Zwaar ondervoede paarden uit havengebied zijn kerngezond

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sigrid

Berichten: 2969
Geregistreerd: 11-09-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:03

Lante schreef:
Mensen, het ene paard is het andere niet, foto's van paarden die er op leeftijd nog heel goed uitzien zeggen mij niks. Mijn 21 jarige ziet er ook goed uit, maar ik ken ook wel een ouder paard met een ingezakte rug, uitstekende botten en grote kuilen boven de ogen waar ook gewoon goed heel erg op gepast wordt!
Kijk eens naar een groepje bejaarden tussen de 80 en de 90 in hetzelfde bejaardentehuis; die zien er toch ook niet allemaal nog even goed uit, terwijl ze toch dezelfde verzorging krijgen. ;)

Hier ben ik het deels mee eens. Het ene paard is nou eenmaal fitter dan de ander. In ons geval is het echter zo dat de eigenaar van die bruine pony zelf steeds goed oplet dat ze goed eet en dat ze aangepaste voeding (luzerne) krijgt. Een ouder paard heeft gewoon een beetje extra zorg nodig en dat moet je dan ook wel geven.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:50

Aan de dierenbescherming heb je soms ook echt niks he. Die doen pas wat als ze op sterven na dood zijn. Te erg voor woorden zeg !!!!

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Zwaar ondervoede paarden uit havengebied zijn kerngezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:15

Het is wel apart dat ik in Hengelo(OV) woon, en precies weet over welke paarden dit gaat. Ik kom helemaal niet vaak in ijmuiden, maar weet deze te staan. Ik kijk altijd, en het enige wat ik kan zeggen dat het zielige beestjes zijn!! Ze zullen vast wel wat voer en water krijgen, maar in de situatie waar ze staan is niet paardvriendelijk.

Contigo
Berichten: 271
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Ijmuiden

Re: Zwaar ondervoede paarden uit havengebied zijn kerngezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:29

Nou hier een IJmuidense ik rij er vaak langs en die dieren zijn nou niet echt het toonbeeld van gezond. Ook tijdens het warme weer van afgelopen weekend toen hadden ze geen water en er lag ook geen hooi. Ze kijken ook heel erg treurig er ligt allemaal troep in het "landje" hoe hun voeten eruit zien weet ik niet want dat heb ik nog nooit kunnen zien. Of ze daadwerkelijk verzorgd worden dat kan ik niet zeggen want ik zie er verder nooit iemand en rij toch echt heel erg vaak langs ze

Jasmijn159

Berichten: 4436
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:41

MissBurberry schreef:
jullie hebben het allemaal over hoogbejaard en 30+ maar zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen dit paard is 18 !!!!


Heb jij een paspoort gezien dan?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:04

dan zou ik zeggen dames uit ijmuiden, doe er iets aan. :D Er kan hier wel gekibelt worden, maar er word ondertussen niks gedaan. Trek de stoute schoenen/rijlaarzen aan en doe iets!! En zeg je dan, ja hoor eens het is mijn pakkie niet aan, dan moet je ook niet veroordelen.
Goed ik kan makelijk praten, woon te ver weg om iets evt. te doen, maar toch.
Ik stoor me eraan, dat er heel makelijk veroordeelt word, maar geen aktie word ondernomen. Het probleem ligt bij de DB, maar je weet dat die niks doen. Dan ga je het toch anders aan pakken

MissBurberry
Berichten: 106
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:53

Lotte1990 schreef:
MissBurberry schreef:
jullie hebben het allemaal over hoogbejaard en 30+ maar zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen dit paard is 18 !!!!


Heb jij een paspoort gezien dan?


als je ziet op de eerste pagina.... ken die persoon hem nog van vroeger!!

MissBurberry
Berichten: 106
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:53

Esmeralda schreef:
dan zou ik zeggen dames uit ijmuiden, doe er iets aan. :D Er kan hier wel gekibelt worden, maar er word ondertussen niks gedaan. Trek de stoute schoenen/rijlaarzen aan en doe iets!! En zeg je dan, ja hoor eens het is mijn pakkie niet aan, dan moet je ook niet veroordelen.
Goed ik kan makelijk praten, woon te ver weg om iets evt. te doen, maar toch.
Ik stoor me eraan, dat er heel makelijk veroordeelt word, maar geen aktie word ondernomen. Het probleem ligt bij de DB, maar je weet dat die niks doen. Dan ga je het toch anders aan pakken


ik heb de dierenbescherming al aangebonden dat ze bij mij op het land mogen,
maar zodra ik ze weg haal krijg ik aanklacht diefstal op me nek....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:13

Nou dan gaan die van mij vast en zeker dood zo dik zijn ze dan, als dat gezond is?

Tjonge jonge Die DIERENbescherming hier ook?

Laten ze het beleid van amerika hier maar invoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:16

minjon schreef:
Zie paard in mijn profiel, dies 20.. (die witte arabier)
Die ziet er wel beter uit :o


Dat noem ik een lekker vrolijk en gezond paardje op z'n ouwe dag!

Toppie
Was iedereen maar zo voor zijn dieren.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

devi786

Berichten: 418
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Essen - Wildert ( Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:14

tja ; wat dan te zeggen van onze 32 (!) jarige haflinger ....nog steeds op buitenrit , nog steeds voor op.... ( zie foto's op mijn profiel)
Zoals gezegd het ene paard is het andere niet ;)