"Paarden verdacht van Afrikaanse Paardenpest niet doden"

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:33

zigranta schreef:
Citaat:
Maar een vergoeding voor het geruimde dier hoor je toch te krijgen?

Hier in Duitsland staat een vergoeding van ik geloof 2500euro per paard wat eventueel geruimd zou moeten worden.Dus een paard is een paard en daar word niet gekeken naar economische/emotionele waarde!Paarden moeten hier ook aangemeld zijn juist voor dit soort dingen,daar betaal je ook voor.(niet veel ik betaal iets van 4euro per paard per jaar)Maar het idee vind ik niet prettig.Hopen dat als er een uitbraak komt het binnende perken gehouden kan worden.

absurd.. Mijn paard kost een nulletje meer.
Dus wie aan mijn paard komt komt aan mij.
Het is mijn kind dus afblijven :(

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:25

De vergoeding die je krijgt is emotioneel gezien nooit genoeg.Verder zijn er heel veel paarden hier in Nederland die wel een beetje meer kosten dan €2500,-. Als je een stal vol paarden hebt die gemiddeld tussen de 50.000 en de 100.000,- kosten, is €2500,- echt niet reeel

Als het paard eenmaal echt ziek is van pest is het mischien beter om hem uit zn lijden te verlossen.Maar om alles te ruimen of alles wat verdacht is,is grote onzin.Een paard,kan een ander paard niet besmetten.Dat kan alleen de knut.

Verder is het idd wel opvallent dat er telkens van die berichten komen.Miscchien wel een overheidscomplot om het paarden bestand uit te dunnen?

tienus63

Berichten: 12184
Geregistreerd: 09-08-05

Re: "Paarden verdacht van Afrikaanse Paardenpest niet doden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:34

Ik denk eerder dat het een feit is dat de ziekte langzaam maar zeker oprukt naar het noorden.
Als de ziekte in Frankrijk en noordelijker opduikt zal er waarschijnlijk eerst met vervoersverboden gewerkt worden.
Net als bij de eerste uitbraken van blauwtong.

Paard op paard besmettingen zijn niet mogelijk, maar als er een besmet paard terecht komt in een regio waar het nog niet heerst en dat paard wordt gestoken door een knut, kan het zich wel weer in het volgende gebied verspreiden.

Complot theorieën, ik geloof er niet zo in. Ziektes worden bestreden en nieuwe ziektes of varianten ontstaan.
Geldt voor mens en dier.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:00

Als heel paarden houdend Nederland de beesten nou eens massaal onder de knuttendeken zet, denk dat het dan met de besmettingen wel mee zal vallen.

Die van mij staat er al onder voor zijn zomereczeem en dat is prima te doen hoor. Veel paarden staan zo wie zo hoog zomer al ingepakt tegen de vliegen en de dazen dus die omschakeling is voor velen niet eens zo groot. Lijkt me alleen voor jong spul wat in de opfok staat een stuk lastiger, 24/7 in een kudde jonge beesten, moeten ze wel ff een heeele sterke ontwikkelen :D . Maar ook daar moet iets aan te doen zijn.

En als die dekens zo massaal geproduceerd gaan worden, kunnen ze in prijs flink omlaag. Kan de overheid nog een klein subsidietje geven op zo'n deken, is toch altijd weer een stuk minder dan de kosten van ruimen, zou ik denken.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:43

ranna schreef:
We moeten eens ophouden te geloven in het fabeltje van vaccineren.
Je spuit een hoop rotzooi in een lijf wat daar niet thuishoort en juist ziek kan maken i.p.v. dat het beschermt.
Iedereen roept altijd gelijk om vaccinatie maar als je even wat onderzoek doet naar vaccineren en de gevaren ervan zie je ook pas wat er achter die hele vaccinatiemythe zit.

Mensen geloven dat als een dier (of mens) maar gevaccineerd is dat het dan allemaal goed gaat komen maar vaccineren is nooit garantie dat de ziekte niet zal uitbreken. Integendeel, het kan een heleboel leed veroorzaken.

Hilden1971, je hebt gelijk. Dit soort angstzaaiende berichten maken mij ook altijd erg scherp en heel wantrouwig.


Ik zal niet beweren dat gevaccineerde dieren niet ziek kunnen worden. Maar als er in Nederland gevaccineerd wordt dan zijn de vaccins die gebruikt worden zeer zeker eerst goed getest.
Buiten dat kan vaccinatie wel helpen. Met vaccineren spuit je dode of verzwakte versies van het virus (de 'rotzooi' dus) in. Het immuunsysteem zal dit herkennen als een lichaamsvreemde stof en het kapot gaan maken. Dit doet het lichaam door zogenaamde antistoffen aan te maken. Door het aanmaken van deze antistoffen creeert het lichaam ook een soort herinneringssysteem. Als het virus dan een 2e keer het lichaam inkomt, door bijvoorbeeld besmetting, dan weet het lichaam precies welke antistoffen het nodig heeft hiertegen en zijn die gedeeltelijk ook al aanwezig. Daardoor kan er door het immuunsysteem sneller en beter ingegrepen worden tegen een levend, en dus gevaarlijk, virus.
Vaccinatie is dus geen garantie dat het dier niet ziek wordt, maar de kans dat het dier ziek wordt is aanzienlijk kleiner omdat het lichaam de antistoffen al paraat heeft en niet 'het wiel opnieuw uit hoeft te vinden' bij besmetting.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk uitgelegd is. Naar mijn mening is vaccineren dus geen fabeltje.

DubbelFun

Berichten: 88873
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: "Paarden verdacht van Afrikaanse Paardenpest niet doden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:47

@Sannanasje : ik ben het met je eens hoor, maar moet er wel bij zeggen dat de beslissing om te vaccineren tegen iets wat zéér zelden voorkomt én waarbij het middel wel degelijk behoorlijke bijwerkingen heeft niet al simpel genomen moet worden.
Maar áls het dichtbij en de kans is zeer reëel dat het hier gaat komen zou mijn voorkeur wel degelijk preventief vaccineren zijn.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: "Paarden verdacht van Afrikaanse Paardenpest niet doden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:24

Als het hier in de buurt komt, en er bestaat een vaccin, dan zal ik dat zeker gebruiken. De kans dat een vaccin verkeerd aanslaat is vele malen kleiner dan de kans dat een niet-gevaccineerd paard besmet geraakt eens de ziekte in de streek zit.

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:47

heeft iemand voor mij misschien de link naar wat de paardenpest preccies inhoud... ik zou graag de verschijnsellen en gevolgen willen weten

DubbelFun

Berichten: 88873
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: "Paarden verdacht van Afrikaanse Paardenpest niet doden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:47


MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: "Paarden verdacht van Afrikaanse Paardenpest niet doden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:50

ik dacht dat het misschien hier ook ergens op bokt stond incl. commentaar van andere, via google had ik idd al gezocht.

als ze dan ook die dekens maken in alle maten, en niet b.v de shets vergeten, vind ik het prima als het helpt. echter staat hij nu alleen met vliegendeken, verder niets ingepakt

xX_manon_Xx
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:54

ik hoop dat ze naar hem luisteren!
je kan tog niet zomaar paarden doden!
dat is net zo iets als die varkens griep dat ze ineens alle varkens doden, dat slaat ook nergens op!

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:58

Sannanasje schreef:
Ik zal niet beweren dat gevaccineerde dieren niet ziek kunnen worden. Maar als er in Nederland gevaccineerd wordt dan zijn de vaccins die gebruikt worden zeer zeker eerst goed getest.
Buiten dat kan vaccinatie wel helpen. Met vaccineren spuit je dode of verzwakte versies van het virus (de 'rotzooi' dus) in. Het immuunsysteem zal dit herkennen als een lichaamsvreemde stof en het kapot gaan maken. Dit doet het lichaam door zogenaamde antistoffen aan te maken. Door het aanmaken van deze antistoffen creeert het lichaam ook een soort herinneringssysteem. Als het virus dan een 2e keer het lichaam inkomt, door bijvoorbeeld besmetting, dan weet het lichaam precies welke antistoffen het nodig heeft hiertegen en zijn die gedeeltelijk ook al aanwezig. Daardoor kan er door het immuunsysteem sneller en beter ingegrepen worden tegen een levend, en dus gevaarlijk, virus.
Vaccinatie is dus geen garantie dat het dier niet ziek wordt, maar de kans dat het dier ziek wordt is aanzienlijk kleiner omdat het lichaam de antistoffen al paraat heeft en niet 'het wiel opnieuw uit hoeft te vinden' bij besmetting.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk uitgelegd is. Naar mijn mening is vaccineren dus geen fabeltje.


Ik ken deze uitleg en dat is precies de mythe die ik bedoel.
De waarheid ligt iets, zoniet veeeel, genuanceerder.

Je spuit niet enkel dode of halfdode virussen in. Je spuit ook een conserveringsmiddel in en dat is in verreweg de meeste gevallen kwik of alluminium. Niet de stoffen die je in jouw lijf of dat van je dieren wilt. Het blijft altijd zijn vernietigende werk doen en kan, naarmate de vaccinaties zich opstappelen voor serieuze, zelfs dodelijke, gevolgen zorgen.
Bovendien komen de, al dan niet levende, virussen op een heel andere manier en in heel andere hoeveelheden binnen als in de natuur zou gebeuren omdat ze direct in de bloedbaan komen en niet zoals 'hoort' door luchtwegen waardoor een lichaam al geallarmeerd wordt en actie kan ondernemen. Hierdoor wordt een heel stuk van het immuunsysteem in een lichaam overgeslagen en raakt een lichaam in paniek. Bij kinderen zie je dat vaak in 'een paar dagen hangerig' zijn of anderzins niet lekker voelen. Dieren reageren vaak met sloom zijn, niet goed willen eten of anderswat.
Deze verschijnselen worden vaak afgedaan als nietsbetekenent maar niets is minder waar. Het lichaam geeft hier een duidelijk signaal en is hard aan het werk het gif te bestrijden wat is ingespoten.

We komen in een vicieuze cirkel, we enten waardoor een immuunsysteem niet meer echt zelf wat hoeft te doen en daardoor verzwakt het, dan komt er een nieuwe ziekte en hup, we vaccineren weer waardoor het immuunsysteem weer bijna niet in actie hoeft te komen, verder verzwakt enz. enz. Zo verzwakt de soort in zijn geheel.
Wij zijn vergeten waarom ziektes er zijn. Het is om de soort sterker te maken.

Je vertrouwen in het goed onderzocht zijn van vaccinaties is loofwaardig en begrijpelijk maar onterecht helaas.
Doe wat onderzoek en al snel zullen je ogen opengaan. Vaccineren is geen hallelujaverhaal.

Met vaccineren moet je héél maar dan ook héél voorzichtig te werk gaan en je goed afvragen of de nadelen opwegen tegen de eventuele voordelen.

DubbelFun

Berichten: 88873
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:44

Weliswaar kun je op google het nodige vinden over kwik in vaccinatievloeistof , maar ook dat dit een fabeltje is en dat het alleen geldt voor Amerikaanse (goedkope) vaccinaties en dat het niet in alle Europese landen is toegestaan.
Citaat:
De verhalen over kwik verbindingen in de vaccinatie vloeistof gelden alleen voor de VS alwaar lobbyisten ervoor gezorgd hebben dat deze goedkope methode nog steeds toegestaan is, in de meeste Europese landen is deze vloeistof verboden.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:06

Ik weet niet in welke landen het nog is toegestaan maar zo te zien in Nederland nog steeds wel gezien onderstaande info:
Citaat:
De waarheid achter het vaccin conserveermiddel Thimerosal
Dit conserveermiddel lag in Amerika onder vuur omdat het voor 50% uit kwik bestaat en veel in kindervaccins zat. Dit is vanaf 2000 langzaam verdwenen maar wordt nog wel volop gebruikt in een groot deel van de bekende griepvaccins voor ouderen en zwakkeren.


Citaat:
Er zijn alternatieve voor Thimerosal, maar vaccinaties zonder Thimerosal zijn nog steeds zeer beperkt beschikbaar. Formaldehyde Nog zo'n bizarre stof die zijn weg vindt in de cocktail van een vaccin. Formaldehyde is bekend in het gebruik om dode mensen of dieren te conserveren. De bekende kikker in het glas met vloeistof in het laboratorium op school of universiteit ligt dus in een bad van Formaldehyde. Wat doet dit in een vaccin en wat heeft dit in hemelsnaam te maken met het voorkomen van een griep? Onderzoek naar de werking van Formaldehyde hebben aangetoond dat het een kankerverwekkende stof is. Ethyleen glycol Een chemische stof die we gebruiken als koelvloeistof in de radiator van uw auto of motorfiets. Bekend is dat 30 milliliter al dodelijk is, het is dus een zeer giftige stof. Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen? Aluminium Afhankelijk van de hoeveelheid die we binnen krijgen, kan aluminium kanker aan long, borst en blaas veroorzaken en is er een relatie met Alzheimer. Human diploid cells, gemaakt van menselijke foetus weefsel.


Te bedenken dat het zelfs in het Hepatitis B vaccin zit wat ze in baby's willen spuiten die nog geen 24 uur oud zijn!!!!

Maar ik dwaal af.
Het moge duidelijk zijn, vaccins zijn géén oplossing en moeten uiterst behoedzaam worden toegepast of het nou in mens of dier is.

DubbelFun

Berichten: 88873
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:00

@ranna : ik ben met je eens dat ik ook liever andere vulmiddelen zie in injecties, maar 'we' vaccineren al jaren en het percentage waarbij het mis gaat is minimaal. Al is elk geval er natuurlijk een te veel.

Het gaat mij te ver om het hele vaccinatieproces maar aan de kant te zetten voor dit minimale percentage.
Je kunt er toch niet omheen dat vaccineren ons ook een hoop zéér ongezellige ziektes bespaart.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:39

@Dubbeldun, als je je verdiept in de historie van het vaccineren zul je ontdekken dat er in 1920 al een boek is verschenen waarin de gevaren van vaccineren zijn beschreven. Er werd toen al voor gewaarschuwd dat het lang niet zo ongevaarlijk is als de farmaceutische industrie ons wil laten geloven. Je vind het boek hier: http://www.scribd.com/doc/12965559/Horr ... on-Exposed
Het is niet makkelijk te lezen zo op het net maar zelfs als je er diagonaal doorheen loopt lees je plenty schokkende feiten.
B.v. 'This amazing act is the homicidal insanity of a whole profession. This is blood assassination' of 'Vaccination is a delusion' of dit 'Vaccination is blood poisoning with inflicted disease and is often more fatal than natural disease'.
Nog eentje dan 'Every vaccination sore is an infecting abscess and every act of vaccination is a blood infection capable of causing serious disease or death at any time'

Daarnaast zul je zien dat de statistieken aangeven dat vaccineren niets te maken heeft met het feit dat bepaalde ziektes bijna niet meer voorkomen.
Integendeel, het vaccineren is begonnen op het moment dat de ziektes door natuurlijke omstandigheden en verbeterde voeding en hygiëne al grotendeels was teruggedrongen.

Ik weet dat dit heel anders is als ons altijd wordt verteld maar ik heb hier veel onderzoek naar gedaan omdat het mij erg interesseert en voor degene die er een beetje tijd en moeite in wil stoppen zal een wereld opengaan. En niet alleen dat, grote kans dat je geschokt bent door zoveel onwaarheden die ons dusdanig herhaaldelijk worden verteld dat we het geloven. Want iets wat maar vaak genoeg herhaalt wordt moet toch wel waar zijn - toch? Dan zijn er ook altijd heel veel mensen die blind op de regering vertrouwen en denken dat: 'als de regering het toestaat is het toch écht wel goed onderzocht hoor!' Helaas, dit is niet waar.
'Men' heeft ons niet de waarheid verteld en doet dat nog steeds niet. Wil je weten wat er speelt moet je zelf de waarheid zoeken. Dus geloof mij niet maar ga zelf op onderzoek uit dat is veel beter.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:05

[quote="ranna

Je vertrouwen in het goed onderzocht zijn van vaccinaties is loofwaardig en begrijpelijk maar onterecht helaas.
Doe wat onderzoek en al snel zullen je ogen opengaan. Vaccineren is geen hallelujaverhaal.

Met vaccineren moet je héél maar dan ook héél voorzichtig te werk gaan en je goed afvragen of de nadelen opwegen tegen de eventuele voordelen.[/quote]

Niet om vervelend te doen maar 1920 is al heel lang geleden, inmiddels zijn er veel wetenschappelijke onderzoeken geweest die ongetwijfeld zowel goed als slechte effecten van vaccineren aan het licht brengen.

Ik ben het echter niet eens met wat je zegt over dat vaccineren het immuunsysteem 'lui' maakt. (ik weet dat je dit niet letterlijk hebt gezegd, maar zo interpreteer ik het). Juist door een lichaamsvreemde stof in te spuiten hou je het immuunsysteem actief. Nou sla je idd wel een heleboel stappen van het immuunsysteem over door te injecteren, dat ben ik zeker met je eens (huid, slijmvliezen etc die ervoor zorgen dat de stof juist NIET binnenkomt). Echter wordt de paardenpest ook 'geinjecteerd', de mugjes steken immers ook en slaan zo ook die stappen over, natuurlijk is dat niet bij alle ziektes zo maar bij deze wel.
Het feit dat mensen, kinderen, dieren etc wat duf worden een dag na vaccinatie is ook te verklaren omdat het lichaam zijn energie gebruikt om de geinjecteerde stof weg te werken.

Mijn vertrouwen in het goed onderzocht zijn van vaccins is, naar mijn mening, niet onterecht daar ik zelf bij een farmaceut werkzaam ben en dus van dichtbij meekijk in de keuken. Het is (in Nederland) echt niet makkelijk om een nieuw vaccin op de markt te brengen en alle mogelijke bijwerkingen, hoe klein de kans ook, moeten geregistreerd worden.
Ik geloof best dat er ook malafide bedrijven bestaan die in landen waar dingen niet zo goed geregeld zijn als in Nederland met een heleboel dingen weg kunnen komen. En ik vind ook zeker dat de stoffen die 'extra' in een vaccin zitten buiten het virus, niet schadelijk mogen zijn en dat daar zeker nog meer onderzoek naar gedaan kan worden. Maar vaak word er ook gewoon een zoutoplossing gebruikt en niet altijd kwik en dergelijken.

Verder ben ik het WEL met je eens dat vaccineren voorzichtig benaderd moet worden en dat je voor jezelf de voor en nadelen moet afwegen. Voor de een zijn de bijwerkingen het wel waard om te voorkomen dat je (paard) de ziekte krijgt, anderen vinden de risico's te groot en willen het risico niet nemen.

Hoe dan ook denk ik niet dat de regering baat heeft bij het ruimen van de hele paardenpopulatie, omdat ze dan een heleboel boze mensen op hun dak krijgen als die weten dat er een vaccin beschikbaar is. Ook vind ik niet dat ze iedereen moeten verplichten te vaccineren. Dat is en blijft een keuze.