Aankomende zondag regiofinale van de FNRS zitcompetitie

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110858
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Aankomende zondag regiofinale van de FNRS zitcompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:40

http://www.tctubantia.nl


Aankomde zondag wordt op de manege van het Hulsbeek de regiofinale gehouden van de zitcompetitie van de FNRS (Federatie Nederlandse rijscholen). Maar liefst 75 deelnemers zullen dan gaan strijden om een plek in de kwart finale.
Manegehouder Marieke Willemsen-Diepmans één van de organisatoren van dit evenement.

Wat kunnen we zondag allemaal verwachten?

Marieke Willemsen-Diepman: "Om tien uur 's ochtends is de aftrap.In groepjes van vier worden de kandidaten geacht een dressuurproef af te leggen van een kwartier. Eén persoon staat aan de zijkant en geeft de commando's. Maar omdat het een vaste proef is weten de deelnemers wel wat ze te wachten staat. Ze moeten bijvoorbeeld in draf lopen of in galop. Daarnaast is het de bedoeling dat de paarden bepaalde figuren lopen. Hiervoor worden punten uitgedeeld door twee juryleden."

Waar zal de jury zoal op letten?

"Omdat het een zitcompetitie betreft, is de houding van de ruiter erg belangrijk. Ook de balans, de beenhulpen en de handhouding zijn van grote betekenis. Tevens is het de bedoeling dat de deelnemers het tempo van het paard goed onder controle houden. En tot slot is de algemene indruk natuurlijk ook erg van belang"

En na deze regiofinale volgt logischerwijs de kwartfinale?

"Ja, dat klopt. De 75 ruiters zijn verdeeld in vier categorieën. Deze zijn afhankelijk van leeftijd en niveau. Per categorie gaan er twee of drie deelnemers door naar de kwartfinale die wordt gehouden in Assendelft. De halve finale en de finale vinden plaats op de paardenschool in Deurne. Hier worden uiteindelijk vier winnaars gekozen."

Zijn er nog leuke prijzen aan verbonden?

"Ja natuurlijk! De winnaars van de regiofinale krijgen allemaal een medaille uitgereikt. En de winnaars in Deurne ontvangen helemaal een prachtige prijs. Ieder krijgt een instructiedag aangeboden van een bekende topruiter. Het zou dus zomaar kunnen dat Anky van Grunsven ze gaat lessen."

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aankomende zondag finale van de FNRS zitcompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:36

heey... ik weet het.. op het TRC het hulsbeek. Ik help waarschijnlijk ook en het is een heel gedoe.. vandaag alle paarden gewassen en het moet er allemaal tiptop uitzien, maar er zijn super paarden (en ponys) en het wordt vast heel gezellig!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:13

Ik was ook al bekend, ik zit samen met een collega in het hok namelijk :D Ben heel benieuwd naar het niveau aan die kant van het land. Ik heb er al zin in.

Titel mag je trouwens even aanpassen naar Regiofinale, Finale is pas in september op Horse Event.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:16

Lotte_Wessel schreef:
vandaag alle paarden gewassen en het moet er allemaal tiptop uitzien,


Ik zal eens even kijken of jij je best gedaan hebt zondag ;) :D

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Aankomende zondag regiofinale van de FNRS zitcompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:22

Ik moet daar zondag rijden!
Vorig jaar was de regiofinale bij ons op de manege, en inderdaad een heel gedoe, alle paarden en pony's wassen/vlechten e.d..