Konik-veulen gestolen uit natuurreservaat De Bizonbaai

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Konik-veulen gestolen uit natuurreservaat De Bizonbaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:58

Er zijn wel erg veel aannames ten opzichte van de dief....hij wordt door sommige mensen als held vereerd, want hij heeft het veulen gered.

Misschien hebben zijn honden wel een heerlijk maal gehad?

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:23

zou hij het veulen inderdaad niet hebben willen redden maar als voer hebben willen gebruiken of op hebben willen zetten, noem maar iets, had hij het wel zo in de kofferbak kunnen schuiven en dan eerst even doodmaken
had hij geen trailer bij zich hoeven hebben

maar het blijft inderdaad gissen wat er nu precies gebeurd is

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:20

pluklief schreef:
SHALALA schreef:
Misschien zouden ze zulk soort veulens in de buurt daar kunnen controleren op hun chip-nummers. Als het wilde dieren zijn, neem ik aan dat zij geen chip-nummer hebben. Veulens die door de mens gefokt worden wel?

Ik ken het verhaal er achter natuurlijk niet. Maar als ze het echt zo kostbaar vinden, had ik er toch naar gezocht enzo. :)

Als het veulen daadwerkelijk door de moeder is verstoten is het nog heel jong anders zou het al dood zijn geweest, ik denk niet dat veel mensen zo'n jong veulen al hebben gechipt.

Ik kan ergens wel begrijpen wat die man gedaan heeft, maar zelf zou ik staatsbosbeheer willen aanspreken dan kunnen zij het zelf oplossen.


Ja oké daar heb je gelijk in. Even niet bij nagedacht :7 Was maar een ideetje.

dimitri661
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:09

reeds kort zijn we zelf eigenaar geworden van 2 konik hengsten die uit nederland kwamen (ik woon in Belgie) we hebben ze laten castreren daar we tevens over een bmp merrie beschikken. nergens kan ik echter iets vinden over het wel en wee van de koniks of iemand die over dit onderwerp kan of wil discuteren. Ze zijn beiden opgeleid zowel onder zadel als in de koets en doen het zeer goed. Brave beestjes zoals ze zijn heb ik toch problemen met hun als ze in de grote weide staan. Ze doen alsof ze me niet meer kennen en kan dus zeer slecht met hun in kontakt komen. Enkel de het eten kan hun nog lokken. zijn er mensen die soms met mij willen coresponderen en eventueel raad kunnen geven.
meer tekst en uitleg in een eventuele volgend bericht
groetjes valentin