verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:39

You go girl !!!!

Ik bn benieuwd naar de reactie van de db, in grote lijnen dan he ? :P

Dit is toch te zot voor woorden ?! ik snap het niet meer hoor, WAT moet je je dier in godsnaam aandoen voordat hij in beslag genomen kan worden ??? of er fatsoenlijke maatregelen genomen worden ? nogmaals, ik snap het niet meer :n

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:06

In beslagname wordt door de Officier van Justitie bepaald. Justitie bepaald of de LID tot in beslagname over mag gaan en geeft hiervoor een machtiging tot ontvreemding uit.

Daarbij doet de DB er alles aan om betere wetgeving voor elkaar te krijgen..echter heeft minister Verburg meer woorden dan daden...

NB: als je je zo drukt maakt om het bestaansrecht van een stichting als de DB of de lozers van de PvdD steek dan je hand in je boezem en onderneem zelf actie om dingen te veranderen.
Je kan altijd zelf een stichting of politieke partij oprichten die helemaal aan jouw doeleinden voeldoet ;-)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:16

Vreselijk dit... ;(

Maar ik denk inderdaad dat de DB niet veel kán doen, zolang de dingen niet wettelijk zijn geregeld.

Wat dat betreft kan Nederland veel leren van Amerika...

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:19

vind dit echt verschrikkelijk. en ze krijgt het beestje ook nog terug schandalig!!! hoop dat het veulen er boven op komt en de moeder lijkt me echt vreselijk

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:29

laetitia schreef:
NB: als je je zo drukt maakt om het bestaansrecht van een stichting als de DB of de lozers van de PvdD steek dan je hand in je boezem en onderneem zelf actie om dingen te veranderen.
Je kan altijd zelf een stichting of politieke partij oprichten die helemaal aan jouw doeleinden voeldoet ;-)


Wie zegt dat ik dat niet doe? Hoe weet jij nou of ik al dan niet politiek actief ben? Of in een andere dierenbeschermers organisatie zit?

En ik bestempel de PvdD niet als losers, dat heb jij net gedaan ;) Maar je maakt mij niet wijs dat zevendedagsadventisten goed zijn om NL te regeren... Maar goed, das persoonlijk...

Dusse, niet zo kort door de bocht gaarne :D

En nu weer ontopic :P

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 05:12

ik lees het stukje ( In overleg met justitie werd besloten dat de eigenaresse het veulen bij een paardenkliniek mocht laten behandelen.) op een iets andere manier, dat dit in overleg is besloten, dus dat niet het veulen in beslag werd genomen, maar dat ze het dier bij de kliniek moest laten behandelen. deed ze dat niet, dan werden er andere maatregelen genomen.

staat even los van wat ik daarvan vind hoor, maar het zegt dus niet, dat de DB alleen de belangen van de eigenaresse behartigd ;)

DiamondDaan

Berichten: 595
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:30

Jeetje ! wat doe je je veulen aan. Had het dan niet gefokt als je het toch niet wil hebben. :( _-:(

claud1

Berichten: 1056
Geregistreerd: 12-03-07

Re: verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:21

Hoe krijg je dat voor elkaar _ doorligplekken_ ???
en de moeder hoe zit het daarmee?
Of kon het niet lopen en kreeg het daardoor die plekken?

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:09

Nogmaals: als het niet kon lopen, hoe kon het dan drinken?

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:25

Citaat:
maar ook wat dat betreft verbaast mij dat de DB niet harder lobby’t voor betere wetgeving. En nee, ik stem ook geen PvdD. Dat gaat me net te ver, aangezien die partij niet van mensen houdt, alleen van dieren gezien de 2 zevendedags-adventisten aan het roer…


Tja kort door de bocht is iedereen weleens _O-

Heb jij inside information van de DB over hun politieke activiteiten in de gemeentes en Den Haag waaruit je kan concluderen dat zij niet genoeg lobby'en?

Ze doen echt wel hun best hoor...

2 voorbeelden:

Citaat:
Succes voor Bont voor Dieren en de Dierenbescherming. Na vele jaren actievoeren, lobby en voorlichting is de Tweede Kamer er nu ook in meerderheid van overtuigd: nertsenfokkerij moet verboden worden. Dit bleek gisteren bij de stemming over een initiatiefwetsvoorstel met deze strekking van SP en PvdA. Bont voor Dieren en de Dierenbescherming hebben de afgelopen periode actiegevoerd om dit wetsvoorstel te ondersteunen. Voorafgaand aan het debat in de Kamer overhandigde Bont voor Dieren nog 90.000 handtekeningen voor aanname van het fokverbod.


Citaat:
Dierenbescherming: verplichte chip voor katten noodzakelijk
Van de circa 150.000 katten die jaarlijks kwijtraken, komen er 30.000 niet meer terug, zo blijkt uit een onderzoek van de Dierenbescherming. Een verplichte chip voor katten, waar de Dierenbescherming al langere tijd voor pleit, kan dit probleem terugdringen. Vandaag, tijdens een werkbezoek van de vaste commissie Landbouw van de Tweede Kamer, pleitte directeur Frank Dales opnieuw voor zo'n verplichting.

Voor honden komt er per 2011 een chipverplichting. Uit het onderzoek van de Dierenbescherming, uitgevoerd door Blauw Research, blijkt dat honden veel vaker worden teruggevonden dan katten. Een extra reden om vaart te zetten achter het verplicht chippen van katten. Tweederde van de huisdierbezitters heeft veel belangstelling voor elektronische identificatie met een microchip, zo blijkt verder uit de cijfers.

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:35

Kijken jullie ooit animal cops op animal planet? Zoiets als dit hoef je in Amerika niet te proberen met je dieren, dan hangt je meteen een dikke boeten of gevangenisstraf boven het hoofd. Nu vind ik dat ook wel vrij streng, ik Nederland mag de straf op diere mishandeling en verwaarlozing gerust strenger worden. We zijn welvarend genoeg om goed voor onze dieren te zorgen.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:37

Jeee.... een chipverplichting voor katten. -O-

niemand die bedenkt dat van die 30.000 katten er waarschijnlijk aanzienlijk wat onder een auto lopen of op andere manier om het leven komen...
En dan zijn er nog die goedbedoeld ergens in huis gehaald worden, soms zelfs terwijl ze thuis goed verzorgd werden... maar die mensen geven 'hun' diertje heus niet zomaar af als het een eigenaar blijkt te hebben.
Een deel wordt zwerfkat zonder ooit gevangen te worden...

Dus het helpt alleen voor katten die daadwerkelijk in een opvang komen, en denk je niet dat baasjes die ze terugwillen, die niet in de gaten houden?

Ook niemand die kan bedenken dat honden veel makkelijker te vangen zijn dan katten en veeeeeel minder vaak los rondlopen, zodat mensen als ze er een vinden zonder eigenaar, ook eerder doorhebben dat er wat aan de hand is en het beestje ergens onderbrengen?

@Juniper: en is het geen teken aan de wand dat ook waar de straffen zo streng zijn, dit soort programmas gewoon nog gemaakt kunnen worden?

Thaliaatjuh

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:40

Buitenzorg schreef:
Zal mijn mail hier ff kopieren, ik heb eerst het stukje van de site gequote, daarna dit:

Citaat:
Persoonlijk heb ik al nooit een hoge pet op gehad van de dierenbescherming, maar ik vraag me hier dus serieus af welk werk de DB hier geleverd heeft?

In overleg met justitie MOCHT de eigenaresse het dier laten behandelen? Mocht?!?!?!? MOETEN zul je bedoelen! En proces verbaal? Boete? Onteigening? Sorry, maar van bovenstaand verhaal krijg ik zo’n vreselijk vieze nasmaak in mijn mond, dat ik me serieus afvraag wiens belangen de DB behartigt in deze, zo te lezen die van de eigenaresse!

Zo’n veulen is systematisch verwaarloosd en zo iemand moet en mag nooit meer dieren houden!

Excuus voor mijn felle reactie, maar in mijn omgeving is een man die heeft een stukje land met wat pony’s, schapen, maar vooral dode schapen die er gewoon tussen liggen, ponys met omgekrulde hoeven, broodmagere pony’s die tot aan hun knie-en in hun eigen stront staan, geen water hebben en ga zo maar door.

De dieren van deze persoon zijn al meerdere malen in beslag genomen door de DB. Maar de inbeslagname duurde elke keer nog geen 3 dagen.

Na een paar grote monden van zijn kant werden alle levende dieren zonder pardon weer teruggegeven. En dit tot 3x toe!

En nee, dit is geen reactie van een 12 jarig penny-meisje, ik ben 37 en verbaas me steeds vaker over het doel, het nut en het bestaansrecht van de DB…

Ik ben benieuwd naar uw reactie. Wellicht kunt u mij overtuigen van het nut van de DB. Uiteraard ben ik ook op de hoogte van het feit dat de DB zich aan wetten en regels te houden heeft, maar ook wat dat betreft verbaast mij dat de DB niet harder lobby’t voor betere wetgeving. En nee, ik stem ook geen PvdD. Dat gaat me net te ver, aangezien die partij niet van mensen houdt, alleen van dieren gezien de 2 zevendedags-adventisten aan het roer…


Ik zal de eventuele reactie ook hier neerzetten (als ik die al krijg :P )



Je hebt ook nog zoiets als wetten in nederland..... de DB bepaalt zelf niet of iemand een PV krijgt, en er MOET toestemming gevraagd worden....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:50

Citaat:
Citaat:
Dierenbescherming: verplichte chip voor katten noodzakelijk
Van de circa 150.000 katten die jaarlijks kwijtraken, komen er 30.000 niet meer terug, zo blijkt uit een onderzoek van de Dierenbescherming. Een verplichte chip voor katten, waar de Dierenbescherming al langere tijd voor pleit, kan dit probleem terugdringen. Vandaag, tijdens een werkbezoek van de vaste commissie Landbouw van de Tweede Kamer, pleitte directeur Frank Dales opnieuw voor zo'n verplichting.

Voor honden komt er per 2011 een chipverplichting. Uit het onderzoek van de Dierenbescherming, uitgevoerd door Blauw Research, blijkt dat honden veel vaker worden teruggevonden dan katten. Een extra reden om vaart te zetten achter het verplicht chippen van katten. Tweederde van de huisdierbezitters heeft veel belangstelling voor elektronische identificatie met een microchip, zo blijkt verder uit de cijfers


_-:( _-:( _-:( -:(-

sorrie maar men wat kan ik me om die rot chip pissig maken
laat die keuze toch bij de mens zelf !


nog paar jaar , moeten mensen ook gechipt worden

of dat ze geen belangrijkere zaken kunnen verzinnen om voor te lobbieen
natuur monumenten ofzo .. of straf bij sex met dieren .. of kunstenaars
maw mishandelingen , lijkt me dat bji uithiongering of hersenpan in slaan
de normale fatsoens normen enigzins over schreden worden

maar nee , pmp overal maar een K(&^*&^*% chip in

zolang er geen eigendoms bewijzen zijn heeft dat weinig nut ..
en niemand is verantwoordelijk als het niet goed gaat

grom -O-

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:38

wtf... chipverplichting voor honden straks???
wat is dat toch voor een grote kolder, ik kan daar zó boos om worden!!!!!!

net zoals vogelde maand de paarden, verplícht chippen? :( :( -:(-
wie is er nou eigenlijk eigenaar over die dieren, de particulier of de staat??? -O-

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:48

De eigenaars van de honden en katten zijn natuurlijk de eigenaar.

Echter als een kat of hond wegloopt/ gaat zwerven wordt het ook een zaak van de gemeentes (die wettelijk verantwoordelijk zijn voor de opvang van zwerfdieren).

Al die mensen die heel erg enthousiast maar impulsief aan een hond of kat beginnen en de zorg uiteindelijk niet kunnen opbrengen en de hond of kat vervolgens gewoon weg op straat dumpen of over het hek van menig dierenasiel gooien, kunnen nu dus opgespoord worden en verantwoordelijk worden gehouden voor de kosten voor het opvangen en verzorgen van HUN dier, waar ZIJ geen boodschap meer aan hebben.

Ik denk dat velen niet beseffen hoe veel geld het voor dierenasielen kost om al deze zwerfdieren op te vangen, te verzorgen en medisch te laten behandelen. En hoeveel zwerfdieren er dagelijks worden binnen gebracht...

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:53

ja leatitia, daar kan ik wel inkomen,
maar de nederlanders of europese staat kan toch niet álles gaan lopen controleren of bijhouden...
ik vind het geen gezonde situatie.
bij paarden kán ik er nog inkomen, omdat het onder 'vee' kan vallen, en koeien geiten varkens en schapen worden al tijden geregistreerd.
maar ook hier vind ik een verplíchting van een chip echt te ver gaan.
geef dan (ook) alternatieven, zoals DNA.

honden en katten zijn er zó veel, wat nou bijvoorbeeld als je een niet al te tamme boerderijkat hebt rondlopen, en ze krijgt een nestje.
de jongen laten zich niet vangen, hoe krijg je daar dan een chip in?
en wat zal er gebeuren met niet gechipte dieren die gevonden worden door de dierenambu?
laten afmaken ofzo?

weten die beesten veel...

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:54

Waarom zijn jullie eigenlijk tegen het verplicht chippen van honden en katten? Ik heb ruim 2 jaar op de dierenambulance gereden en ik had gewild dat van de gevonden "zwerfdieren" de helft maar gechipt was zodat we ze terug hadden kunnen bezorgen bij de eigenaar. En wat van de aangereden katten en honden? Er zijn helaas nog veel mensen die niet van het bestaan van Amivedi weten dus komen ze er nooit achter waar hun dier is. De overleden dieren belanden in eerste instantie in de vriezer en worden indien de eigenaar zich niet meldt later opgehaald door een destructiebedrijf. Anderen belanden in het asiel en als ze oud, ziek, zwak en misselijk zijn dan is de kans ook nog eens groot dat ze geëuthanaseerd worden omdat ze anders te kostbaar zijn. Ik vind het een goeie zaak het verplicht stellen van chippen bij honden en katten. Maar dat zal door mijn ervaring komen. Het chippen van paarden ben ik verdeeld over. Ik denk dat de overheid dat wil zodat ze er tzt belasting over kunnen heffen. Dat heb ik al ergens in de wandelgangen gehoord. Bij verwaarlozing en mishandeling is een chip erg handig. Dan kan je altijd de eigenaar achterhalen.

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:58

is het eigenlijk wel zo dat je via een chip van een paard de eigenaar kan achterhalen?
volgens mij komt de naam van degene die het dier op naam heeft staan er uit, en dat hoeft al lang niet meer de eigenaar te zijn..

en wat die honden en katten betreft, ik begrijp dat het makkelijker werken is, maar verplicht stellen gaat me gewoon echt te ver.

Tallout

Berichten: 5948
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: verwaarloosd drie weken oud veulen van de ondergang gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:01

Als je geen veulen wil hebben... Waarom neem je er dan in godsnaam een!
Argh, die mensen kan ik wel wat aandoen. Ik ga ervoor zitten.

T arme dingetje... 3 weken en nu al zo een ervaring..

Billy12

Berichten: 908
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:14

Yinnar schreef:
Waarom zijn jullie eigenlijk tegen het verplicht chippen van honden en katten? Ik heb ruim 2 jaar op de dierenambulance gereden en ik had gewild dat van de gevonden "zwerfdieren" de helft maar gechipt was zodat we ze terug hadden kunnen bezorgen bij de eigenaar. En wat van de aangereden katten en honden? Er zijn helaas nog veel mensen die niet van het bestaan van Amivedi weten dus komen ze er nooit achter waar hun dier is. De overleden dieren belanden in eerste instantie in de vriezer en worden indien de eigenaar zich niet meldt later opgehaald door een destructiebedrijf. Anderen belanden in het asiel en als ze oud, ziek, zwak en misselijk zijn dan is de kans ook nog eens groot dat ze geëuthanaseerd worden omdat ze anders te kostbaar zijn. Ik vind het een goeie zaak het verplicht stellen van chippen bij honden en katten. Maar dat zal door mijn ervaring komen. Het chippen van paarden ben ik verdeeld over. Ik denk dat de overheid dat wil zodat ze er tzt belasting over kunnen heffen. Dat heb ik al ergens in de wandelgangen gehoord. Bij verwaarlozing en mishandeling is een chip erg handig. Dan kan je altijd de eigenaar achterhalen.



paarden belasting in de toekomst? gekker moet het niet worden zeg!
ik vind hondenbelasting al onzin, want waarom wel hondenbelasting (terwijl we tegenwoordig ook nog de hond zijn poep moeten opruimen) en die katten poepen je hele tuin onder! maar een kattenbelasting instellen ho maar! daar kan ik zo boos om worden..
Ik ruim netjes de drol van m'n hond op en die katteneigenaren vinden het lekker makkelijk om de kat buitenshuis te gooien zodat die daar zijn behoefte kan doen, dat slaat natuurlijk nergens op. het zou dus andersom moeten zijn! geen hondenbelasting maar kattenbelasting. En paarden belasting vind ik al helemaal van de zotte......

En even ontopic. Vind het erg dat dat veulen nu al een traumatische ervaring met mensen heeft. Hoop dat de eigenaresse goed ingelicht wordt hoe zij WEL met jonge dieren om moet gaan en dat ze ook in de gaten gehouden wordt.

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:14

Verromantiseerd Animal Cops ook niet hoor. Ook zij gaan tig keer terug met een oproep contact met hen op te nemen ookal zijn de dieren er slecht aan toe. Ook mogen zij niets verbreken om bij de dieren te komen. Op tv zie je alleen de reddingsacties maar het gaat ook heel vaak fout omdat ze te lang gewacht hebben of eenvoudig gewoon het terrein niet op kunnen komen.
Hou niet weg dat het vreselijk is wat er nu weer met dit veulen gebeurd is. Dit is nooit goed te praten! Maar de eigenaar is hier de grote boosdoender, niet de LID

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 17:27

Citaat:
of dat ze geen belangrijkere zaken kunnen verzinnen om voor te lobbieen
natuur monumenten ofzo .. of straf bij sex met dieren .. of kunstenaars
maw mishandelingen , lijkt me dat bji uithiongering of hersenpan in slaan
de normale fatsoens normen enigzins over schreden worden


Hoe kom jij tot de conclusie dat ze voor bovenstaande zaken niet aan het lobby'en zijn?
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :Y).

Ik vind het altijd zo vreselijk onterecht dat mensen maar kritiek rond schreeuwen over bepaalde zaken zonder zich echt in het onderwerp ingelezen te hebben.
En maar schreeuwen en schoppen, maar wat doen zij zelf om hun idealen en normen en waarden na te leven?

Fem_daf

Berichten: 666
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:17

Bah, wat erg voor t beestje. Zou die als volwassen paard nog fatsoenlijk kunnen leven?

Marigold schreef:
is het eigenlijk wel zo dat je via een chip van een paard de eigenaar kan achterhalen?
volgens mij komt de naam van degene die het dier op naam heeft staan er uit, en dat hoeft al lang niet meer de eigenaar te zijn..

en wat die honden en katten betreft, ik begrijp dat het makkelijker werken is, maar verplicht stellen gaat me gewoon echt te ver.


Als je een paard/ hond/ kat etc. koopt/ overneemt kan je de chip op jouw naam laten zetten. Als het goed is heeft iedereen ooit een mutatieformulier (?) gekregen waar je dit op aan kunt geven. Dit formulier heeft de code van de chip dus kan niet zomaar worden gebruikt. Als je dit niet hebt, kan je het altijd opvragen.

(hondenbelasting bestaat volgens mij ook niet meer. In mijn gemeente iig niet..)

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:23

Volgens mij ging dit topic over iets heel anders.