Eric van der Vleuten en Tomboy kloppen aan de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110714
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Eric van der Vleuten en Tomboy kloppen aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 07:39

http://www.ed.nl


Afbeelding
Eric van der Vleuten en VDL Groep Tomboy
foto: www.sjoert.com

Met zijn overwinning eergisteren bij de Grote Prijs van Twente heeft de Mierlose springruiter Eric van der Vleuten zijn kandidatuur gesteld voor de Nederlandse equipe die eind augustus naar het EK gaat.
Hij behaalde het succes met zijn paard VDL Groep Tomboy.

De geroutineerde springruiter (46) stond in het door hevige regenval geplaagde Geesteren met twee landgenoten op het podium. Angelique Hoorn eindigde met Blauwendraad's O'Brien als nummer twee, net voor Jur Vrieling met VDL Emmerton.

Van der Vleuten geldt door de jaren heen ten minste als een gedegen subtopper in het circuit. Hij reed twee WK's en meerdere wereldbekerfinales, maar is nooit een vaste waarde in de nationale ploeg geworden. Hij zat er wel vaak heel dichtbij. Met de tienjarige Tomboy heeft de Mierlonaar mogelijk een troef die hem ver kan brengen. Voor de naderende Europese titelstrijd, eind augustus op Windor Castle, heeft bondscoach Rob Ehrens in principe nog één plek over. Aan de kandidatuur van Hoorn twijfelt niemand meer. Aan die van Albert Zoer (Okidoki) en Marc Houtzager (Opium VS) eigenlijk ook niet. Beiden hadden in de eerste manche één springfout.

Dat was geen schande, in de mede door de weersomstandigheden zware omloop. Al moet dat inmiddels typische ene foutje voor Okidoki, vorig jaar nog één van de best presterende paarden ter wereld, voor Zoer wat frustrerend beginnen te worden.

Eric van der Vleuten deed al een tijdje niet meer mee op een internationaal kampioenschap. "Natuurlijk zou ik er weer heel graag een keertje bij zijn", verklaarde hij. Eisen stelde hij niet. "Als de bondscoach het gevoel heeft dat ik er klaar voor ben, ga ik mee. Zo simpel is het. Anders niet. Er zijn ook nog veel andere mooie wedstrijden, zoals deze bijvoorbeeld."

Ruim een jaar rijdt Van der Vleuten nu op Tomboy. "Ik was al een tijdje gek van dit paard, maar het bleek steeds maar niet te koop. Uiteindelijk is het gelukt om het samen met mijn sponsor Wim van der Leegte dit paard binnen te halen. Het begon goed, daarna kwam een dipje. Niet onlogisch. Mede door een paar goede tips van Rob Ehrens hebben we nu de opgaande lijn weer te pakken."

"In Geesteren wandelde Tomboy over de hindernissen", vervolgt Van der Vleuten. "Dat geeft een goed gevoel."

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:41

mooi voor Eric en terecht gewonnen
ben benieuwd naar de kleine praktische tips die Rob heeft gegeven..zo zie je maar hoe kleine details het verschil kunnen maken en je in feite nooit te oud ben om iets bij te leren 8-)

HermanR
Berichten: 71
Geregistreerd: 26-01-09

Re: Eric van der Vleuten en Tomboy kloppen aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:55

Tomboy is een paard van wereldklasse! Ik denk dat we nog veel van hem gaan horen.

Voor Eric echt een paard voor het hoge werk

clarence
Berichten: 685
Geregistreerd: 26-05-07

Re: Eric van der Vleuten en Tomboy kloppen aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:51

Ik zou heel graag willen weten wat voor tips Eric heeft gekregen. Dat is nog eens interessant.

Goed voor Eric verder. Aardige kerel lijkt me.

- C

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Eric van der Vleuten en Tomboy kloppen aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:35

Was een prachtige rit. Dit is nou eens écht topsport.