lekker de hele winter binnen in een stal van 3 bij 3.....

En vreemd dat de andere partijen alleen diervriendelijk (ahum) zijn naar paarden.



Nou precies!

Hoe doe je dat als je paard swinters in de koeienwei kan? Daar zit immers prikkeldraad omheen. De boer ziet je aankomen als je dan wil vervangen. Bovendien is dat zo'n 7 hectare, dus dat is niet te doen om dat elke herft/voorjaar te gaan wisselen. Ik vind het belachelijk. Het alternatief zou dus zijn dat onze 5 paarden swinters op stal staan, inplaats van lekker in een kuddetje op die 7 hectare.
Zeg nou zelf, wat is nou beter voor dat paard?
WIj hebben op deze manier al 20 jaar paarden en daarvan is er nooit 1 ernstig gewond geraakt van prikkeldraad!
Wat bv veel gevaarlijk is, is van dat gladde draad, dat stroopt het vel/pezen gewoon van het bot.

Nee laat Den Haag zich met wat belangerijkers bezig houden. Wat een betutteling hier! En dan zeurt men dat er zoveel regeltjes in Nederland zijn! En als er 1tje bij wordt verzonnen wordt er gejuichd. Snap ik niet hoor :7

Maaike14
Berichten: 945
Geregistreerd: 10-09-04

Re: Motie tegen prikkeldraad als omheining paardenwei aangenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:17

we hebben en schrikdraad en buitenom prikkeldraad anders gaan de shetlanders ervandoor