Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:16

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Freebird Ucelli T tijdens hun proef vandaag
Foto: http://www.sjoert.com
In het eerste onderdeel van de KNHS Kampioenschappen Lichte Tour, die op het fraaie Landgoed Middachten in De Steeg worden verreden, pakte Hans Peter Minderhoud met Freebird Ucelli T de overwinning. Daarnaast legde Minderhoud beslag op de tweede plaats met de goedgekeurde dekhengst Florencio. Imke Schellekens-Bartels staat met nog twee wedstrijden op donderdag en vrijdag te gaan derde met Hunter Douglas Rhapsody.

In dit KNHS Kampioenschap gingen maar liefst 32 combinaties van start en veel ruiters wisten hun echte kampioenschapsvorm niet te vinden. Daardoor bleven maar liefst 11 combinaties onder de selectiegrens van 63%. Dat beeld beïnvloedde het wedstrijdbeeld negatief. Toch was er in de top van het klassement veel goeds te genieten. Minderhoud leverde met Freebird Ucelli T (v. Olivi) een bijna foutloze proef af, met sterke momenten in de draf en de galop. Met de hengst Florencio liet Minderhoud een paar puntjes liggen in de keertwendingen in stap, maar in de ruim grijpende draf, waarin de hengst zijn achterhand dragend onder zijn lijf weet te krijgen, scoorde de Hans Peter hoog. Met Ucelli T stond Minderhoud bij alle drie de juryleden op de eerste plek en met Florencio unaniem op de tweede plek.
De jury was minder eensgezind in haar mening over de rit van Imke Schellekens-Bartels. Hunter Duglas Rhapsody mistte net even de elasticiteit in het lichaam en had iets rustiger mogen zijn in de aanleuning. De geroutineerde amazone wist echter wel foutloos haar proef af te werken. Als vierde eindigdende Tommie Visser met Santo Domingo en Willem-Jan Schotte werd met T.C. Temptation vijfde. Beide combinaties toonden een proef die met durf en elan werd gereden. Santo Domingo bleef steeds mooi in het front en in de aanleuning, terwijl Schotte met de merrie Temptation misschien een fractie meer risico had mogen nemen. Richelle ter Haak staat met Lest Best nu zesde en ook zij reed zich overtuigend in de kopgroep van dit kampioenschap.

Donderdag 4 juni wordt om 09.30 uur begonnen met de Grand Prix, het eerste onderdeel van het Nederlands Kampioenschap dressuur voor senioren. Daarna komen in de hoofdring de deelnemers aan de start voor het tweede onderdeel van het Nederlands Kampioenschap Young Riders, terwijl om om 09.30 uur in de dressuurpiste het eerste onderdeel van het Nederlands Kampioenschap junioren wordt verreden. Daarna komen de deelnemers van het KNHS Kampioenschap Lichte Tour in deze ring aan de start van hun tweede wedstrijdonderdeel.

Uitslag Prix St.Georges - 1e onderdeel KNHS kampioenschap Lichte Tour:

1) Hans Peter Minderhoud - Freebird Ucelli T (Olivi x Gribaldi) - 72.543%
2) Hans Peter Minderhoud - Florencio (v. Florestan) - 71.052%
3) Imke Schellekens-Bartels - Hunter Douglas Rhapsody (Lancet x Rubinstein) - 69.649%
4) Tommie Visser - Santo Domingo (Krack C x Ferro) - 69.473%
5) Willem-Jan Schotte - TC Temptation (kwpn) - 68.947%
6) Richelle ter Haak - Lest Best V (Damiro x Ghill Manor xx) - 68.596%

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:40

Mooi gedaan van Hans Peter :)
Ben benieuwd hoe het morgen allemaal gaat verlopen..

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:53

Mooie scores voor Minderhoud zegh!

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:02

mooie score inderdaad! maar die achterhand op de foto....

Sabszz
Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Den Ilp

Re: Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:46

Hé wat goed zeg.!
richelle netjes 6e :)
hoop dat ze het nog beter doet de aankomende dagen!

rocky21
Berichten: 71
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:02

Wat is er mis met die achterhand? Zie toch gewoon twee benen hoor :P
Kunnen we nu eens niet gewoon trots zijn op onze eigen ruiters ipv meteen weer te gaan ...... Sorry hoor maar soms denk ik wel eens :Z
Vraag me af of ze dit in andere landen ook doen met hun topdressuurruiters, of is dit typisch Nederlands??

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:35

rocky21 schreef:
Wat is er mis met die achterhand? Zie toch gewoon twee benen hoor :P
Kunnen we nu eens niet gewoon trots zijn op onze eigen ruiters ipv meteen weer te gaan ...... Sorry hoor maar soms denk ik wel eens :Z
Vraag me af of ze dit in andere landen ook doen met hun topdressuurruiters, of is dit typisch Nederlands??

Dat zijn mensen die in hun achtertuin met hun Tinker dagelijks de GP én de Special doorrijden. Wel als niemand kijkt hoor......

Weet iemand of er nog gefilmd wordt door een website vgl. met het vroegere filmloop/horsus?

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:39

Netje van HP :D

Sjoert ik heb je niet eens gezien!!!

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:34

Vudress schreef:
rocky21 schreef:
Wat is er mis met die achterhand? Zie toch gewoon twee benen hoor :P
Kunnen we nu eens niet gewoon trots zijn op onze eigen ruiters ipv meteen weer te gaan ...... Sorry hoor maar soms denk ik wel eens :Z
Vraag me af of ze dit in andere landen ook doen met hun topdressuurruiters, of is dit typisch Nederlands??

Dat zijn mensen die in hun achtertuin met hun Tinker dagelijks de GP én de Special doorrijden. Wel als niemand kijkt hoor......

Weet iemand of er nog gefilmd wordt door een website vgl. met het vroegere filmloop/horsus?

niet zo negatief over de
tinker doen hè.;)

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:47

Knap gedaan, als enige met 2 paarden boven de 70% :j Super scores :)

@Vudress, volgens mij is niet het gehele evenement live te volgen, helaas.
Als er iets te zien is, dan is dat via www.paardensport.tv

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Minderhoud haalt dubbele winst in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:57

ik vind het ook heel knap wat hij presteert met zoveel paarden, en ik kan het ábsoluut niet beter, ik kom zelfs niet in de buurt, maar ik vind zijn achterhand op de foto niet echt dat je zegt supersterk... maar misschien ligt het aan deze foto, en loopt hij anders wel goed erbij. Sorry dat het negatief over kwam, maar dat was mijn mening.

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:47

+:)+ van HP!!!

Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan, maar wel erg jammer dat het niet live te volgen is via internet ;(